MuscleMeat

Pijnlijke nekspier na training rug

Bezoekers in dit topic

lygho

Novice
Lid geworden
10 aug 2018
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m77
Massa
67kg
Vetpercentage
14%
Hallo allemaal,

Ik ben redelijk gevoelig aan pijn aan mijn bovenrug en nek die ook spanningshoofdpijn veroorzaakt. Toen ik een jaar geleden vaak aan krachttraining deed, waaronder ook de rugspieren merkte ik dat ik hier veel minder last van had, dit is een van de redenen dat ik na maanden gestopt te zijn terug ben begonnen aan krachttraining.

Ik heb echter een probleem. Als ik rugspieren train heb ik de dag erna altijd enorme spierpijn met spanningshoofdpijn tot gevolg. Dit lijkt echter enkel het geval te zijn wanneer ik oefeningen doe die focussen op de bovenste rugspieren. Wanneer ik bvb de onderrug train kan ik ook spierpijn hebben maar dit is "normale" spierpijn die ik ook bij bvb benen of armen ervaar.
Het vreemde is, bij mijn rugspieren heb ik zelden het gevoel dat ik echt aan het "pushen" ben tot mijn limiet. Ik voel na de oefeningen wel dat ze onder druk gestaan hebben maar niet zoals bvb arm of beenspieren. Ook denk ik dat mijn houding tijdens de oefeningen goed is en ik dus geen ongewenste last op mijn nek leg.

Ik heb hierbij nu 2 vragen:
-Is het normaal dat ik bij de bovenste rugspieren niet hetzelfde "pijngevoel" ervaar als bij andere spiergroepen tijdens een oefening en moet ik mss met lagere gewichten werken?
- Is er iets dat ik kan doen om geen spanningshoofdpijn te hebben de dag na rugspieroefeningen? Ik heb al gemerkt dat veel water en 8u slaap de pijn bij de meeste andere spiergroepen sterk beperkt, maar hierbij lijkt dit niet te werken. Enkel warme douche en voltaren gel de volgende dag verlichten de pijn, maar ik zou het liever vermijden dan oplossen wanneer het er is. Opstaan met hoofdpijn is niet aangenaam :)
 
Back
Naar boven