Fitness Seller

pijnlijke schouders met borst oefeningen. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

willing

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
9 mei 2007
Berichten
82
Waardering
0
Ik hoop dat ik tips kan krijgen op het volgende......Ik ben ik februari weer begonnen met trainen na er een dik half jaar er tussen uit geweest te zijn.+- 5 jaar bezig.

Nu gaat het erg goed wat kracht betreft en ben ik al aardig terug naar waar ik gebleven was en soms zelf iets meer kracht. Even wat stats over de specefieke oefeningen waar het om gaat:
-Bankdrukken --150kg
-schuin borst dumbbells --50kg per arm.
-schouders recht omhoog met geleider stang--100kg

Met de borst oefeningen beginnen mijn schouders gigantisch te verzuren echt pijnlijk en dat blijft dan erg lang zitten waardoor ik de oefeningen niet lekker kan afmaken en de concentratie verlies op mijn borst.
Ik weet dat ik schouders altijd wel wat mee pak maar het moet geen overhand nemen.

Ik heb geprobeerd de armen dichter langs mijn lichaam te houden verder smaller en breder maar, dit mocht allemaal niet baten.
Bij de derde of vierde oefening is de pijn zo hevig dat ik de borst niet meer verder zwaar kan trainen, ik pak hem wel maar ik kan meer als de schouders is normaal doen:mad:

Met schouders trainen idem, ik kan daarna geen biceps meer doen, zelfs als ik mijn armen laat hangen naast mijn lichaam doen ze echt gigantisch pijn.
Ik heb genoeg rust (min.48 uur)en de voeding is eiwit rijk + voldoende suplementen, daar zit het hem ook niet in.

Moet ik nu minder schouders trainen of meer schouders trainen, ik weet het niet meer.???

Ik heb dit altijd al iets gehad maar, nu is het erg extreem.

Misschien genant maar, met men reed afvegen moet ik pauze nemen i.v.m. verzuring in men schouder....:(

Ook komt mijn tennis arm (elleboog) weer terug maar, dit terzij hier kan ik door de pijn heen trainen.( geen kracht verlies).

Wie kan mij wat tips geven of vertellen wat ik moet laten of juist niet of aanpassingen met voeding of suplementen.

Al jullie advies is welkom!!
 
misschien een advies die je niet wil horen, maar zou fysio nemen, weet niet of je aanvullend verzekerd bent? Heb zelf ook last van schouder en blijft maar door gaan, dus beter proffesionele hulp zoeken voordat het chronisch word. Je klachten klinken ook aboslout niet goed, maar probeer eens paar weken rust, helpt dit niet fysio
 
Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst een deload of een rustweek hebt genomen?
 
Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst een deload of een rustweek hebt genomen?

Vanaf februari niet alleen die hard!!

Maar volgende week ga ik een weekje naar mallorca dus dan word trainen beperkt:mad:

Maar misschien ook wel goed, daar doel je op denk ik?
 
misschien een advies die je niet wil horen, maar zou fysio nemen, weet niet of je aanvullend verzekerd bent? Heb zelf ook last van schouder en blijft maar door gaan, dus beter proffesionele hulp zoeken voordat het chronisch word. Je klachten klinken ook aboslout niet goed, maar probeer eens paar weken rust, helpt dit niet fysio

Ik ben heel goed verzekerd!

Fisio moet ik idd niet aan denken en laat staan een paar weken rust..., dan ga ik kapot IK BEN VERSLAAFD!!

Normaal heb ik geen last en van i set van 8-12x ook niet maar ga ik verder dan begint het...

Bedank voor je tip maar, ik hoop meer tips te krijgen voordat ik ga rusten of naar de fisio ga..
 
bankdruk word goed uitgevoerd? Laat je de stang zakken bij de tepel en dan weer recht omhoog? Want bij mij in de gym zie je wel eens gasten die de stang naar hun schouders halen i.p.v. de borst.
 
Als het pijn doet: STOPPEN, luister naar je lichaam! Je maakt het alleen maar erger. Wat bij mij hielp: stoppen met schouders trainen behalve de achterste kop. Bij borst trainen zorgen dat je altijd je schouders in het midden van je lichaam houd en ook niet meer zo diep gaat. Dus je rom een stuk verkleinen. idem voor rugtraining.

Dit moest ik van mijn fysio doen en sinds dien gaat het een stuk beter. Ik was ook 7 weken gestopt maar dit haalde niks uit.
 
bankdruk word goed uitgevoerd? Laat je de stang zakken bij de tepel en dan weer recht omhoog? Want bij mij in de gym zie je wel eens gasten die de stang naar hun schouders halen i.p.v. de borst.

ja de stang laat ik zakken ten hoogte van mijn tepels misschien net iets boven mijn tepels maar, dat zit wel goed...bedankt voor je tip..
 
Als het pijn doet: STOPPEN, luister naar je lichaam! Je maakt het alleen maar erger. Wat bij mij hielp: stoppen met schouders trainen behalve de achterste kop. Bij borst trainen zorgen dat je altijd je schouders in het midden van je lichaam houd en ook niet meer zo diep gaat. Dus je rom een stuk verkleinen. idem voor rugtraining.

Dit moest ik van mijn fysio doen en sinds dien gaat het een stuk beter. Ik was ook 7 weken gestopt maar dit haalde niks uit.

Schouders in het midden laten? dit gaat toch automatisch mee als je uitdrukt?

En dat niet zo diep laten zakken dat kan het wel eens zijn of mede.
Ik laat hem vaak zakken tot net boven of op mijn borst omdat, ik denk dat als je deze in kortere slagen pakt niet goed de borts pakt en wat is dan wijsheid.

Het is zo klote want, eigenlijk wil ik niet stoppen met schouders trainenen omdat zei zo goed gaan op dit moment.

Kan het zijn dat ze iets te snel gegroeid zijn waardoor de zuurstof toename niet volledig of de afvoer van bepaalde stoffen niet snel genoeg af gevoerd worden wat weer verzuring veroorzaakt?

Jah de verzuring speelt een rol maar ook een bepaalde pijn...
 
Schouders in het midden laten? dit gaat toch automatisch mee als je uitdrukt?

En dat niet zo diep laten zakken dat kan het wel eens zijn of mede.
Ik laat hem vaak zakken tot net boven of op mijn borst omdat, ik denk dat als je deze in kortere slagen pakt niet goed de borts pakt en wat is dan wijsheid.

Het is zo klote want, eigenlijk wil ik niet stoppen met schouders trainenen omdat zei zo goed gaan op dit moment.

Kan het zijn dat ze iets te snel gegroeid zijn waardoor de zuurstof toename niet volledig of de afvoer van bepaalde stoffen niet snel genoeg af gevoerd worden wat weer verzuring veroorzaakt?

Jah de verzuring speelt een rol maar ook een bepaalde pijn...

Als je hem goed uitvoert blijven je schouders ook nog in het midden bij het uitstoten. Je pakt je borst idd iets minder goed, maar als je zo door gaat kan je mss nooit meer trainen.
 
Als je hem goed uitvoert blijven je schouders ook nog in het midden bij het uitstoten. Je pakt je borst idd iets minder goed, maar als je zo door gaat kan je mss nooit meer trainen.

Ok, ik zal er eens op letten.
 
Zijn er mensen met dezelfde ervaring als ik????? Of ben ik één van de weinigen??
 
Ik ben heel goed verzekerd!

Fisio moet ik idd niet aan denken en laat staan een paar weken rust..., dan ga ik kapot IK BEN VERSLAAFD!!

Normaal heb ik geen last en van i set van 8-12x ook niet maar ga ik verder dan begint het...

Bedank voor je tip maar, ik hoop meer tips te krijgen voordat ik ga rusten of naar de fisio ga..

Willing,

Gewoon naar een fysiotherapeut gaan, alleen wees duidelijk in je vraag.
Zeg gewoon wat je wilt.
Meeste BB'ers denken dat de fysio zal zeggen neem rust of erger stop maar met krachttraining.
Fysiotherapeut is geen arts '' zij zullen dit eerder zeggen'' Sterker nog dit zal de fysiotherapeut als laatst zeggen.De slogan van fysio is niet voor niks rust is roest. Nadat er een diagnose gesteld is zal de fysio je juist helpen om je pijn te verminderen/verhelpen tijdens jouw krachttraining.
Dit gaat dan gericht op jouw doelstelling.

Bijvoorbeeld:
Het kan namelijk zijn dat je intra coordinatie in je linkerschouder beter is dan je rechter schouder. Dan zal de fysio een 1rm of een submaxtest uitvoeren en hiervanuit een revalidatie/trainingsplan opzetten. Je zal mischien wel even op een andere trainingsprincipe moeten trainen b.v. uithoudingsvermogen. En hieruit b.v. een submax training en zo verder.

Let goed op!!! het is een voorbeeld. Niet elke fysiotherapeut is het zelfde.
Als je maar meedenkt met de fysio. Ze vinden het leuk als er een fanatieke sporter bij hun op de praktijk komt.

En wees duidelijk met je hulpvraag. Zeg b.v. ''Ik doe aan bodybuilding en ik zou wil dat ik tijdens mijn krachttraining geen/minder last heb van mijn .........'' wat ook heel belangrijk is dat je verteld dat je tijdens meerdere herhaling laat krijgt.

Dit geld voor iedereen!!!!

Suc6.
 
Laatst bewerkt:
Gurumaster,

Bedankt voor je tip, ik zal uiteindelijk ook naar de fysio gaan, maar ik wou eerst even weten als er mede BB hier ook last van hebben of gehad.

Misschien heeft iemand dan handig tips of iets dergelijk.

Het verzuurd maar dan heel erg alleen als ik ergens aan hang dan is de pijn weg.

Ik vraag mij dan wel af of de fysio gratis is, nu weet ik wel dat het niet opweegd tegen mijn klachten maar toch...

bedankt voor je tip..
 
Hoe lang is het geleden dat je voor het laatst een deload of een rustweek hebt genomen?

+1

Kan het mis hebben hoor, toch is het eerste wat me te binnen te schiet is ordinaire overbelasting. Heb je nogal snel met een spiergroep rond een kwetsbaar gewricht die je bij zo ontzettend veel oefeningen gebruikt. Jammer dat we geen inzicht hebben in je trainingen/trainingslog. Even zien hoe het na de vakantie gaat. En doe je rehab/prehab oefeningen. Sterkte ermee.
 
Ik heb hier in het verleden ook wel last van gehad hoor, maar dan niet zo extreem.

Ik ben vanaf februari weer goeg gaan trainen en ben in de afgelopen 7 weken 5 kilo aan gekomen mede met behulp van stromba 40mg p/d dus niet extreem en clenbuterol veel eiwitten natuurlijk en magnesium en veel water drinken maar dan omdat ik eigenlijk ging om wat droger en harder te worden,maar de kracht nam iets ook toe.
Misschien is het te snel gegroeid?

het lijkt wel of het met de week erger word,maar dan alleen als ik aan het trainen ben.

De schouders heb ik 2x in de week goed getraint en ben daar wel sterker in gaan worden en met de borst idem.

Gister wat borst gedaan maar, dan wat lichter maar toch komt het terug en vooral in mijn linker schouder nu ben ik gaan voelen daar een plek op mijn schouder en die heb ik gevonden.
Er is dus een bepaald punt op mijn schouder dat als ik daar op druk (na het trainen) is dat heel erg pijnlijk maar, nu dus nu is hij niet (hard) dan doet het eigenlijk geen pijn.

Het ging zo goed....en idd. de schouders pak je overal bij en gaat ten koste van veel oefeningen.

Als het slijmbeursontsteking is of een beginnende wat voel je dan? of waar begin je het te voelen en is dat dan continue of ook alleen met trainen.En wat is het precies?
 
Een kwestie van minder zwaar trainen! Het wijst er naar mijn inziens op dat je te veel kracht heb gewonnen in een te korte tijd. Hierdoor blijven je gewrichten en pezen achter. Ondanks je verleden is 5/6 maanden niet trainen erg lang.
 
Ik heb het ook gehad in het verleden. Schouders waren gewoon overbelast. Let er goed op dat je schema je genoeg rust gunt voor je schouders.

Edit: een ontsteking in je schouder voelt als kiespijn, maar dan in je schouder ;)
 
Back
Naar boven