Fitness Seller

pijnlijke achillespees

Bezoekers in dit topic

cutler

Ripped Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
3.825
Waardering
77
Lengte
2m30
Massa
40kg
Vetpercentage
50%
ik heb momenteel last van mijn achillespees al een week. ik merk dit erg met trappenlopen en hardlopen kan ik al helemaal niet meer.

ik heb dit eerder gehad maar dan minder erg en na 1 of 2 weken trok het weg.

wat kan ik het beste doen hiermee? naar de huisarts gewoon of een sportarts?

meer mensen hier met dezelfde problemen of weten wat je hiertegen kan doen? extra rekken ofzo? ik heb al andere schoenen gehaald met een iets hogere hak om hard te lopen maar merk er niet veel van.
 
Laatst bewerkt:
je kan het beste naar een sportarts of eventueel een fysiotherapeut gaan.
Als je naar een huisarts gaat krijg je toch alleen maar het advies dat je rust moet houden, maar dat is natuurlijk geen oplossing voor je probleem. Wat je zelf wel kunt doen is proberen je achillespees te rekken (maar wel stoppen als het pijn gaat doen!!)

Als je regelmatig hardloopt zou je naar runnersworld kunnen gaan. Dan moet je een stuk lopen en maken ze een opname van je voeten. Dan kunnen ze je een goed advies geven over welke soort schoenen goed bij jou loopsT passen. Moet je alleen doen als je regelmatig hardloopt want voor een beetje hardloopschoen ben je zo 100 euro kwijt.
 
fysiotherapeut. En even rustig aan doen, niet te veel belasten.
 
ook gehad tijdens cut, door het velen fietsen, gewoon stoppen ermee dan anders van kwaad tot erger, ben je op tijd met rust trekt het inderdaad redelijk snel weer weg
 
bedankt voor de reacties.

een sportarts lijkt me misschien ook het beste ja. waar kan je die vinden? of gaat dat op doorverwijzing van de huisarts?
 
klinkt als een tendinitis..

ff naar de fysio ;)
 
als het goed is kun je zonder doorverwijzing naar een sportarts
 
Tendinitis -> rust & ijs -> voorzichtig weer opbouwen
 
Back
Naar boven