Fitness Seller

pijn/steken in onderarm

Bezoekers in dit topic

woltmide

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
25 okt 2002
Berichten
37
Waardering
0
Hallo,

Ik heb de laatste tijd weer last van mijn onderarmen als ik mijn biceps aan het trainen ben. Ik krijg dit vooral op het moment dat ik het gewicht (stang of dumbbell) weer terugleg in het rek, dus wanneer de spanning van mijn onderarm af gaat.

Aan de uitvoering ligt het volgens mij niet...ben ik nogal nauwkeurig in namelijk. En teveel gewicht erop kan het ook niet aan liggen. Komt iemand dit bekend voor en wie weet hier een oplossing voor?

alvast bedankt

grt,
woltmide
 
kheb pcies etzelfde probleem, week rust genomen maar dat heeft niet geholpen. Wat wel een beetje helpt is het gewicht heel langzaam en geleidelijk loslaten.
 
ik heb dit ook vaak na een set reverse barbell curl, met als gevolg dat ik de stang laat vallen door de pijn. maar die pijn ervaar ik eerder als een "lekkere", ''goede'' pijn.
 
Ik heb het een keer gehad en heb het sinds kort weer (schoot erin toen ik mettun haltertje gewoon heel simpel biceps deed)
Was misschien iets te zwaar.... bij mij is het de 1e keer weg gegaan door gewoon goed doortrainen en goed eten, no pain no gain, gwoon doortrainen :)
Tenzij het echt te gek wordt natuurlijk, je moet wel een beetje blijven luisteren naar je lichaam.... maar bij mij verdween het gewoon weer vanzelf :)
 
Ja das inderdaad het vreemde....nu heb ik er weer last van en dan weer een periode helemaal niet. Misschien dat iemand wist waar het hem aan kon liggen!

Het voelt alleen even vervelend....maar zoals je zegt: no pain no gain:D
 
khad et er vandaag met onze instructeur over en die zei dat je je grip niet moet ontspannen je rep. Probeerde et en et hielp wel enigsinds.
 
Ik heb er een paar jaar geleden ook last van gehad. Het werd van erg naar erger. Eerst had ik het alleen bij de biceps machine, pijn aan de lengte van mijn onderarm. Toen ben ik met de machine gestopt. Kreeg het het met de stang als ik 'm terug leg. Toen ook als ik de oefening aan het doen ben. Daarna heb ik alleen maar getraint met bumbells. Op den duur kreeg ik daar ook een beetje last van. Het werd uiteindelijk zelfs zo erg dat ik niet eens meer stevig kan knijpen. Kan wel, maar deed pijn. Toen ben ik mijn biceps wat rustiger aan gaan trainen. Nu heb ik er geen last meer van. Het ging langaam, maar wel weg. Nu heb ik al 2 jaar last aan de andere kant van mijn onder arm. Bij dips en zware triceps press down voel ik een stekende pijn. Alsof iemand een lange naald van 14cm onder mijn huid richting mijn elleboog steek. Instructeurs zeggen dat het een blessure is en dat het nooit meer goed kom. Weet iemand er raad mee?

PS: inderdaad, no pain no gain. Maar het moet wel de juiste pain zijn. Anders kan je er gauw mee ophouden. Dan is het no workout en just loose mass.
 
Als dat inderdaad het geval zou wezen voor je Lee Priest lijkt me dat geen pretje! Ik heb het af en toe bij mijn bicepstraining...en als ik er echt last van heb dan kap ik zo snel mogelijk die training af.

Merkte gisteravond wel dat ik het eigenlijk maar bij 1 oefening heb, namelijk de barbell curl. Met andere oefening heb ik er totaal geen last van. Maar blijf het een vage 'blessure' vinden.
 
Back
Naar boven