MuscleMeat

Pindakaas (wel of niet gezond? En hoeveel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wat zijn transvetten?

Waar kan ik in België pindakaas kopen waar zo weinig mogelijk transvetten in zitten a.u.b.???
Transvetten zijn geharde plantaardige vetten. Goedkoop en houdt het product langer vers. Maar in bijvoorbeeld de pindakaas van AH zit ook wel iets transvet, maar zo weinig dat het op het etiket afgerond staat als 0.
Met andere woorden, dat kun je met een gerust hart eten. (Zolang je niet een hele pot per dag eet)

Calvé zit geen transvet in, ik weet niet of dat in Belgie te koop is. En verder zit er in biologische merken (gezondheidswinkel) ook geen transvet.
Ik heb laatst een pot pindakaas van 'Monki' gekocht. Daar zit 100% pinda in en verder slechts een klein beetje zout toegevoegd. Maar zo'n pot is dan ook iets van €6,-...

Calve was ook altijd iets van 93% maar sinds het Ik Kies Bewust logo bestaat hebben ze minder pinda's erin om aan het logo te kunnen voldoen, blijkbaar stelt die eisen aan de hoeveelheid vet, maar houdt er geen rekening mee dat pinda's onverzadigde vetten zijn.

Ik ga binnenkort ook maar eens zelf pindakaas maken! Goedkoper en wellicht nog lekkerder ook :)
 
Ik ben ook benieuwd waar men in België pindakaas kunnen kopen waar zo weinig mogelijk of helemaal geen transvet in zit, anybody??.??.??.??.??
 
Is de pindakaas van PCD "gezond"? Zonder transvetten dus?
 
50 gram per dag? echt geen idee hoeveel gram ik eet, maar 8-12 boterhammen met pindakaas is geen uitzondering :P
 
100gram pindakaas all day every day i keep it one hundred
 
Ik ben ook benieuwd waar men in België pindakaas kunnen kopen waar zo weinig mogelijk of helemaal geen transvet in zit, anybody??.??.??.??.??
calve staat in de delhaize toch
 
Hallo,

ik ben van plan om 4x per week te trainen en dus op trainingsdagen 's avonds tijdens het avondmaal 2x per week vette vis te eten en 2x per week gebakken kipfilet.

Kan het kwaad als ik op niet trainingsdagen (dus 3x per week), 's avonds tijdens het avondmaal 2 boterhammen met pindkaas zou eten?????????
 
Hallo,

ik ben van plan om 4x per week te trainen en dus op trainingsdagen 's avonds tijdens het avondmaal 2x per week vette vis te eten en 2x per week gebakken kipfilet.

Kan het kwaad als ik op niet trainingsdagen (dus 3x per week), 's avonds tijdens het avondmaal 2 boterhammen met pindkaas zou eten?????????
Lol.
 
hahaha..kan sowieso kwaad..atrofie gegarandeerd!
 
Denk eens na man. Wat zou er nu kwaad aan kunnen?
 
zijn je stats trouwens echt? anders zou ik gwn 5 potten pindakaas met extra veel transvet gaan eten
 
hier ook minstens 80g per dag pindakaas, love that stuff :D
 
zijn je stats trouwens echt? anders zou ik gwn 5 potten pindakaas met extra veel transvet gaan eten

Ik denk dat je nu met je lul denkt, logica noemen ze dat ;)

5 potten zegt ie:rolleyes:
 
daar kom je wel van aan hoor
 
Jawel, want ik eet al 100gr hazelnoten op een dag!

En nog andere vetten.

Ik laat pindakaas weg, misschien ooit wel eens...
Ik zou wel pindakaas nemen, nog goedkoop ook. Eet goed weg. Maarja, moet je zelf weten. Is niks mis mee. Ik had ooit een paar weken bijna een pot per dag, weg gemixed in shakes (met vanille of banaan). Wel lekker, maar je merkt dat je toch iets minder hard gained op die manier. Maar op brood is het erg goed te doen

zijn je stats trouwens echt? anders zou ik gwn 5 potten pindakaas met extra veel transvet gaan eten
The ****, is dit nou een erg slechte trol of heb je die link mbt transvet niet gelezen?
 
zijn je stats trouwens echt? anders zou ik gwn 5 potten pindakaas met extra veel transvet gaan eten

LOOOL :trollface:

---------- Post toegevoegd Tue 8 Nov 2011 om 23:29 ----------

Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat pindakaas eten uit den boze was, maar blijkbaar dus helemaal niet zo verkeerd!
 
Back
Naar boven