Fitness Seller

Pin squat (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

wimmos

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
3 aug 2005
Berichten
7.329
Waardering
197
Iemand hier ervaring en al dan niet successen mee? Ik doe hem sinds enkele weken. Ik kan op zich het nut wel begrijpen vanuit PL perspectief.

Ik lees op internet verschillende meningen wat betreft de hoogte, namelijk hem net wel of net niet onder parallel uit te voeren.
Wat doen jullie?
Hoeveel seconden pauze vooraleer je terug naar boven gaat? Dien je ook de excentrische fase trager uit te voeren dan gebruikelijk?
Ik moet zeer veel aan gewicht inboeten t.o.v. de normale squat (pin squat ligt 20-30% lager); is dit gebruikelijk?
groeten
 
Wat dat laatste betreft, je kan geen gebruik maken van pre-strech, dus ja dat is gebruikelijk. Voor de rest, het is een oefening die er op gericht is je sterker te maken in het onderste deel van de beweging hoe hoog de pinnen moeten komen wordt dus bepaald door de hoogte waar je de focus op wil plaatsen Helemaal onderin, beetje onderin, enz). Wat pauze betreft, zodra de spanning van je benen is kan je weer omhoog (langer zitten heeft gen nut), laatste deel van de excentrische fase zou ik vertragen zodat de stang niet op de pinnen klettert maar imo is explosief omhoog komen het belangrijkst in deze oefening
 
Back
Naar boven