MuscleMeat

Pijnlijke knieen

Bezoekers in dit topic

damian25

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
18 dec 2003
Berichten
119
Waardering
0
Het voetbalseizoen is afgelopen dus ik heb weer volop tijd om mijn benen flink mee te pakken. Probleem is alleen dat sinds ik dat (1 keer in de week) doe, ik steeds last van mijn knieen krijg. Nu heb ik 2 zware blessures gehad aan beide knieen (meniscus en binnenband gescheur) maar heb niet alleen last op die plekken. Lijkt of de hele knie minder stabiel is. Ben al gestopt met squaten maar hou nog steeds last. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Goed advies is natuurlijk ook altijd welkom!
 
Ik doe zelf een beweging die mss bij jou ook kan helpen.

Het heeft mij niet geholpen in de zin dat men knieën nu opeens ok zijn maar het helpt toch 'iets of wat' :)

De beweging is als volgt : je gaat gewoon met je kont tegen de muur zitten, rug recht, dus gewoon tegen de muur zitten net alsof er een stoel onder je staat.
Beetje box-squat-achtig.

Probeer dit progressief langer te doen en leg er evt wat gewicht bij op ook en doe het enkele keren per week.

Probeer eens en laat me weten of het een beetje helpt
 
Da's trouwens een oefening die ik ook heb moeten doen toen ik in behandeling was voor mijn knieprobleem. De koppen van mijn quadriceps hebben de neiging niet even sterk te zijn waardoor mijn knieschijf dan niet helemaal goed zit. Dus voor een goeie statische training van je quads is het een aanrader. Voor je comfort niet :D .
 
goeie oefening, denk wel aan een stevige/ruwe ondergrond! (parket glij je zo weg:eek: )

succes ermee:D
 
Ga het zeker even proberen. Karma is onderweg! En ik laat nog even horen of het helpt!
 
Hahaha, gaf de verkeerde karma. Nou ja, makkelijk verdiend!
 
Je hebt mij negatieve karma gegeven :D
 
Heb het even een paar weken geprobeerd en ik heb minder last van mijn knieen. Weet niet zeker of het hier aan gelegen heeft. Ik ben ook wat meer herhalingen met lichter gewicht gaan doen. In ieder geval bedankt!
 
Voetballen is funest voor je knieen.. ik hoor zoveel mensen klagen over knie problemen.. die ook voetballen..

iig goede oefening die hier is genoemt!
 
Ja die oefening heet "poepen" tenminste zo noemde ze het altijd bij basketbal. :D
 
slabek zei:
Voetballen is funest voor je knieen.. ik hoor zoveel mensen klagen over knie problemen.. die ook voetballen..

iig goede oefening die hier is genoemt!

Tja, weet het. Heb ook blessures aan beide knieen gehad. Een keer banden doorgescheurd en een keer de meniscus kapot. Maar ja... voetballen is ook verslavend en ik wil zowel blijven voetballen als BB-en. Ik weet dat dit niet helemaal samen gaat. Heb ook veel moeite om mijn schema om het voetbal heen te draaien. Heeft iemand daar ervaring mee? Train 1 keer in de week en voetbal op zondag.
 
Back
Naar boven