XXL Nutrition

Pijnscheut in de onderrug

Bezoekers in dit topic

huckfinn

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 jul 2004
Berichten
4.153
Waardering
5
Hey,

Mijn trainingspartner werd twee maanden geleden gevloerd door rugpijn die ontstond na het deadliften (110kg maar). Het directe moment was duidelijk: een steek die in zijn onderrug schoot.
Nu heeft hij zijn rug alle rust gegeven en de laatste maand is ie weer begonnen met (licht) te squatten en bent-over-rowen. Deadliften deed ie af en toe met 40kg :P

Echter, vandaag wilde hij weer proberen om wat meer te deadliften. 80kg ging goed. 100kg ging goed, maar bij 110 kg ...je raad het al.... schoot er weer een hevige pijn in zijn rug!

Hij kan nu, net als die twee maanden geleden, niet snel en ver bukken. Uiteraard zal ie morgen naar een fysiotherapeut gaan, maar daarnaast vraag ik U: heeft iemand dit al eerder gehad? En zo ja, wat heb je aan het rugprobleem gedaan? Kun je nu wel weer gewoon deadliften? Of ben je vanaf het moment dat het in je rug schoot nooit meer zwaar gaan deadliften en squatten?

Thanks!
 
Ik ben zelf 3 maanden geleden door rug gegaan. Had ook een plotselinge pijnscheut tijens Bent over row. Ben nu uiteindelijk doorverwezen naar het ziekenhuis. Is bij mij een instabiele wervel naar alle waarschijnlijkheid, wat inhoudt dat ik zware squats, rows e.d. moet vermijden in de toekomst.

Heeft die maat ook uitstraling in benen/billen?
 
Nee, hij heeft geen pijn in benen en reet. Het is geen geknelde zenuw of iets dergelijks.
 
Back
Naar boven