MuscleMeat

Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden !? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ZoutZak

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
9 okt 2002
Berichten
9.198
Waardering
50
Lengte
2m
Massa
110kg
Ik zit nu ff met de vraag of het wel goed is om in de bulk veel pindakaas te gebruiken. in een andere thread bleek het tog niet helemaal goed veel pinda's te eten vanwege de grote hoeveelheid vetten die het bevat.

ik gebruik pindakaas als beleg en smeer het op zo'n 12 boterhammen per dag. ik schat dat er op 1 boterham zo'n 15 gram pindakaas gaat (???) dwz dat ik ong 180 gram pindakaas per dag eet.

De voedingswaarde van Calve Pindakaas per 100gr:

Energie 2710 kJ (655 Kcal)
Eiwitten 22 gr
Koolhydr 10 gr
wv suikers 6 gr
Vet 58 gr
wv verzadigd 11 gr
EOV 21 gr
MOV 26 gr
Voedingsvezel 5 gr

zoals je ziet veelal oneverzadigd vet.
wat denken jullie?
gewoon blijven eten, pindakaas gebruik matigen of helemaal weglaten??

Grtz,

Michel
 
Ik heb gehoord dat 2 Boterhammen met daartussen goed een dikke laag pindakaas goed is. Maar volgens mij 12 boterhammen met pindakaas lijkt mij niet echt verstandig. Je krijgt dan te veel vet binnen. (ook al is het onverzadigt) Want er zit ook verzadigt vet in.
 
Mijn favo bulk sandwich

brood belegd met pindakaas+banaan+honing
 
Ik ben ook gek van pindakaas. In de bulk eet ik het met bakken. Nu tijdens cutten niets, alleen paar op zaterdag. Maar ik moet zeggen dat ik het mis.....:)

Ik vind het een goede bron van onverzadigde vetten en tevens zit er ook aardig wat eiwit in.

In de bulk zitten er dan ook gerust een boterham of 8-10 met pindakaas bij. En ik denk niet dat dat kwaad kan. Dus gewoon lekker blijven eten :)
 
In de bulk kan het denk idd niet echt kwaad. MAar cutfase ???
 
Tijdens cutten juist zeker doen!
 
Misschien kun je Calve verruilen voor een natuurlijke pindakaas, als je je zorgen maakt over de kwaliteit van de vetten
 
ok dan, die pindakaas blijft er gewoon in. zelf eet ik em soms icm honing of appelstroop. ik houd wel van combo's op mn boterham :p
 
pinda kaas is lekker !!! eet elke morgen 4 boterhammen met pindakaas en 3-4 gekookte eitjes er tussen .. superlekker :)
 
Wat ook lekker is: pindakaas met sambal.
 
nadeel van pindakaas: the godawfull smell....

zit je in de klas lekker 6 boterhammen weg te werken.....:D
 
EET PINDAKAAS EN GROEI ALS EEN BOOM WERD MIJ VERTELD HEHEHE IS NOG OOK AARDIG GELUKT
 
MAHJA PINDA´S LEVEREN JE MEESTAL OOK PUISTJES ÖP TENMINSTE BIJ MIJ WEL
 
Originally posted by bestoldschool
pindakaas met ei...now there's a combo :(

try it and you'll LOVE it !! echt lekker :)

gewoon een gekookt (koud) eitje pellen, eigeel weggooien. plakje snijden en dan 2-3 eitjes op de boterham en 1 opeten (4 eitjes op 4 sneetjes is teveel). flink wa kindakaas.. en een glas melk erbij ... SMULLEN MAAR ! :D
 
.....jij wil vast en zeker boer worden !
....... en BODYBUILDER !

red. Calve - back 2 da past -
 
pindakaas met daarbovenop wat hagelslag :lick:
 
Nee Pindakaas met suiker daar ben ik groot mee gebracht is super lekker alleen jammer dat suiker weer neit zo goed is.
 
Je hebt nu ook pindakaas van calve met minder vet, ik zag een reclame ervan.
 
Back
Naar boven