MuscleMeat

Pin Presses

Bezoekers in dit topic

Sneeb

Cool Novice
Lid geworden
7 feb 2011
Berichten
205
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Mijn zwakste punt bij bankdrukken is het eerste gedeelte van de press, dus het uitdrukken vanaf de borst.

Heeft iemand hier ervaring met pin presses, waarbij de barbell wel de borst raakt zodat je de press echt vanuit dead stop begint?

Het lijkt mij wel een fijne oefening om explosiever te worden in het eerste gedeelte van de press, maar ik twijfel om ze als basisoefening te gebruiken.
 
Heb dit eenmaal gedaan in het squatrek, bankje in het rek zetten, pins zo instellen dat de bar net boven of op de borst komt, en dan bankdrukken...

Vond het voornamelijk erg zwaar, normale benchpress pakte ik toen 22.5 per kant, had toen moeite met 10-15, verder eigenlijk nooit meer geprobeerd.

Weet wel dat deze oefening gebruikt word in het I, Bodybuilder programma van T-Nation.
 
Ik mis echt explosiviteit in het begin van m'n benchpress, de lockout is geen enkel probleem, ik ben benieuwd of anderen of anderen positieve ervaring hebben gehad met pin presses.
 
Betekend dat niet gewoon dat je borst minder sterk is dan je triceps? Misschien je flyes wat harder gaan trainen?
 
Fly's als basisoefening lijkt me niet echt een goed plan, als assistance wat harder aanpakken is misschien wel een optie.
 
Paused bench.
 
Paused bench.

Deed ik al, maar haal je met een pin press geen voordeel dat je de barbell echt even dood neer kan leggen zodat al je spanning weg is?
 
Mijn zwakste punt bij bankdrukken is het eerste gedeelte van de press, dus het uitdrukken vanaf de borst.

Heeft iemand hier ervaring met pin presses, waarbij de barbell wel de borst raakt zodat je de press echt vanuit dead stop begint?

Het lijkt mij wel een fijne oefening om explosiever te worden in het eerste gedeelte van de press, maar ik twijfel om ze als basisoefening te gebruiken.

Je zegt deadstop vanaf de borst, dus ik neem aan dat de variant bedoeld waarbij je de stang tegen de pin drukt en niet de variant waarbj je vanaf de pin drukt?

Werkt prima. Gewoon de pin 10cm boven de borst en dan een lege stang 2-3sec voluit tegen de pinnen drukken.
 
Betekend dat niet gewoon dat je borst minder sterk is dan je triceps? Misschien je flyes wat harder gaan trainen?

denk eerder dat je triceps het zwakke punt is:)
 
pin press is goede oefening om lift off omhoog te krijgen want je haalt de stretch reflex er uit let wel op dat je hem zo neer legt dat de start plek is waar normaal gesproken de barbell op je borst land. zorg ook voor tijd tussen de reps door
 
denk eerder dat je triceps het zwakke punt is:)

Nee, lockouts zijn geen probleem en met weighted dips ben ik ook redelijk sterk, maar ik ga gewoon een tijdje pin presses doen om te zienw at het effect is.
 
Rug als stabilisator, maar dat zit wel goed.

ik heb ze vandaag geprobeerd, erg zwaar ten opzichte van paused bench, moet veel meer moeite doen om snelheid te krijgen, dus ik houd hem er een tijdje in.
 
ik heb ze vandaag geprobeerd, erg zwaar ten opzichte van paused bench, moet veel meer moeite doen om snelheid te krijgen, dus ik houd hem er een tijdje in.

Volgens mij heb je het over een ander soort pin presses als ik het had?
 
Volgens mij heb je het over een ander soort pin presses als ik het had?

Hij bedoelt dat die pinnen echt net boven de borst liggen waardoor je daar vanuit een dood punt presst.
 
Oh, bedoel je die presses waar je niet tot lockout gaat maar de barbell tegen de safety bar aan drukt?

Yep, en dan de pin kort boven de borst plaatsen.
 
Thibaudeau techniek toch? Wat is het nut van die pressvariatie eigenlijk?
 
Ik leerde het 30jaar geleden al van een PLr die het (volgens mij) ook al 30 jaar deed :D dus Tbodo techniek?

Doel is sterker worden in een bepaald deel van de ROM om daar bij een "vrij" gewicht door heen te kunnen breken. Zelfde doel, andere benadering
 
Back
Naar boven