AndroidHealthClinic

Pijnlijke knobbel naast tepel

Bezoekers in dit topic

Yzord

VIP ŸžõrЙ
Elite Member
15 jaar lid
Waardering
167
Lengte
1m76
Massa
100kg
Sinds 6 weken ofzo voel ik een pijnlijke knobbel naast mijn tepel. Het is niet zo groot, maar soms stoot ik mijn borst ergens tegenaan en doet het best zeer, dus vond ik ineens 6 weken geleden dat knobbeltje.

Ok, tuurlijk gaat er alles door je hoofd, zoals borstkanker of gyno (maar het is geen schijf wat ik voel, echt een knobbel), dus ben ik gaan zoeken op internet.

Nu blijkt dat als je borstkanker hebt, de knobbels geen pijn zouden doen. Nou die van mij is overgevoelig. Gyno is meer een schijf wat je voelt, en die van mij voelt echt aan als een knobbel.

Het zou dus een cyste kunnen zijn. Een bobbeltje gevuld met vocht, die idd, pijn kunnen doen. Om het eventueel wel te laten halen rammen ze een naald erin en zuigen het vocht op (en onderzoeken ze het eventueel op andere troep).

Ik weet het, waarom niet naar de huisarts gaan? Omdat ik die zak patat niet meer geloofwaardig vind en omdat huisartsen de laatste jaren grove fouten maken omtrend deze type aandoeningen. Uiteindelijk zal ik naar die gast toe gaan voor een verwijzing.

Iemand wel eens hetgeen gehad wat ik heb? En hoe is het bij jullie gegaan?

Zou toch maar eens naar laten kijken voor borstkanker, zeker het zekere voor het onzekere nemen !!!

Het is de meest en vaak (eerste vorm) van kanker bij vrouwen.
En mannen krijgen er (ook steeds vaker) mee te maken!

Bultje in de borst/bij/rond tepel, testen die handel ongeacht geslacht !

verder zou het mogelijk kunnen zijn, dat het een kyste is (goedaardig gezwel) die al dan niet (afhankelijk van vaak de grote) verwijderd wordt.

Ik zou toch maar richting de huisarts gaan, en vragen of je doorgestuurd kan worden richting ziekenhuis.

Ik heb ook wel zoiets gehad. Ik schrok me een ongeluk. Toen ik erin gaan knijpen (misschien niet helemaal slim, ik weet het) en er kwam behoorlijk wat pus uit. En een paar dagen later was het ook weer weg en voelde ik er niks meer van.

Ik zou niet panikeren, ik weet niet hoe oud je bent ?

Ik had ook zoiets toen ik 15 was, maar je kan het tot 18 krijgen. Het is een opgezwollen klier die opgezwollen is door bepaalde hormonen, het doet pijn maar gaat vanzelf over.

Als je aan de anabolen zat of zit zou ik toch maar eens gaan kloppen bij de dokter..

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga er niet in knijpen, want het zit dieper. Misschien dat ik het dan maar operatief laat verwijderen mocht het niet weggaan.

• Topic Starter Topic Starter
Ik zou niet panikeren, ik weet niet hoe oud je bent ?

Ik had ook zoiets toen ik 15 was, maar je kan het tot 18 krijgen. Het is een opgezwollen klier die opgezwollen is door bepaalde hormonen, het doet pijn maar gaat vanzelf over.

Als je aan de anabolen zat of zit zou ik toch maar eens gaan kloppen bij de dokter..

Dus eigenlijk spreek je nu jezelf tegen? Eerst moet ik me geen zorgen maken, want het is normaal in de pubertijd (de tijd vol hormonale schommelingen), maar vervolgens zeg je dat als ik heb gekuurd (ook hormonale schommelingen) dat ik toch maar eens naar de dokter moet gaan.

Ik spreek mezelf niet tegen, na een kuur zijn de waarden niet meer natuurlijk. Dit is toch wel heel anders vind ik.

Terug
Naar boven