MuscleMeat

Pijnlijk gevoel tussen borstspieren (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scorpio

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
18
Waardering
0
Hallo mannen & dames,

Ik heb sinds een aantal weken last van een irritante drukkende pijn tussen mn borstspieren. Wanneer ik mijn borst rek door m'n armen langs mn zij naar achter te bewegen of wanneer ik m'n armen langs m'n hoofd naar boven beweeg heb ik er last van. Ook wanneer ik mn borstpieren naar elkaar toe aanspan heb ik af en toe last.

Iemand enig idee wat voor blessure dit zou kunnen zijn?

groeten,

Scorpio
 
Misschien een beetje verrekking door de training. Misschien een tijdje lichter trainen kijken of het over gaat.
 
Als het een verrekking zou zijn, zou ik nu al geen last meer van hebben. Ik heb namelijk 3 weken rust gehouden. Iemand anders?
 
Kleine beschadiging bij verbinding van ribben/sleutelb naar borstbeen?
 
Zijn gewoon je aanhechtingen :) Pure spierpijn.
 
Het voelt niet als spierpijn...echt een pijnlijke druk waneer ik mn borstspieren rek. Ik merk ook dat het meer de rechterborst is als de linker.
 
Gewoon spierpijn hoor, je gaat er aan moeten wennen haha.
Mss de pezen dat wat overbelast zijn in het slechtste geval
 
voel of je een verdikking voelt .
dan is het een spierknoop .
beurtelings koud en warm water erop om het doorbloeden te stimuleren.
harde massage om die knoop eruit te masseren.
 
Als je er al drie weken last van hebt is het waarschijnlijk je aanhechting. Rust houden en voorzichtig weer belasten, normaalgesproken duurt het een week of 6 voor het over is, maar zware belasting zou ik pas na 8 weken ofzo doen.
 
Soms hoor ik ook een ''KNAK'' wanneer ik mn spieren uitrek.

Wat is jullie eindoordeel en wat denken jullie dat ik eraan kan doen?
 
Ik had dit altijd na (weighted) dips.. ik weet niet waar jij er last door hebt gekregen?
 
Als je er al drie weken last van hebt is het waarschijnlijk je aanhechting. Rust houden en voorzichtig weer belasten, normaalgesproken duurt het een week of 6 voor het over is, maar zware belasting zou ik pas na 8 weken ofzo doen.


Ik deed altijd pecdecs....die maar ff niet meer doen he? Misschien een alternatieve oefening?
 
voel of je een verdikking voelt .
dan is het een spierknoop .
beurtelings koud en warm water erop om het doorbloeden te stimuleren.
harde massage om die knoop eruit te masseren.

Sorry dat ik weer met jou in discussie moet gaan, maar wat is dit nu weer voor advies? De "behandeling" die je voorsteld werd vroeger door heilgymnasten nog toegepast, die masseerden ook alles wat los en vast zat en gingen dan nog eens met dompelbaden en kneipse begietingen aan de gang. We praten hier echter wel over de periode VOOR ~1970!
Massage doet heel erg weinig voor spierblessures. Knopen in spieren is al helemaal een vaag begrip, dit zouden dan lokale ophopingen zijn van afvalstoffen. Hmmm blijkbaar werkt het fantastische systeem van het menselijk lichaam van aan en afvoer van stoffen opeens heel lokaal niet meer? Als er in een spier een beschadiging zit zal je lichaam daar lokaal beschermingsmechanismen voor aanzetten (oa spiertonus aanpassen, meestal verhogen en de pijngrens verlagen). Ga je die beschadiging nou lekker hard masseren zoals je zegt, beschadig je het weefsel opnieuw en opnieuw en opnieuw elke "behandeling" weer waardoor het weefselherstel telkens weer opnieuw begint. Hier zijn een hoop fysiotherapeuten begin jaren 80 rijk van geworden (wat moesten mensen vaak terugkomen om die spierblessure te laten behandelen).
In geval van spierschade je belasting aanpassen en binnen de pijngrens bewegen (zeurende pijn is niet erg, heftige stekende pijn wel), na 6 weken moet je spier dan alweer behoorlijk belastbaar zijn. Sneller dan dit kan het herstel niet zijn, dit zijn gewone vaste natuurwetten.
Obikoe je bedoelt het vast allemaal goed en ik wil je helemaal niet afzeiken (hoop dat mijn post ook niet zo overkomt), maar dit soort dingen MOET ik gewoon ontkrachten, anders kan ik niet slapen vannacht! ;)

@TS: Ik denk eerder dat het je borstbeen-ribverbinding of je borstbeen zelf is waar je last van hebt. Een hoop mensen krijgen hier last van met dippen, maar met pecdeck kan ik het me ook voorstellen. Zorg dat je je bovenrug goed beweeglijk houd (eventueel met behulp van een manueel therapeut of osteopaat) en train wel gewoon maar dan wat lichter dan je gewent bent, over drie weken van nu moet het dan ook al wat beter zijn. :thumb:
 
Sorry dat ik weer met jou in discussie moet gaan, maar wat is dit nu weer voor advies? De "behandeling" die je voorsteld werd vroeger door heilgymnasten nog toegepast, die masseerden ook alles wat los en vast zat en gingen dan nog eens met dompelbaden en kneipse begietingen aan de gang. We praten hier echter wel over de periode VOOR ~1970!
Massage doet heel erg weinig voor spierblessures. Knopen in spieren is al helemaal een vaag begrip, dit zouden dan lokale ophopingen zijn van afvalstoffen. Hmmm blijkbaar werkt het fantastische systeem van het menselijk lichaam van aan en afvoer van stoffen opeens heel lokaal niet meer? Als er in een spier een beschadiging zit zal je lichaam daar lokaal beschermingsmechanismen voor aanzetten (oa spiertonus aanpassen, meestal verhogen en de pijngrens verlagen). Ga je die beschadiging nou lekker hard masseren zoals je zegt, beschadig je het weefsel opnieuw en opnieuw en opnieuw elke "behandeling" weer waardoor het weefselherstel telkens weer opnieuw begint. Hier zijn een hoop fysiotherapeuten begin jaren 80 rijk van geworden (wat moesten mensen vaak terugkomen om die spierblessure te laten behandelen).
In geval van spierschade je belasting aanpassen en binnen de pijngrens bewegen (zeurende pijn is niet erg, heftige stekende pijn wel), na 6 weken moet je spier dan alweer behoorlijk belastbaar zijn. Sneller dan dit kan het herstel niet zijn, dit zijn gewone vaste natuurwetten.
Obikoe je bedoelt het vast allemaal goed en ik wil je helemaal niet afzeiken (hoop dat mijn post ook niet zo overkomt), maar dit soort dingen MOET ik gewoon ontkrachten, anders kan ik niet slapen vannacht! ;)

@TS: Ik denk eerder dat het je borstbeen-ribverbinding of je borstbeen zelf is waar je last van hebt. Een hoop mensen krijgen hier last van met dippen, maar met pecdeck kan ik het me ook voorstellen. Zorg dat je je bovenrug goed beweeglijk houd (eventueel met behulp van een manueel therapeut of osteopaat) en train wel gewoon maar dan wat lichter dan je gewent bent, over drie weken van nu moet het dan ook al wat beter zijn. :thumb:

ik ga ervan uit dat deze blesure een lokale spierverharding is(myogelose)
omdat TS er al een paar weken last van heeft en het constant pijn doet.
als je een spierverharding (spierknoop) wil behandelen moet je de doorbloeding verbeteren .
en na afloop eenmalig harde massage om de spierverharding eruit de kneden.
daarna laat je het herstellen .
ik heb ook helemaal niet gezegd dat hij elke dag hard moet masseren.
zeker met het risico op spierbloeding en dus later spierverkalking mag dat absoluut niet.
1-Malig Harde Massage.....!!!!!!!!!

wat jij zegt om door te gaan met lichte training ben ik weer tegenstander van .
omdat je dan het risico loopt op spierverkalking.
een spierblesure mag absoluut niet meer belast worden .
eerst genezen.

ps: je hoeft geen sorry te zeggen hoor om een discussie te voeren , ik waardeer ieders mening.
ook zeg ik niet dat ik altijd gelijk heb of alles weet , alleen nu heb ik wel gelijk hahahahaha.......
grt.
 
Ik deed altijd pecdecs....die maar ff niet meer doen he? Misschien een alternatieve oefening?

Fly achtige bewgingen (dus ook pecdeck) kun je het beste maar even laten. Als het goed is heb je bij (voorzichtige) presses minder last.
 
ik ga ervan uit dat deze blesure een lokale spierverharding is(myogelose)
omdat TS er al een paar weken last van heeft en het constant pijn doet.
als je een spierverharding (spierknoop) wil behandelen moet je de doorbloeding verbeteren .
en na afloop eenmalig harde massage om de spierverharding eruit de kneden.
daarna laat je het herstellen .
ik heb ook helemaal niet gezegd dat hij elke dag hard moet masseren.
zeker met het risico op spierbloeding en dus later spierverkalking mag dat absoluut niet.
1-Malig Harde Massage.....!!!!!!!!!

wat jij zegt om door te gaan met lichte training ben ik weer tegenstander van .
omdat je dan het risico loopt op spierverkalking.
een spierblesure mag absoluut niet meer belast worden .
eerst genezen.

ps: je hoeft geen sorry te zeggen hoor om een discussie te voeren , ik waardeer ieders mening.
ook zeg ik niet dat ik altijd gelijk heb of alles weet , alleen nu heb ik wel gelijk hahahahaha.......
grt.


Hahahaha....NEE. Het is echt onzin wat je verkondigt, sorry. Ik weet niet meer wat jij voor je werk doet (vroeger zeevaart kan ik me herinneren en je hebt een EHBO diploma of zo), maar wat je verkondigt is echt allemaal vooroorlogs (en dan waarschijnlijk nog eerder de eerste dan de tweede wereldoorlog). Ik heb zelfs mijn collega naar je post laten kijken (die inmiddels alweer 20jaar in het vak zit, les geeft op de opleiding manuele therapie, op diverse congressen gesproken heeft, etc) en die plaste bijna in zijn broek toen hij het las. ;)

Ik snap niet waar jij je ideeen allemaal vandaan haalt en waarom je toch steeds denkt gelijk te hebben over dit soort zaken. Als je ergens geen verstand van hebt moet je er gewoon geen mening over hebben. Zolang jij niet in het medisch circuit werkzaam bent en/of diploma's in die richting op zak hebt (EHBO en sport massage tellen hierbij absoluut niet mee!), vind ik gewoon niet dat je dit soort adviezen hoort te geven.

Maar ja, nu zit ik me toch weer druk te maken om een forum, zal wel komen omdat ik niets te doen heb nu. :D
 
Hahahaha....NEE. Het is echt onzin wat je verkondigt, sorry. Ik weet niet meer wat jij voor je werk doet (vroeger zeevaart kan ik me herinneren en je hebt een EHBO diploma of zo), maar wat je verkondigt is echt allemaal vooroorlogs (en dan waarschijnlijk nog eerder de eerste dan de tweede wereldoorlog). Ik heb zelfs mijn collega naar je post laten kijken (die inmiddels alweer 20jaar in het vak zit, les geeft op de opleiding manuele therapie, op diverse congressen gesproken heeft, etc) en die plaste bijna in zijn broek toen hij het las. ;)

Ik snap niet waar jij je ideeen allemaal vandaan haalt en waarom je toch steeds denkt gelijk te hebben over dit soort zaken. Als je ergens geen verstand van hebt moet je er gewoon geen mening over hebben. Zolang jij niet in het medisch circuit werkzaam bent en/of diploma's in die richting op zak hebt (EHBO en sport massage tellen hierbij absoluut niet mee!), vind ik gewoon niet dat je dit soort adviezen hoort te geven.

Maar ja, nu zit ik me toch weer druk te maken om een forum, zal wel komen omdat ik niets te doen heb nu. :D

en waarom heb jij niets te doen ?????????

sta je zo slecht bekend......?

ik heb mijn wijsheid op gebied van sportblesures van een Duitser.
Hans-Uwe Hinrichs.
arts Sport-hogeschool in Keulen.
 
en waarom heb jij niets te doen ?????????

sta je zo slecht bekend......?

ik heb mijn wijsheid op gebied van sportblesures van een Duitser.
Hans-Uwe Hinrichs.
arts Sport-hogeschool in Keulen.

Oh brother, heb je al eerder verteld dat ik zo'n 80 patienten (verschillende) per week zie en dat in 4 dagen tijd. Ik heb nu 1,5 uur ingepland staan om aan het netwerk hier te werken, maar alles draait prima nu dus geen **** te doen.

En je hebt aan die sporthogeschool les gehad of zo? Ik denk dat je die "wijsheid" wel weg kan laten aangezien het echt kant nog wal raakt. Maar volgens mij ben je behoorlijk overtuigd van je gelijk en denk je enorm veel kennis op dit gebied te hebben.
Ik zou zeggen succes ermee, ik ga me proberen er niet meer druk om te maken (wat moeilijk zal zijn).

BTW: Je hebt me nog steeds niet verteld of je diploma's hebt in iets uit de medische wereld of wat voor werk je doet. ;)
 
Oh brother, heb je al eerder verteld dat ik zo'n 80 patienten (verschillende) per week zie en dat in 4 dagen tijd. Ik heb nu 1,5 uur ingepland staan om aan het netwerk hier te werken, maar alles draait prima nu dus geen **** te doen.

En je hebt aan die sporthogeschool les gehad of zo? Ik denk dat je die "wijsheid" wel weg kan laten aangezien het echt kant nog wal raakt. Maar volgens mij ben je behoorlijk overtuigd van je gelijk en denk je enorm veel kennis op dit gebied te hebben.
Ik zou zeggen succes ermee, ik ga me proberen er niet meer druk om te maken (wat moeilijk zal zijn).

BTW: Je hebt me nog steeds niet verteld of je diploma's hebt in iets uit de medische wereld of wat voor werk je doet. ;)


jij zal meer diploma,s hebben dan mij , ben ik van overtuigd .
ik ben verzorger geweest van een voetbalploeg en atletiekvereniging.
verder heb ik zelf aan kickboksen, zwemmen , roeien en hardlopen in wedstrijdverband en cardio gedaan .
doe nu alleen nog KT.
het punt is dat jij TS het advies geeft om te blijven trainen ondanks een spierblesure aan zijn borstspieren of aanhechtingen.
dat is naar mijn mening het slechtste wat hij kan doen.
ik zou hem aan willen raden om mijn advies op te volgen.
spierweefsel hersteld het snelst als je de wisselbaden-therapie volgt.
n.l: eerst koud water erop dan warm , dan weer koud en weer warm enz......
de theorie hierachter is dat de bloedvaten krimpen door het koude water en uitzetten door het warme water.
daardoor krijg je een snelle doorbloeding , en dus een snelle genezing.
een harde massage word alleen toegepast in geval van een hardnekkige spierknoop.
als jij en je collega zo hard hierom moeten lachen denk ik dat jullie praktijk gewoon een lachertje is en totaal niet serieus kan worden genomen.
zeker omdat je in dat verhaal van koude op de spieren ook al zo,n rare mening had.
je zei dat je met koud weer gewoon zonder jas met onbedekte rug lekker een hele dag aan het stratenmaken kan zonder nare gevolgen voor je rug.????????????????
als dat de z.g nieuwe manier is van blesures behandelen ben ik blij dat ik niet in jullie handen val als ik ooit een blesure ergens mocht hebben.
dank u....
 
Back
Naar boven