Op echo kun je wat zien, niet met wat vragen beantwoorden. Net als hier met Roid gebruik en klachten, maar geen bloed laten doen.
Reumatoloog zou sowieso echo moeten laten doen en je bezinking laten meten. kan ook urinezuur kristallen zijn ipv kalkafzetting.
Heb je geen last van pols, dat het vanuit daar komt ?
(quervain, CTS)
Helaas heeft de reumatoloog dit niet gedaan. Misschien moet ik dat dan toch verder laten onderzoeken. Alleen ik heb een hoog eigen risico en
het bezoek aan de reumatoloog werd verder niet vergoed vanuit mijn basisverzekering.
Ik heb niet echt last van mijn polsen. Quervain denk ik iig niet. Heb eerder last van mijn spieren/pezen aan de kant van mijn pink, dicht tegen het bot aan.
Zowel langs de onderzijde als de bovenzijde van mijn onderarm. Hier komen wat steken weg op verschillende plaatsen.
Ik heb bijvoorbeeld niet het probleem (wordt veel besproken op forum) waarbij je pijn ervaart bij het loslaten van de barbell bij bijvoorbeeld bicep curls.
Daarnaast heb ik wel eens in ochtend wat voor mijn gevoel stijve ellebogen en bij het strekken hoor ik een raar strekkend geluid bij bot (zal ook wel deels lucht zijn).
En ook steken in gebieden rond mijn elleboog.
Ik zal nogmaals beter opletten waar ik de pijn voel. En dit bijhouden in een log met een exacte locatie van de pijn.
Wat ik ga doen:
1. Oefeningen uitvoeren voor mijn spieren/pezen onderarm waarbij het doel is om dit te versterken. Hierbij begin ik met de oefening "hammer press" en probeer dit langzaam op te
voeren waarbij ik geen pijn ervaar. Daarnaast zou ik eventueel nog wrist curls kunnen toevoegen (met deze oefeningen mogelijke de oorzaak aanpakken).
2. Ik ga alsnog wel stretch oefeningen doen (na training) om spanning van mijn arm af te krijgen. De stretch oefeningen ga ik voorzichtig uitvoeren waarbij ik geen pijn ervaar.
3. Blijf wel doortrainen. Alleen heel licht waarbij ik focus leg op uitvoering, niet knijpen en op een normaal tempo de oefeningen uitvoer.
Dit bovenstaande ga ik voor een langere periode proberen. Als dit mij niet gaat helpen ga ik kijken naar de kalkafzetting of cortisone injectie. Misschien is shockwave therapie ook wel iets.
Bedankt voor het meedenken + tips.