Fitness Seller

Pijnstillers en spiergroei

Bezoekers in dit topic

Mrmtty20

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 sep 2020
Berichten
432
Waardering
691
Lengte
1m76
Massa
70kg
Hoi,

Omdat ik vaak wel hoofdpijn heb door nekklachten en niet altijd een optimale slaap (werk ook in 3 ploegen en de overgang van en naar de nachtploeg is vaak gepaard met weinig slaap) heb neem ik regelmatig dafalgan of ibuprofen. En soms ligt het misschien ook aan mijn 2 kinderen denk ik 😅.
Zelf vind ik er niet zo erg veel over terug, maar wat doen pijnstillers met je spiergroei/herstel? Remmen ze deze wat af als je in je herstel zit? Of helemaal niks?
 
je hebt een ontstekingsreactie nodig in je spieren voor spiergroei. wanneer je ontstekingsremmers neemt ga je dat tegen, voorkeur zou dus moeten gaan naar bv paracetamol
 
Je niet-optimale slaap is slechter voor je spiergroei dan de pijnstillers.
 
Je niet-optimale slaap is slechter voor je spiergroei dan de pijnstillers.
Ben ik me bewust van, maar dat hoort bij deze fase in mijn leven.
Krachttraining is een hobby, mijn kinderen zijn het allerbelangrijkst, al de rest is bijzaak.
 
Ben ik me bewust van, maar dat hoort bij deze fase in mijn leven.
Krachttraining is een hobby, mijn kinderen zijn het allerbelangrijkst, al de rest is bijzaak.

Waarom stel je dan vragen over dit soort dingen, die, if anything, 0,037393% verschil maken? Benader het dan ook als een hobby en houd je niet bezig met dit soort details.

Waar ik me meer zorgen over zou maken is wat regelmatig ibuprofen nemen voor een invloed op de rest van je lichaam heeft, niet zozeer op spiergroei :o
 
Waarom stel je dan vragen over dit soort dingen, die, if anything, 0,037393% verschil maken? Benader het dan ook als een hobby en houd je niet bezig met dit soort details.

Waar ik me meer zorgen over zou maken is wat regelmatig ibuprofen nemen voor een invloed op de rest van je lichaam heeft, niet zozeer op spiergroei :o
Ik maak me er ook geen grote zorgen over, ik vroeg me het gewoon af omdat ik ze toch regelmatig moet slikken en ik er niets van kon terugvinden. En als ik mij iets afvraag kan ik de vraag stellen op een forum dat te maken heeft met dit onderwerp en hopen op een antwoord. Uit de reacties kan ik nu besluiten dat dit maar een minimale invloed zal hebben op mijn spiergroei en als ik kan kiezen beter paracetamol neem. Dus nu ik dat weet, ga ik me er al zeker geen grote zorgen over maken 😉.
 
Ik slik per dag 1 gram naproxen en 3 a 4 gram paracetamol. Ik train natuurlijk en hebt gewoon spiergroei. Zou me niet teveel zorgen maken dat het invloed heeft.
 
Back
Naar boven