XXL Nutrition

Pim Fortuyn (06-05-2002) & Theo van Gogh (02-11-2004) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Derksen

Massive Warrior
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
23.461
Waardering
21.203
Media hebben het ontkend, maar demonisering van Fortuyn in 2002 was ongekend.
De demonisering van Pim Fortuyn | TROUW

Zie een overzicht van enkele uitspraken welke onderdeel waren van de hetze tegen Fortuyn.

LDtq1Xf3.png


wsJtSgH1.png


 
Inderdaad een treffend staaltje van hypocriet 'left-wing dictatorship', welke nu, anno 2017, nog in volle glorie voort bloeit...

Afgaande op de statistieken overweeg ik naar Japan te emigreren ;).
 
Laatst bewerkt:
Van een kleine week geleden.
SVHbtChL.jpg

UfKK2bfh.jpg

0ExgGyVE.jpg

SSsYlKXH.jpg
 
Kale verlosser was het toch? Of Blonde verlosser die er nu is?
 
Goddelijke kale verlosser ook prima haha.

Het állerlaatste interview met Pim Fortuyn | ThePostOnline
Afgelopen weekeinde sprak DeJaap nog éénmaal met de ‘Goddelijke Kale’ in zijn favoriete vakantieplaats Provenzano.

‘Fortuyn is onze dandy’
De erfenis van de ‘goddelijke kale’, zoals Theo van Gogh Fortuyn aanduidde, is altijd omstreden gebleven.

--------------

Maarten van Rossem over populisme - Historiën
Van Rossem geeft aan dat populisme geen nieuw en ook geen puur Nederlands verschijnsel is. Wat wel relatief nieuw is, is het verschijnsel dat Pim Fortuyn –‘de Kale Verlosser’- introduceerde: de afkeer van de vermeende islamisering van de samenleving.

De Goddelijke Kale heette Fortuyn, niet Marijnissen
 
Wat een idioot trouwens die Matty Verkamman. Dacht trouwens dat hij alleen boekies schreef over Oranje.
 
Matty Verkamman − 22/12/01

Dinsdagavond heb ik net mijn debuut op de biljartclub van ons prachtdorp achter de rug, als ‘Barend en Van Dorp’ begint. Precies op tijd ben ik thuis. Ik wil nu wel eens horen wat Frank van den Wall Bake heeft te vertellen over de bron waaruit hij put, wanneer hij meent overal in geuren en kleuren te moeten uitleggen dat de spelers van het Nederlands elftal schooiers, drankorgels en vreemdgangers zijn.

Een dag eerder verheug ik mij erop in het NOS-voetbalcafé ‘Eredivisie op Maandag’ verbaal de degens te mogen kruisen met sponsorgoeroe Frank. Helaas. Bij binnenkomst in het opname-café wordt mij meteen al gezegd dat Frank heeft afgebeld. Griep. Een dag later is hij weer beter.

Terwijl ik bij Henk en Frits zit te wachten op onze Frank, moet ik eerst een halfuurtje levensgevaarlijk gebral van Pim Fortuyn doorstaan. Ik heb Henk en Frits hoog zitten als journalisten, maar dit keer kunnen zij niet voorkomen dat de vreemdelingenfobie van Fortuyn bijna onstuitbaar het land wordt ingeslingerd. Henk en Frits komen er niet afdoende tussen en zelf word ik steeds kwaaier: ook een beetje op Jan Mulder, die dit keer blijkbaar ook geen raad weet met deze gast, die -hoe dan ook- een persoonlijkheid is.

Fortuyn houdt voortdurend de regie in handen, hij laat zich het woord niet ontnemen en niemand ziet kans deze arrogante praalhans onder druk te zetten of in een hoek te drijven. Pim is zo glad als zijn schedel. Jan probeert het eens met een mislukkend grapje over mooie jongens. Ik zeg tegen mijn vrouw: waarom hakt Jan er nou niet op in? Haal die zak stront neer, schop ‘m in het kruis, steek een vinger in zijn oog, pleeg obstructie! Hou je rustig, zegt mijn vrouw. Ga er dan zelf zitten! Wat zou jij dan wel allemaal willen zeggen?

Wat ik zou willen zeggen?! Wat ik zou willen zeggen?!! Ik denk na. Mijn keu ligt nog op de bank. Ik voel aan de pommerans, zie dat biljartbalhoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot de haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken. Dan ineens weet ik het. Ik zeg: ik zou gaan schelden, bij voorkeur op de toon van Henk Spaan. Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt.

Zou je dat werkelijk zeggen?, vraagt mijn vrouw. Misschien toch ook niet, zeg ik, het was meer een opwelling.

Even later mag Frank van den Wall Bake in de babbelbox. Ik kan me er niet meer over opwinden. Neen, beweert Frank, hij is niet de sprekende pop van Louis en/of Truus van Gaal. En ja, beweert Frank, hij is en blijft ervan overtuigd dat de spelers van het Nederlands elftal een slechte mentaliteit hebben. Die jongens zijn over het paard getild, ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen. Waardeloze gasten met pubergedrag. Ook onder Frank Rijkaard was dit al het geval.

Het is knap dat je dat allemaal weet, als in de wereld van het voetbal Louis en Truus van Gaal je enige kennissen zijn.

Rob Cohen, de schoonvader van Ronald de Boer, zegt mij in Amsterdam dat de internationals deze aanvallen niet meer pikken. Zou meneer Van den Wall Bake dit ook allemaal bij de rechter durven beweren? Hier denk ik over na. Stel dat ik op een goede dag heel Nederland ging vertellen, dat de familie Van den Wall Bake in de jaren veertig uit NSB’ers en SS’ers bestond? Want dat had ik gehoord, maar ik zei niet van wie.

Bron: Trouw
 
[Link niet meer beschikbaar]

Ad Bos klasgenoot van Pim? :scratch:
 
vooral ook Melkert en die hypocriete kutkok
"Premier Kok heeft alle stemgerechtigde Nederlanders opgeroepen om met verstand te gaan stemmen", las ik. "Hij zei vandaag in het NOS-Journaal dat een stem geldt voor vier jaar, en dat een herkansing onmogelijk is."

L0L.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Interessant dat Fortuyn toentertijd al sprak over het herzien van het schengen verdrag tot de boel hier beter op orde is omdat diensten onvoldoende overzicht hebben over wie en met welke bedoelingen binnenkomen. Ook zag hij dat het importeren van de islam tot grote botsingen zou (kunnen) leiden in Europa, omdat die cultuur o.a. geen verlichting heeft gehad en daarin achterloopt op onze cultuur en manier van leven.
 
Back
Naar boven