AndroidHealthClinic

Pijnlijke onderarmen na bicepstraining

Bezoekers in dit topic

TongPo

Ripped Bodybuilder
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2003
Berichten
4.250
Waardering
5
Ik heb hier altijd last van, maar het houdt maar tot een paar uurtjes na de training aan. Ik dacht eerst aan overbelasting, maar nu ik 17 dagen op vakantie ben geweest en weer voor het eerst m'n biceps aan heb gepakt, had ik er dus weer last van. Heeft iemand toevallig ervaringen hiermee?

M'n biceps-schema:

- Alternate db curl (3 sets)
- Barbell curl (3 sets)

En de biceps pak ik na de schouders.

Alvast bedankt.
 
niets aan te doen, evt onderarmen meer trainen.

ik heb het vaak na m'n rug training, maar houd niet lang aan.
 
Misschien kun je bij sommige oefeningen voor je rug van die straps gebruiken voor om je polsen( schijnt je onderarmen te ontzien hoef je niet zo hard te knijpen).
 
ik zou even zoeken op dit forum en op fitnessnet. Er zijn veel topic over dit exacte probleem. Heb er zelf ook een maand of 6 last van gehad. zelfs anderhalve maand rust genomen zonder resultaat, maar nu is het vrijwel ineens weer weg.
 
-Ma3stro- zei:
ik zou even zoeken op dit forum en op fitnessnet. Er zijn veel topic over dit exacte probleem. Heb er zelf ook een maand of 6 last van gehad. zelfs anderhalve maand rust genomen zonder resultaat, maar nu is het vrijwel ineens weer weg.

Is het bij jou vanzelf weg gegaan of heb je er wat aan gedaan?
 
eigenlijk vrijwel vanzelf.. maar ik ben er nu nog best voorzichtig mee. Heb de laatste paar maanden ook veel oefeningen vermeden, vooral de bb curl. En veel getraint met wrist wraps
 
-Ma3stro- zei:
eigenlijk vrijwel vanzelf.. maar ik ben er nu nog best voorzichtig mee. Heb de laatste paar maanden ook veel oefeningen vermeden, vooral de bb curl. En veel getraint met wrist wraps

Bbcurl met rechte stang denk ik, EZ bar is wat dat betreft beter idd. vanuit polsen begint de ellende meestal he.
heb er zelf ook lastige blessure mee opgelopen, ook doordat ik veel te zwaar pakte en niet naar mn lichaam luitserde toen nog..heb na een paar weken buitenspel te hebben gestaan enkele maanden toen niet veel kunne doen qua biceps. verder ging bankdrukken ook niet meer. zou rustig aan doen, maar na je vakantie dat t gelijk weer opspeelt is iid naar. misshcien tijdelijk minder gewicht hoe pijnlijk dat voor je ego moge zijn:), maar kijken hoe je daarop reageert
 
nope heb altijd al gecurlt met een ez bar.
 
Vandaag was weer de biceps aan de beurt en dit x had ik er veel minder last van. Achteraf voelde ik het wel weer in m'n onderarmen, maar na ca een kwartiertje was het verdwenen. Tja... goes with the territory zullen we maar zeggen. Je onderarmen krijgen tijdens biceps en vooral rugtraining (deads etc) gewoon veel te verduren. Thanks 4 de replies :thumbs:
 
bij shrugs ondervind ik altuijd veel hinder van de onderarmen.
train je die ook nog apart? nee toch
 
Onderarmen train ik niet apart. En bij shrugs idem dito...
 
Back
Naar boven