MuscleMeat

pijnlijke schouders

Jurre

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb een probleem.
Elke keer als ik op maandag mijn schouders train heb ik daar
de rest van de week last van!! :sob:
Ik hoor bijna bij elke beweging dan mijn botten knikken...
En daarbij doet het enorm pijn. Daardoor ben ik laatste weken
maar niet door gaan trainen...
Misschien kan het komen doordat ik doordeweeks naast
fitness ook nog tennis (2 a 3 maal per week)
Moet ik stoppen met tennis (iets wat ik graag doe!!!)
Of heeft iemand een beter advies??

Greetz,
Jurre

Ik weet niet op welke dagen je aan tennis doet, maar is het niet mogelijk om het fitness zo te plannen dat je wat meer rust hebt tussen het trainen van je schouders en het tennissen?

Zoek een fysio op, die kan je wat raad geven.
Ik heb ook een hele periode aan tennis gedaan, veel wedstrijden enzo. Ik weet natuurlijk niet hoe intensief je traint maar de service, backhand en forehand zijn nogal belastend voor de schouders. Wanneer je naast 3 keer tennis per week nog eens gaat fitnessen dan kunnen je schouders het wel eens begeven. Je kan best wat meer info geven over de plaats van de pijn en bij welke oef. je pijn hebt. Er zijn board members die er meer van weten dan ik.
Glucosamine kan ik je alvast aanraden...

He Vince, je moet nu ook weer niet voor het minste glucosamine aansmeren he.. :D Je probeert een blessure te genzen, is goed, maar de oorzaak verdwijnt er niet mee, en die ligt volgens mij aan een te korte herstelbuffer. Je moet idd je spieren de tijd geven om zicht te herstellen.. Anders steken blessures na verloop van tijd de kop op, onvermijdelijk... Wat tong po zegt is idd juist, je moet je schema herschikken, beheren op zo'n manier dat je je schouders op 1 of max 2 dagen belast. Dwz dat je moet tennissen op dagen dat je je schouders traint. Zo krijgen je spieren meer tijd om zich te herstellen, en hopelijk ook nog om te groeien..

Hopelijk ben je er wat mee ;)

lol Bracke, ja, ben er gewoon content van :D

btw Jurre, speel je interclub ofzo?

• Topic Starter Topic Starter
Ik speel zaterdagcompetitie (vorig jaar zondag)
Zaterdag is niet leuk meer, win alles met 6-0 6-1 (dat soort standen)
Voorderest train ik op woensdag
en meestal speel ik vrij op maandag en/of vrijdag
Tennis vrij veel duzz!!+ baanonderhoud... maarjaa da is niej tennissen

Greetz,
Jurre

maak de sla beweging maar eens voor jezelf, Als jij een verre backhand moet pakken stretch je je rechter schouderkop onwijs? Zit daar de pijn? Ja --> dan niet eerst gewichttraining en dan tennis... ga anders eerst tennissen en dan einde v/d week gewichttraining doen.

Daarnaast, voer je oeveningen goed uit, zor ervoor dat je je ellebogen strekt enzo en je arm niet recht voruit steekt bij de front raise... Dan kan de boel een beetje op slot gaan. Zolang je licht traint merk je dat niet echt, maar zodra je zwaarder gaat, dan kan het opeens erin schieten...
mzel.

Terug
Naar boven