XXL Nutrition

Pijnlijke linkerschouder: 5 fysiotherapie behandelingen + 2 echo's + Rontgen foto + MRI en niemand w (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

cvandermeer

Novice
Lid geworden
25 apr 2018
Berichten
3
Waardering
1
Zomervakantie 2016,
Crossfitten ging steeds beter, ik kon muscle ups en die oefende ik dus ook en handstand walk begon ik te leren.
Toen in rusttijd (niet tijdens training) begon ik ineens last te krijgen van mn linker schouder.
Alsof het ontstoken was werd het iedere dag wat erger tot op zijn ergst en toen werd het weer iets beter.
Shampoo in mijn haar doen ging niet en was pijnlijk.

Fysio Wieringerwerf
Hier 6 weken gelopen, elke week een afspraak.
Oorzaak niet gevonden.
Heb hier o.a. ultrageluid en dry needling gehad.
Moest met trainen rustig aan doen (geen oefeningen boven het hoofd).
Na die 6 weken was het niet verbeterd en wist de fysio het ook niet meer.
Dacht misschien aan een scheurtje dus doorverwijzing aanvragen voor een echo.

Huisarts middenmeer
Hier geweest voor een doorverwijzing naar het ziekenhuis met echo.
Daar was de huisarts het mee eens.

Ziekenhuis Den Helder
Echo gehad, niks op te zien.
Na handmatige controle was volgens de fysio mijn linker sleutelbeen te laag en kwam het te vroeg naar voren.
2 behandelingen in het ziekenhuis gehad daarna verder behandeld in zijn eigen praktijk in Den Helder.

Fysio Den Helder
Hier verder behandeld en ook thuis oefeningen meegekregen die ik dagelijks moest doen. Ook moest ik hier rustiger aan doen met trainen. Het sleutelbeen was op een gegeven moment verholpen maar de schouder was nog stijf/beperkt vanwege het niet veel bewegen. Hier een periode van 6 weken niet tot nauwelijks getraind, wel de thuis oefeningen gedaan. Schouder was heel stuk minder maar het laatste beetje ging maar niet weg. De fysio zelf brak toen beide ellebogen dus kreeg ik een vervangend(beginnend) fysio. Die kwam er niet echt uit bij mij, hij ging ook verschillende dingen proberen waaronder dry needling. Hier werd het alleen maar erger en kreeg ik de suggestie om wat anders te gaan doen.

Fysio Heerhugowaard
Bij deze Fysiotherapeut opnieuw een echo gehad. Hier werd een verdikking in een pees geconstateerd. Andere thuis oefeningen gekregen + beperkt sporten. Ik werd hier behandeld met Shockwave therapie. Na de complete behandeling was de verdikking en de pijn/mobiliteit weg maar kwam nadat ik hier weg ging al snel weer terug.

Fysio Schagen
Deze fysio werkt veel met schouders. Hier werd geconstateerd dat 2 spieren te stijf waren (Nek en borstgedeelte) en 2 andere spieren niet sterk genoeg waren (bij het schouderblad en schouder). Waardoor mijn schouderblad ook te snel naar binnen ging. Dit met fysiotherapie, dry needling en dagelijkse thuis oefeningen aangepakt. Op een gegeven moment was ik uitbehandeld en bewoog volgens de fysio alles weer zoals het hoort en kon hij verder niks voor mij doen. Hij zij dat ik nog voor een MRI kon kijken.

Huisarts middenmeer
Doorverwijzing MRI

Ziekenhuis Hoorn (13 December 2017)
In het ziekenhuis een Rontgen foto laten maken en een MRI scan met contrast vloeistof. Met de Orthopeed de MRI bekeken en besproken. Zag er allemaal prima uit. Hij heeft ook naar mij schouder gekeken en alles beweegt zoals het hoort. Het was in ieder geval niet gescheurd of kapot.

In de tussentijd (25 april 2018)
Weer volop gaan trainen zonder teveel aandacht te richten op mijn schouder. Gaat erg goed en niet veel last van. Buiten sport voel ik wel af en toe mijn schouder zoals voorheen. Maar op dit moment is het sinds 2 weken weer aan het verergeren.

Korte samenvatting van mijn probleem
Tijdens het sporten heb ik nergens last van, de dag erna is het stijf en beperkt. Al probeer ik door die beperking heen te bewegen heb ik scherpe pijn. De enige beweging waar ik wel echt last heb is de strict press. Ik kan 105 kilo Jerken zonder last maar een strict press met een 20 kilo stang levert pijn op. Dingen pakken aangeven boven horizontaal levert ook pijn op. Meerdere keren hebben Fysiotherapeuten gezegd dat mijn schouder prachtig beweegt en er prima uitziet. (Dit is als zij de arm begeleiden)

Heeft iemand iets vergelijkbaars meegemaakt of een idee wat dit is?
 
Kenmerkend aan dit soort goed gedocumenteerde situaties (waarvoor hulde) is dat er vaak geen oorzaak > oplossing is. Heel lastig en ik hoop oprecht dat er bij iemand hier een lampje gaat branden!
 
Zomervakantie 2016,
Crossfitten ging steeds beter,

En daar is het probleem al. :windup:

Grapje natuurlijk.

Klinkt vervelend allemaal. Heb je al eens iets met rotatorycuff oefeningen geprobeerd?

Misschien dat onze huisfysiotherapeut DieNase eens een plekje heeft in zijn praktijk en wat voor je kan betekenen.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Vervelend probleem voor je. Osteopathie al eens geprobeerd?
Soms zit de oorzaak vh probleem niet direct waar je de pijn voelt. Een osteopaat kijkt meer naar het complete plaatje dan een fysio is mijn ervaring. Maar er zijn vast ook betere fysiotherapeuten dan die waar ik ben geweest met mijn knie....;)
 
De analyse van fysio Schagen lijkt mij een juiste constatering. Hoe verliep die periode? Had je het idee dat je destijds progressie boekte (in het feit dat de klachten afnamen)?

Als ik je klacht beschrijving lees dan zal dit hoogst waarschijnlijk een balans verstoring zijn in het myofasciale stelsel. Het terug in balans krijgen kan een zeer intensief en langdurig proces zijn en soms zelfs nooit meer herstellen.
 
mylogenics. Ik ken een goede in Hoorn.
 
Op basis van je verhaal kan het een hele hoop zijn binnen je schouder, het probleem met haren wassen hebben de meeste patienten met schouderpijn, terwijl de oorzaak van de pijn dan toch nog heel verschillend kan zijn. Er zal dus op basis van verdere anamnese en onderzoek pas een uitspraak kunnen worden gedaan over je probleem. Je zou wel een hele zelfverzekerde therapeut moeten zijn om op basis van deze gegevens die je neerplaatst een gedegen uitspraak te doen.
Misschien kun je eens overwegen om te kijken of er in de buurt een schouderspreekuur is waarbij een orthopeed in samenwerking met een fysiotherapeut een uitspraak kan doen?
Houd in ieder geval rekening met 12 weken therapie om verbetering te merken indien een weg met fysiotherapie wordt ingeslagen waarbij de hoofdmoot van de therapie in de meeste gevallen zal bestaan uit oefentherapie (het juiste beweegpatroon binnen een schouder is immers vooral afhankelijk van de coördinatie vanuit verschillende spiergroepen).

Heel veel succes!

mylogenics. Ik ken een goede in Hoorn.
Immers met 9 dagen cursus zonder medische voorkennis kan je natuurlijk enorm goed een probleem vaststellen in het houdings en bewegingsapparaat. Laat me denken, je kent iemand van revalidatiesucces?:rolleyes:
 
Bedankt voor de reacties!, ga jullie bronnen allemaal even checken.
 
Immers met 9 dagen cursus zonder medische voorkennis kan je natuurlijk enorm goed een probleem vaststellen in het houdings en bewegingsapparaat. Laat me denken, je kent iemand van revalidatiesucces?:rolleyes:

Nee. Maar je toon bevalt me niet dus verder zoek je het ook maar lekker uit :)
 
Nee. Maar je toon bevalt me niet dus verder zoek je het ook maar lekker uit :)
Je zou de frustratie van mijn kant wellicht kunnen begrijpen wanneer ik je zeg dat de theoretische constructen die ze vanuit revalidatiesucces verspreiden leiden tot pijngerelateerde (bewegings) angst. Ik geloof dat de opleiding die zij hebben gevolgd ook in het mylogenics ligt, het is gewoon niet reeël om op basis van 9 dagen cursus jezelf een expert te noemen in de gezondheidszorg.

enfin, ik hoop oprecht dat het met de TS goed komt! succes met je verdere revalidatie!
B68Cc6nCMAEF3vB.jpg
 
Als er met verschillende imaging technieken geen schade te zien is kan je er denk ik van uitgaan dat je OF niet optimaal beweegt tijdens het trainen, OF je beweegpatronen in het dagelijks leven zijn niet optimaal
 
Back
Naar boven