Fitness Seller

Pinda's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

ik zou lekker voor vetten lijnzaadolie nemen.
 
Originally posted by burn
Ik denk dat pinda's best goed zijn wanneer je de kcal. nodig hebt. Het zorgt ook niet voor grote insuline schommelingen. Toch kun je misschien beter voor andere noten kiezen die wat hoger aandeel aan omega 3 vetzuren hebben.

Daar gaat het toch niet om!? Het gaat om het feit dat je lichaam geen reet met die vetten kan beginnen. Het draagt niet bij tot spiergroei.

Enne:
Koolhydraten 30.0 g
- waarvan suikers 7.5 g

Genoeg dus voor een insulinepiek...
 
Een zak pindas is wel wat overdreven, maar dat je lichaam niks met vetten kan beginnen, ben ik het niet mee eens. Als je een x aantal calorieen nodig hebt voor een anabole status, en je krijgt net niet genoeg binnen, kan een handje pindas echt wel het verschil maken, heb het in de praktijk gezien!!
 
Originally posted by Shadow
Nou, een boterham is echt niet genoeg hoor.... Ik weet uit ervaring dat bijv. ongezouten cashewnoten zeer goed zijn als aanvulling op je dagelijkse voeding, bij ecto's.....Deze mensen hebben vaak al veel moeite met genoeg eten. En je kunt dan moeilijk een 4 a 5000 calorieen binnenkrijgen met schone voeding alleen, dan zijn cashewnoten een prima keus. Heb verschillende jongens er zwaarder op zien worden, en met een vet% van 6 is het best het proberen waard!!

Met een paar boterhammen ben je een eind....

En ik werk die dingen toch best snel weg... Dus ja.
 
Originally posted by Robin


Daar gaat het toch niet om!? Het gaat om het feit dat je lichaam geen reet met die vetten kan beginnen. Het draagt niet bij tot spiergroei.

Enne:
Koolhydraten 30.0 g
- waarvan suikers 7.5 g

Genoeg dus voor een insulinepiek...

Waarom draagt vet niet bij aan spiergroei? Je kunt niet zeggen wat er precies bijdraagt aan spiergroei en wat niet. Vet levert kcal en je hebt genoeg kcal. nodig om te groeien. En de gegevens die jij hier neerzet zijn niet per 100 gram?! Maar sowieso door de vetten en relatief weinige suikers blijft het een minder grote piek dan bijv. een wheighgainer.

Kijk ideaal is het misschien niet, maar het is ook niet slecht. Beter wat extra kcal. dan veel koolhydraten/ suikers(bijv: WG).
Uiteindelijk is het aantal kcal. belangrijker dan wat je precies eet, zolang je maar zorgt voor genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten om de glycogeenvoorraden 'vol' te houden+ igf-1 levels optimaal. Koolhydraten is voor de meeste geen probeem, van eiwitten weet iedereen dat ze nodig zijn, maar vet wordt vaak geschrapt. Als je dan toch kcal. nodig hebt, kun je daar ook best vet voor gebruiken. Vet zorgt tenminste niet voor grote insuline schommelingen, wat ervoor zorgt dat de insuline gevoeligheid minder wordt.
Maar dit allemaal gezegt, eigenlijk snap ik ook niet dat iemand 1600kcal als tussendoortje nodig heeft. En ook zou ik de vetten verdelen en nooit in 1 keer allemaal nemen. Vet kan voordelen bieden, maar wel gelijkmatig verdelen over de maaltijden.
 
Originally posted by Shadow
... dat je lichaam niks met vetten kan beginnen, ben ik het niet mee eens. Als je een x aantal calorieen nodig hebt voor een anabole status, en je krijgt net niet genoeg binnen, kan een handje pindas echt wel het verschil maken, heb het in de praktijk gezien!!

Heb ik ook niet gezegt. Het is oa (indirect) de grondslag voor je hormoon huishouding. Maar daarvoor heb je geen 140gr nodig!!
 
Originally posted by burn


Waarom draagt vet niet bij aan spiergroei? Je kunt niet zeggen wat er precies bijdraagt aan spiergroei en wat niet. Vet levert kcal en je hebt genoeg kcal. nodig om te groeien. En de gegevens die jij hier neerzet zijn niet per 100 gram?! Maar sowieso door de vetten en relatief weinige suikers blijft het een minder grote piek dan bijv. een wheighgainer.

Dat kun je wél zeggen... eiwitten worden afgebroken tot aminozuren en dat zijn de directe bouwstoffen voor spieren.
Koolhydraten creeren de anabole omgeving voor je lichaam.
En vet...tja, het kleine beetje dat nodig is werkt indirect op je hormoonhuishouding. Maar vet zelf zijn loze cals. Neem er beter wat anders voor in de plaats.

Klopt...de gegevens zijn niet per 100gr... Maar daar hadden we het ook niet over. Het ging om een zak van 250gr > lees de 1e post nog maar eens.


Kijk ideaal is het misschien niet, maar het is ook niet slecht. Beter wat extra kcal. dan veel koolhydraten/ suikers(bijv: WG).
Uiteindelijk is het aantal kcal. belangrijker dan wat je precies eet, zolang je maar zorgt voor genoeg eiwitten, vetten en koolhydraten om de glycogeenvoorraden 'vol' te houden+ igf-1 levels optimaal. Koolhydraten is voor de meeste geen probeem, van eiwitten weet iedereen dat ze nodig zijn, maar vet wordt vaak geschrapt. Als je dan toch kcal. nodig hebt, kun je daar ook best vet voor gebruiken. Vet zorgt tenminste niet voor grote insuline schommelingen, wat ervoor zorgt dat de insuline gevoeligheid minder wordt.

Insuline is een extreem anabool hormoon...waarom zou je deze willen drukken?
Toch kun je beter polysacchariden (meervoudige carbs) gebruiken als energie leverancier... De cals uit vetten heb je, nogmaals, vrijwel niets aan.
 
Laatst bewerkt:
Pinda's zijn niet ongezond of slecht, indien met mate leveren ze ook onverzadigde vetten, zolang je dagelijkse vetinname onder de 20 a 30% blijft is er niets aan de hand.
 
Originally posted by Robin


1)Dat kun je wél zeggen... eiwitten worden afgebroken tot aminozuren en dat zijn de directe bouwstoffen voor spieren.
Koolhydraten creeren de anabole omgeving voor je lichaam.
En vet...tja, het kleine beetje dat nodig is werkt indirect op je hormoonhuishouding. Maar vet zelf zijn loze cals. Neem er beter wat anders voor in de plaats.

2) Klopt...de gegevens zijn niet per 100gr... Maar daar hadden we het ook niet over. Het ging om een zak van 250gr > lees de 1e post nog maar eens.



3)Insuline is een extreem anabool hormoon...waarom zou je deze willen drukken?
Toch kun je beter polysacchariden (meervoudige carbs) gebruiken als energie leverancier... De cals uit vetten heb je, nogmaals, vrijwel niets aan.

1) Ik denk dat wanneer je genoeg koolhydraten en eiwitten in je dieet hebt het niet echt uitmaakt waar je de kcal vandaan haalt. Ik denk dat een e/k/v 30/50/20 weinig verschil maakt met 30/40/30 zolang de kcal. gelijk blijven. Ik zou zelfs voor de 2e optie kiezen.

2) Zijn dus vrij weinig koolhydraten voor 250gram.

3) Niet onderdrukken, maar gelijkmatig (hoog) houden. Insuline is zeer belangrijk voor spiergroei, maar ik heb studies gezien waarbij de insuline gevoeligheid al sterk verminderd is na 3 dagen veel insuline schommelingen(gecreeerd door geraffineerde koolhydraten). Insuline resistentie ontstaat altijd eerst in de spier, betekent dus in verhouding minder voedingsstoffen in de spiercellen t.o.v. de vetcellen. Vetten kunnen ervoor zorgen dat de insuline afgifte gelijkmatig verloopt. Verder vind ik vetten zeker niet nutteloos, maar tijdens het bulken zou ik wel liever de koolhydraten iets hoger houden dan de vetten. Uiteindelijk gaat het om het totaal plaatje en ik zou ook nooit zo'n zak pinda's in mijn dieet opnemen.
 
Originally posted by burn


1) Ik denk dat wanneer je genoeg koolhydraten en eiwitten in je dieet hebt het niet echt uitmaakt waar je de kcal vandaan haalt. Ik denk dat een e/k/v 30/50/20 weinig verschil maakt met 30/40/30 zolang de kcal. gelijk blijven. Ik zou zelfs voor de 2e optie kiezen.

2) Zijn dus vrij weinig koolhydraten voor 250gram.

3) Niet onderdrukken, maar gelijkmatig (hoog) houden. Insuline is zeer belangrijk voor spiergroei, maar ik heb studies gezien waarbij de insuline gevoeligheid al sterk verminderd is na 3 dagen veel insuline schommelingen(gecreeerd door geraffineerde koolhydraten). Insuline resistentie ontstaat altijd eerst in de spier, betekent dus in verhouding minder voedingsstoffen in de spiercellen t.o.v. de vetcellen. Vetten kunnen ervoor zorgen dat de insuline afgifte gelijkmatig verloopt. Verder vind ik vetten zeker niet nutteloos, maar tijdens het bulken zou ik wel liever de koolhydraten iets hoger houden dan de vetten. Uiteindelijk gaat het om het totaal plaatje en ik zou ook nooit zo'n zak pinda's in mijn dieet opnemen.

1) Snap je het nou gewoon niet, of wil je het niet snappen!? Als je lichaam niets kan doen met die cals...dus er geen energie uit kunt halen en er geen vetvrijemassa mee kunt opbouwen heb je er in die hoeveelheden gewoon niets aan! Dan kan je die cals wel binnen krijgen, maar het heeft dus GEEN toegevoegde waarde.

2) Dat doet er niet toe... het is genoeg voor een insuline response.

3) We hebben het hier niet over geraffineerde koolhydraten (oftewel enkelvoudige)
 
Originally posted by Robin


1) Snap je het nou gewoon niet, of wil je het niet snappen!? Als je lichaam niets kan doen met die cals...dus er geen energie uit kunt halen en er geen vetvrijemassa mee kunt opbouwen heb je er in die hoeveelheden gewoon niets aan! Dan kan je die cals wel binnen krijgen, maar het heeft dus GEEN toegevoegde waarde.

2) Dat doet er niet toe... het is genoeg voor een insuline response.

3) We hebben het hier niet over geraffineerde koolhydraten (oftewel enkelvoudige)

Ok ik weet niet eens waar het meer over gaat. Enigste wat ik duidelijk wou maken is dat vet niet altijd slecht is. Het lijkt alsof jij denkt dat je alleen energie uit koolhydraten kunt halen en niet uit vet. Vet levert ook energie, hoe meer vet je eet des te minder koolhydraten verbrand je. Daarom kun je nooit zeggen wat er precies bijdraagt aan groei.
Ik heb verder toch ook gezegt dat het me niet echt verstandig lijkt om die hoeveelheden in 1x te op te eten.
 
* zucht * ik geef het op hoor... :bawling:
 
Dus ik heb gewonnen?






:D
 
Back
Naar boven