XXL Nutrition

Pijnlijke onderarmen/ellebogen

Bezoekers in dit topic

Perfect om zo te squatten. Moet zelf wel mijn schouders echt opwarmen voor squats (of ze zijn al warm door bench of ohp ofzo ervoor).
Doe je specifieke onderarm oefeningen?
Vind ik ook! Nee ik heb nog nooit speciale oefeningen gedaan voor mijn onderarmen.
Ik zou natuurlijk wat wrist curls of een kettlebell schoulderpress etc. kunnen toevoegen in mijn schema om mijn onderarmen wat te versterken.

Nee, misschien even meer pijn de 1e dagen. Risicoś geldt voor ouderen die reuma hebben en vaker per jaar injecties krijgen. oa botontkalking.
Dus je hebt ook echo's gehad op kalkafzetting en foto voor artrose ?
Duidelijk thanks. Als ik het probleem echt niet kan oplossen met oefeningen/uitvoering ga ik daar naar kijken.
Ik heb geen echo's gehad voor kalkafzetting. Bij de reumatoloog hebben ze gewoon wat aan mijn armen gevoelt of het pijn deed en gekeken of het opgezet was.
Daarnaast moest ik heel wat vragen beantwoorden. Was een duur grapje.

Duidelijk thanks. Als ik het probleem echt niet kan oplossen met oefeningen/uitvoering ga ik daar naar kijken.
Ik heb geen echo's gehad voor kalkafzetting. Bij de reumatoloog hebben ze gewoon wat aan mijn armen gevoelt of het pijn deed en gekeken of het opgezet was.
Daarnaast moest ik heel wat vragen beantwoorden. Was een duur grapje.
Op echo kun je wat zien, niet met wat vragen beantwoorden. Net als hier met Roid gebruik en klachten, maar geen bloed laten doen.
Reumatoloog zou sowieso echo moeten laten doen en je bezinking laten meten. kan ook urinezuur kristallen zijn ipv kalkafzetting.

Heb je geen last van pols, dat het vanuit daar komt ?
(quervain, CTS)

Ik heb ook rekoefeningen van het internet geprobeerd / meekregen.
Heb je deze op reguliere basis of na het trainen gedaan? Ik gok het eerste, maar je zou het laatste eens kunnen proberen om de spanning er na de training af te halen.
Ik deed dit op reguliere basis. Niet specifiek na training. Ik ga dit proberen. Daarnaast ga ik heel voorzichtig rekken (opbouwen). Ik rekte misschien ook wel
te stevig/vaak wat dus mogelijk ook tot verergering heeft geleid.

Ik heb het gevoel dat rust dus niet helpt.
De rust/ontspanning hielp.. toch? Ook een massage hielp. Het resultaat was alleen niet blijvend
Daar heb je wel een punt (vakantie periode nam het af). Alleen bij het terugkeren trainen kwam de pijn gelijk terug.
Ik had ergens stiekem gehoopt dat het toen wel volledig weg zou gaan.

En massage voelde in het begin ook wel goed. Misschien moet ik toch weer terug gaan gaan naar ART behandelingen, om mijn onderarmen los te masseren.

Doe je specifieke onderarm oefeningen?
+1

Edit:
Mijn gok is dat het de radiobrachialis en je handextensoren zijn. Wat het ook is, als het de spieren zijn (was het gevoel van de dry needling vergelijkbaar?) dan zul je die spieren waarschijnlijk vanaf therapeutische basis moeten leren belasten.

Hierbij een oefening om je radiobrachialis op therapeutische basis te leren belasten.

www.t-nation.com

Tip: No More Forearm Pain From Benching

Bench press heavy enough for long enough and your forearms will get cranky. The hammer press can fix that.
www.t-nation.com
www.t-nation.com

Thanks. Bij het lezen hiervan zie ik mogelijk wel overeenkomsten van mijn probleem.

Ik ga de oefening dagelijks (1x per dag) uitvoeren zoals in de blog is staat beschreven.
Ik heb verder geen lange hamer ter beschikking. Ik heb wel een dumbell thuis waar gewichten aan kan worden gehangen.
Dus zou aan 1 kant gewichten kunnen hangen en daarmee de oefening ook kunnen uitvoeren.

Ik kan niet vinden hoeveel reps/sets aanbevolen worden. Ik begin wel met 3x 12 per arm met matige belasting.
Volgens dit artikel zal dus een massage of dry needle behandeling de pijn wel doen verminderen, maar lossen niet het werkelijk probleem op.

Ik heb met de dry needle behandelingen wel viel spiertrekkingen gevoelt. En het pijn gevoel was ook wel naar. Of dit precies de pijn is die ik ook
voel weet ik niet zeker, zou goed kunnen.

Thanks iig. Ik ga hier mee bezig.

Op echo kun je wat zien, niet met wat vragen beantwoorden. Net als hier met Roid gebruik en klachten, maar geen bloed laten doen.
Reumatoloog zou sowieso echo moeten laten doen en je bezinking laten meten. kan ook urinezuur kristallen zijn ipv kalkafzetting.

Heb je geen last van pols, dat het vanuit daar komt ?
(quervain, CTS)
Helaas heeft de reumatoloog dit niet gedaan. Misschien moet ik dat dan toch verder laten onderzoeken. Alleen ik heb een hoog eigen risico en
het bezoek aan de reumatoloog werd verder niet vergoed vanuit mijn basisverzekering.

Ik heb niet echt last van mijn polsen. Quervain denk ik iig niet. Heb eerder last van mijn spieren/pezen aan de kant van mijn pink, dicht tegen het bot aan.
Zowel langs de onderzijde als de bovenzijde van mijn onderarm. Hier komen wat steken weg op verschillende plaatsen.

Ik heb bijvoorbeeld niet het probleem (wordt veel besproken op forum) waarbij je pijn ervaart bij het loslaten van de barbell bij bijvoorbeeld bicep curls.

Daarnaast heb ik wel eens in ochtend wat voor mijn gevoel stijve ellebogen en bij het strekken hoor ik een raar strekkend geluid bij bot (zal ook wel deels lucht zijn).
En ook steken in gebieden rond mijn elleboog.

Ik zal nogmaals beter opletten waar ik de pijn voel. En dit bijhouden in een log met een exacte locatie van de pijn.

Wat ik ga doen:

1. Oefeningen uitvoeren voor mijn spieren/pezen onderarm waarbij het doel is om dit te versterken. Hierbij begin ik met de oefening "hammer press" en probeer dit langzaam op te
voeren waarbij ik geen pijn ervaar. Daarnaast zou ik eventueel nog wrist curls kunnen toevoegen (met deze oefeningen mogelijke de oorzaak aanpakken).
2. Ik ga alsnog wel stretch oefeningen doen (na training) om spanning van mijn arm af te krijgen. De stretch oefeningen ga ik voorzichtig uitvoeren waarbij ik geen pijn ervaar.
3. Blijf wel doortrainen. Alleen heel licht waarbij ik focus leg op uitvoering, niet knijpen en op een normaal tempo de oefeningen uitvoer.

Dit bovenstaande ga ik voor een langere periode proberen. Als dit mij niet gaat helpen ga ik kijken naar de kalkafzetting of cortisone injectie. Misschien is shockwave therapie ook wel iets.

Bedankt voor het meedenken + tips.

Hallo allemaal,

Ik heb gisteren weer voor het eerst (na half jaar) wezen squaten.

Wat opvalt is dat mijn handen naar achten geklapt staan t.o.v. mijn polsen bij het beet houden van de barbell.
Zo heb ik dus altijd gesquat (4 jaar).

Ik heb geprobeerd mijn handen rechter te houden, alleen dit kost me erg veel moeite en voelt oncomfortabel.
Hier mist denk ik dus een stuk flexibiliteit.

Misschien is dit uiteindelijk ook wel een mogelijke oorzaak geweest van mijn klachten door jaren met achterover
geklapte handen te squaten?

Iemand hierin tips om dit te verbeteren?

Heb je geprobeerd de barbell breder of smaller vast te houden? Zo ja, zit daar enige verschil in, in comfortabel/flexibiliteit?
Ik denk dat het breder pakken mij makkelijker afgaat. Misschien moet ik dit eerst instantie doen, totdat ik mijn mobiliteit issue heb opgelost. |
Zou door jaren lang een verkeerde handpositie hebben geleid tot de problemen, die ik nu ervaar met mijn arm/elleboog klachten"?

Ik zal proberen te kijken of de onderstaande tip mij gaat helpen om mijn handpositie beter te houden.

Bij het volgende filmpje moet ik even aan dit topic denken.
Vanaf 3:45 min gaat het over de handpositie tijdens de squat.

Ik heb iets vergelijkbaars. Het klinkt als overbelasting van de pezen in de onderarmen. Rust is alleen aan te raden als de pijn in eerste instantie ondraaglijk hoog is. Verder is rust het tegenovergestelde van hetgeen je echt moet doen, namelijk je pezen versterken.

Wat mij heeft geholpen: intensiteit en volume verlagen van de oefeningen, die de pijn doen opleven. Tevens train je je onderarmen met directe isolatie-oefeningen. 2 a 3x p/w en 3x6-10. De beweging maak je erg langzaam en de pijn is bepaalt het gewicht. Ga niet hoger dan een pijn van 8 op schaal van 10. Oefeningen zijn o.a. wrist curls/extensions.

Als de pijn significant verminderd is, kun je de oefeningen, die de pijn triggeren weer heel langzaam verhogen in volume en intensiteit. Pezen versterken langzamer dan spieren, dus het duurt enkele maanden voor je hier van af bent. Dit is ook geen lineair proces, maar eerder een kwestie van vallen en opstaan.

Succes!

Ik heb iets vergelijkbaars. Het klinkt als overbelasting van de pezen in de onderarmen. Rust is alleen aan te raden als de pijn in eerste instantie ondraaglijk hoog is. Verder is rust het tegenovergestelde van hetgeen je echt moet doen, namelijk je pezen versterken.

Wat mij heeft geholpen: intensiteit en volume verlagen van de oefeningen, die de pijn doen opleven. Tevens train je je onderarmen met directe isolatie-oefeningen. 2 a 3x p/w en 3x6-10. De beweging maak je erg langzaam en de pijn is bepaalt het gewicht. Ga niet hoger dan een pijn van 8 op schaal van 10. Oefeningen zijn o.a. wrist curls/extensions.

Als de pijn significant verminderd is, kun je de oefeningen, die de pijn triggeren weer heel langzaam verhogen in volume en intensiteit. Pezen versterken langzamer dan spieren, dus het duurt enkele maanden voor je hier van af bent. Dit is ook geen lineair proces, maar eerder een kwestie van vallen en opstaan.

Succes!
Bedankt voor jouw reactie Pren. Is het bij jou nu helemaal opgelost met je armen?

Ik ben nu gestopt met het trainen van mijn upper body + ik doe geen been oefeningen waar ik mijn armen moet in zetten.
Ik wil even weg bij alle oefeningen en beginnen bij de basis. Hierbij train ik elke dag mijn onderarmen om m'n pezen te
verstreken en wil na een week of 3/4 (afhankelijk van de pijn/progressie) heel langzaam upperbody oefeningen toevoegen.
Alleen mijn main focus is onderarmen/pezen versterken.

Ik doe nu elke dag deze oefening 3x 10 (welke is voorgesteld in dit topic):

www.t-nation.com

Tip: No More Forearm Pain From Benching

Bench press heavy enough for long enough and your forearms will get cranky. The hammer press can fix that.
www.t-nation.com

www.t-nation.com

Ik heb tijdens uitvoering geen pijn. Alleen de volgende dag af en toe lichtelijke steekjes in mijn onderarmen. Niet mega storend.
Ik ben van plan om dit nog even voort te zetten. Heb het gevoel dat mijn onderarmen hier in iig mee worden getraind.

"Wat mij heeft geholpen: intensiteit en volume verlagen van de oefeningen, die de pijn doen opleven. Tevens train je je onderarmen met directe isolatie-oefeningen. 2 a 3x p/w en 3x6-10. De beweging maak je erg langzaam en de pijn is bepaalt het gewicht. Ga niet hoger dan een pijn van 8 op schaal van 10. Oefeningen zijn o.a. wrist curls/extensions."

Thanks hiervoor. Denk je dat ik naast de bovenstaande oefening die ik doe een wrist curl of extension moet toevoegen?
Daarnaast zal ik gewoon denk ik heel veel geduld moeten hebben.

Hoelang heb je btw er last van gehad? Ik zit middels echt wel op een jaar en 4 maanden.

Ouder Topic: dit topic heeft al een tijdje geen reactie meer gehad.
Je kan nog iets toevoegen als dit relevant is of in een nieuw topic.
Back
Naar boven