XXL Nutrition

Pindakaas, wie is er niet groot mee geworden !?

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Man-Mountain
Je hebt nu ook pindakaas van calve met minder vet, ik zag een reclame ervan.

En vol suiker waarschijnlijk? Zal dan een echte verbetering zijn.......
 
Originally posted by mrboem
MAHJA PINDA´S LEVEREN JE MEESTAL OOK PUISTJES ÖP TENMINSTE BIJ MIJ WEL
komt door het type olie dat in pindakaas zit. is een omega 6 olie. Als je daar gevoelig voor bent veroorzaakt dat puistjes. Als tegenwicht kun je de inname van omega3 olieen verhogen (lijnzaad is de beste bron daarvoor). Waarom? Uit omega3 maakt het lichaam prostaglandines typ 1 en 3.. en dezen kunnen het onstekings effect van typ 2 wat uit omega 6 wordt gemaakt, verminderen. Let er wel op dat je kcal inname van vet natuurlijk niet te hoog wordt.
 
idd. meestal geldt vetarm voor koolhydraatvol (vooral suikers) . Daarom denken mensen vaak van : goh, vetarm. daar kun je dus zonder gevaar om dik te worden van eten, en dan werken ze er een hele lading van weg....
 
precies hetzelfde met al die vetvrije alternatieven. Nu met 0% vet!! ja mar dubbel zo veel suiker waardoor je juist geneigd bent er nog meer van te eten ook.
 
hmm nou ik neem meestal 2 boterhammen met een dikke laag pindakaas mee en dat vind ik wel welletjes
 
Voedingswaarde Calve pindakaas '25 % minder vet"

100gr:

Energie 2400 kJ (579 Kcal)
Eiwitten 18 gr
Koolhydr 30 gr
wv suikers 24 gr
Vet 44 gr
wv verzadigd 8 gr
EOV 18 gr
MOV 18 gr
Voedingsvezel 5 gr

(normaal was:
De voedingswaarde van Calve Pindakaas per 100gr:

Energie 2710 kJ (655 Kcal)
Eiwitten 22 gr
Koolhydr 10 gr
wv suikers 6 gr
Vet 58 gr
wv verzadigd 11 gr
EOV 21 gr
MOV 26 gr
Voedingsvezel 5 gr )


De 'low-fat' versie heeft inderdaad minder vet.....maar het verschil in suiker is echt enorm !

Maw....ik hou het bij de normale Calve Pindakaas !
 
idd, de hoeveelheid suikers is verviervoudigd !
 
met zoveel dingen zo.

Er wordt trouwens zo snel dingen aan voedsel toegevoegd. Als je naar blik/potgroenten kijkt: "groenten", suiker, zout zit erin.

Ik vind dat ze onderhand ook moeten vermelden hoeveel zout erin zit. Vooral bij Ketchup ben ik nieuwsgierig.

Mijn moeder gooit bij het koken van groenten zout erbij, giet de groenten af als het klaar is om er vervolgens nog een klont boter bij te doen :rolleyes:
 
ist misschien een idee voor de mensen die nog met moeder meeëten om voor de wamre maaltijd een fatblocker in te nemen???
 
Originally posted by martijn23
ist misschien een idee voor de mensen die nog met moeder meeëten om voor de wamre maaltijd een fatblocker in te nemen???

ik neem nooit vlees 's avonds bij het eten (daar wordt heel wat vet bijgedaan bij het braden)
 
ist misschien een idee voor de mensen die nog met moeder meeëten om voor de wamre maaltijd een fatblocker in te nemen
haha lol, nee ik heb mn moeder al geinstrueerd om niet te vet te koken, vooral die moddervette jus is erg ranzig (letterlijk :D )
 
Als ik daaover begin te zeuren.... Ik pas altijd bij de koekjes, gebak, vlees en hapjes. zit je alleen nog met de hartige taarten, groenten en pasta's waar teveel boter in zit (geen olie, want daar kan ze niet mee werken zegt ze)

bij ovenschotels schep ik als eerste op (om de 40+ kaas ter vermijden) en de hartige taarten snij ik altijd aan (ik ben de enige die een heel stuk op een bord kan plaatsen zonder dat het uit elkaar valt)
 
oh, wat mag ik me dan gelukkig prijzen met mijn ma. Die is ook gek op kip van de grill plus het feit dat ze altijd met mij overlegt wat er wordt gegeten. Tís niet altijd feest voor mij maar 8 van de 10 keer heb ik de doorslag in wat er gegeten wordt en dat resulteert dus vaak in vetvrije maaltijden of met olijolie klaargemaakte maltijden. "Ma, dan moet je die klontjes boter maar vervangen door olijfolie". en doet ze dan ook.En ik ga binnekort PAM halen en dar was mijn moeder t ook al wel mee eens. Dus helemaal geen probleem meer. Daarentegen heb ik een tweelingbroer die t niet altijd eens is met datgene wat de pot schaft en dus vaak ook wat anders wil maar dan maakt mn ma voor mij vaak wat alternatiefs. Beter voor mij.
 
ps.is dit geen goed idee voor een nieuwe topic?
 
Het enigste nadeel is dat het nogal veel omega 6 vetten bevat.
Verder is pindakaas best ok, zorg er wel voor dat je dan daarnaast wat omega-3 rijke producten consumeert; vis (ook hier zit kwik in, maar ok) of lijnzaadolie ofzo.

Ow en vetten in het algemeen zijn niet echt 'slecht' ofzo. Iemand toevallig het artikel in de AD gelezen over 'Vette leugens'. Stond goed onderbouwd verhaal waarom vetten ten onrechte worden gezien als boosdoeners in het huidige dieet.

erhm eref said it all, anyway ben het met hem eens! :)
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by martijn23
ist misschien een idee voor de mensen die nog met moeder meeëten om voor de wamre maaltijd een fatblocker in te nemen???

wat je ook kan doen maar nogal raar overkomt is om je vette vlees in een serevtje of nog beter en keukenrol te wikkelen. het paier neemmt zodoende een groot gedeelte van dat vet op.
vlees wordt wel een stuk droger, maar ja het groostte gedeelte van het vet zit nu op het papier en niet in je mond
 
Kalkoennetjes van de grill.... mmmmmmm....
 
Originally posted by mrboem
EET PINDAKAAS EN GROEI ALS EEN BOOM WERD MIJ VERTELD HEHEHE IS NOG OOK AARDIG GELUKT

Mijn ervaring: 2 maaldaags boterham met pindakaas en groei als een zwijn!!:mad:
 
Originally posted by Lee Priest


Mijn ervaring: 2 maaldaags boterham met pindakaas en groei als een zwijn!!:mad:
maak er 20 van :)
 
Back
Naar boven