AndroidHealthClinic

Pindakaas (wel of niet gezond? En hoeveel? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

MX251088

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
11 apr 2011
Berichten
283
Waardering
2
Lengte
1m81
Beste DBB bezoekers,

de vetten die in pindakaas zitten, zijn deze wel of niet gezond?

Want de meningen die ik op het internet lees zijn nogal afwisselend.

1) Stel als je dagelijks 50gr pindakaas eet, is dit veel of extreem veel? Of kan deze hoeveelheid niet echt kwaad?

2) Ik heb me 10 dagen geleden laten testen of ik wel of niet allergisch ben op pinda, de resultaten weet ik pas over 2 weken. Kunnen ze met een bloedonderzoek 100% vaststellen of iemand wel of niet allergisch is op pinda???

3) Is pindakaas gezond voor de bloed- en hartvaten? (50gr per dag?)

Dank bij voorbaat
 
Beste DBB bezoekers,

de vetten die in pindakaas zitten, zijn deze wel of niet gezond?

Want de meningen die ik op het internet lees zijn nogal afwisselend.

1) Stel als je dagelijks 50gr pindakaas eet, is dit veel of extreem veel? Of kan deze hoeveelheid niet echt kwaad?

2) Ik heb me 10 dagen geleden laten testen of ik wel of niet allergisch ben op pinda, de resultaten weet ik pas over 2 weken. Kunnen ze met een bloedonderzoek 100% vaststellen of iemand wel of niet allergisch is op pinda???

3) Is pindakaas gezond voor de bloed- en hartvaten? (50gr per dag?)

Dank bij voorbaat
Neen, pindakaas is goed voor je!:D Overigens als je een pinda allergie zou hebben zou je dat wel weten...dit is meestal een vrij heftige allergie, waarbij bij het consumeren ervan meestal je strot op zweld en dan stik je zowat..

Verder de vraag of dat 50g veel is..ik vind persoonlijk zeker van niet! Het is vooral belangrijk dat je macro's (eiwit/koolhydraat/vet) goed in verhouding zijn in dieet! Pindakaas is daarbij een goede aanvulling op de laatste macro (vet). Verder zit pindakaas zit vol met vezels, goede vetten en zelfs een klein beetje eiwitten en vitamine B.
 
50 gram? Dat zijn twee boterhammetjes, dat kan echt geen kwaad.
 
Neen, pindakaas is goed voor je!:D Overigens als je een pinda allergie zou hebben zou je dat wel weten...dit is meestal een vrij heftige allergie, waarbij bij het consumeren ervan meestal je strot op zweld en dan stik je zowat..

Verder de vraag of dat 50g veel is..ik vind persoonlijk zeker van niet! Het is vooral belangrijk dat je macro's (eiwit/koolhydraat/vet) goed in verhouding zijn in dieet! Pindakaas is daarbij een goede aanvulling op de laatste macro (vet). Verder zit pindakaas zit vol met vezels, goede vetten en zelfs een klein beetje eiwitten en vitamine B.

Welke verhoudingen raad je aan bij bulken en welke bij cutten?
 
50gr is niets, ik heb dagen gehad dat ik 500gr at (A) (zeg maar een hele pot in 10 min)
 
50gr is niets, ik heb dagen gehad dat ik 500gr at (A) (zeg maar een hele pot in 10 min)

:eek::eek:

Weet niet wat ik indrukwekkender vindt, het feit dat je 500gr pindakaas in 10 minuten wegeet.
Of het feit dat je een dame bent van 58kilo die 500gr pindakaas in 10minuten wegeet:D
Stats: V 1m60 58kg 21%
 
Houdt het op wel op Calve =) Of andere soorten pindakaas zonder transvet
 
Ik eet al minstens 15 jaar full time pindakaas :D, maar heb nooit echt verschillen geproefd tussen verschillende merken. (in tegenstelling tot bijv. cola)
 
Pindakaas is gewoon ****ing gezond, ik vreet een pot per 1,5 week op. Als die mensen die zeggen dat er zoveeel vet in zit en dat het daarom ongezond is weten niet waar je over praten, normaal laat ik hun ook maar in mezelf lach ik ze uit. (Maar als je zoveel pindakaas eet zonder dat je sport kan je wel iets dikker worden, maar echte mensen sporten gewoon).
 
Pindakaas = solid gains!
 
Wie is er niet groot en sterk mee geworden? eet hem van c1000 met nootjes. eet het product al heel mijn leven :)
 
Bruin brood met pindakaas en een beetje honing erover heen voor de smaak en dat ongv, 12 broodjes perdagg :))
 
zojuist net zelf pindakaas gemaakt!
Geroosterde ongezoute pinda's met een beetje pindaolie of sesamolie in de blender/staafmixer en gaan met de banaan. Zelf wat kerry en een spaanse peper + wat zout toegevoegd en er ging werkelijk een wereld voor me open..
Beats Calve ;) En zonder suiker.

zalig!
 
zojuist net zelf pindakaas gemaakt!
Geroosterde ongezoute pinda's met een beetje pindaolie of sesamolie in de blender/staafmixer en gaan met de banaan. Zelf wat kerry en een spaanse peper + wat zout toegevoegd en er ging werkelijk een wereld voor me open..
Beats Calve ;) En zonder suiker.

zalig!

im mirin,

kun je de eenheden ook even vertellen ?
 
- 500 gr ongezoute geroosterde pinda's (elke supermarkt)
- 2 a 3 eetlepels sesam/pinda olie (is persoonlijk)
- 2 mespuntjes zout
- 2 mespuntjes kerry
- theelepel sambal oelek
 
Hallo!!!

Eerst en vooral vreselijk bedankt voor de snelle reacties, maar op mijn 2de en 3de vraag kreeg ik amper tot niks geen reacties :D

Ik stel ze opnieuw:

2) Ik heb me 10 dagen geleden laten testen of ik wel of niet allergisch ben op pinda, de resultaten weet ik pas over 2 weken. Kunnen ze met een bloedonderzoek 100% vaststellen of iemand wel of niet allergisch is op pinda???

3) Is pindakaas ook gezond voor de bloed- en hartvaten? (50gr per dag?)
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven