XXL Nutrition

pijn/verzuring veel meer in de benen dan andere spieren?

Bezoekers in dit topic

Frenkpie

Massive Warrior
20 jaar lid
Waardering
901
Lengte
1m72
Massa
88kg
hebben jullie dat ook ? dat wanneer jullie aan t squattenzijn of iets voor je hams/kuiten aan t doen bent dat de verzuring en pijn veel intenser is !?!

ik had dat gisteren wel, had wel de hele dag gelopen zowat. maar ik was gisteren dan aan t squatten, heel langzaam naar beneden, 1 tel vasthouden en explosief naar boven.

ik had behoorlijk wat gewicht eraan hangen, en al bij de 4e rep brandden heel mijn benen (vooral de quads). ben toch doorgegaan, en bij de laatste rep was de verzuring echt hoog...

veel hoger dan wanneer ik andere spiergroepen train, daar voel ik ook pijn en verzuring, maar toch een stuk minder intens...

dit had ik ook met me hams en kuiten gisteren. niet alleen in me quads en billen. zou dit komen omdat ik overdag al wat gelopen heb (had toen gewerkt)

Laatst bewerkt:
Daarom vindt iedereen altijd dat hij/zij een killer benen programma heeft.
Hoe vaak hoor je niet: "Train maar een keer benen met me mee, dan zul je zien wat trainen is!"
Benen trainen met dezelfde intensiteit als andere spiergroepen is nou eenmaal loodzwaar en het maakt niet uit met wie je dan traint.

Originally posted by bestoldschool
Daarom vindt iedereen altijd dat hij/zij een killer benen programma heeft.
Hoe vaak hoor je niet: "Train maar een keer benen met me mee, dan zul je zien wat trainen is!"
Benen trainen met dezelfde intensiteit als andere spiergroepen is nou eenmaal loodzwaar en het maakt niet uit met wie je dan traint.

uhhh t was niet om te patsen dat ik een killer benen programma heb.. heb ik helemaal niet imo ! maar ik vroeg me af WAAROM t zo is dat je benen gewoon veel meer pijn doen onder t trainen?!

waarschijnlijk omdat die benen dat grote brede lichaam van je nog eens moeten dragen:D

uhhh dat heb ik ook niet gezegd dacht ik....
Benen zijn grote spiergroep -> meer bloedtoevoer nodig -> meer melkzuur ophoping.

ok thnx :) dan weet ik dat.

btw wanneer trainen jullie je benen? ik train die altijd vrijdags, maar das niet echt fijn vind ik, want ik kan zaterdagsavonds niet goed meer lopen van de spierpijn, en zak soms een stukje door me knieen. niet echt fijn dus met t stappen.

hoe lossen jullie dit 'probleem' op?

eerder in de week trainen:D

pak m zelf op dinsdag na schouderdag en voor een rustdag, weekend nergens last van..meestal houdt t tot vrijdag aan

probeer maar eens 5 setjes 20-rep squats... je weet niet wat je overkomt.

Eerst leg curl en leg extension doen, 4 sets - 20 reps... en daarna squatten... ---> pre-exhaustion kickt je ass zwaar.

Ik heb geen vaste dag voor een spiergroep.
Heb wel altijd last van mijn benen de volgende 2 dagen en loop dan altijd wel moeilijk...

gewoon doen... no pain, no gain... :D

Zelf zou ik ook liever doordeweeks wat moeilijker lopen dan in t weekend, daar niet van...

Ik vind die verzuring ook altijd erg in je schouders. Die verzuren ook sneller als andere spiergroepen heb ik altijd het idee.

Originally posted by bestoldschool

Inderdaad...het heeft misschien deels te maken met het verschil in spiervezels, maar wat BOS al aangeeft is de grote. Vergeet niet dat je (indien je symmetrie een beetje oke is) benen zowat de helft van je spiermassa zijn. Het is de grootste spiergroep die je hebt. Dat is dan ook meteen de reden dat je ze separaat moet trainen van andere spiergroepen, anders zit je alleen je herstel training en jezelf in de weg...mits je het goed doet!

Doordat ik veel fiets heb ik heel weinig last van verzuring in mijn quads. Verzuring in de kuiten komt snel op, maar gaat ook snel weer weg.
Ik zal echter kuiten nooit heel zwaar pakken, ben momenteel bijv 2x10 hh aan het doen met 25 kg. Vind ik al zwaar zat.

Maar HAMSTRINGS ongelooflijk.. ben sinds een paar weken weer de Roemeense deadlift aan het doen vlak na de squat (3x per week) en ik heb nog steeds flinke spierpijn. Moeilijk loop ik er niet van. Wel langzamer eerlijk gezegd. Vooral als je de dag erop 150km rijdt met clipless pedalen (dus ook weer gaat trekken en je hams belast).

Espi

Laatst bewerkt:
Originally posted by admin
De meest pijnlijke spieren blijven toch je onderarmen & lage kuiten.

Waar de meeste ST vezels zitten dus.

dat kan ik beaamen. ik ben nu bezig om mijn onderarmen en polsen sterker te maken, daar deze de bottleneck werden bij bepaalde oefeningen.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven