Fitness Seller

Pinda's (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richard2003

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
286
Waardering
0
Je kan een zakje pindas van 250g voor €0.59 kopen

Voedings waarde 250g.

Energiewaarde 6813kJ (1625kcal)
Eiwit 70.0 g
Koolhydraten 30.0 g
- waarvan suikers 7.5 g
Vetten 140.0 g
- verzadigd 20.0 g
- enkel. onverzadigd 75.0 g
- meer. onverzadigd 45.0 g
- cholestrol 0.0 mg
Voedingsvezels 17.5 g
Natruim 0.0 g


Ik eet 1 zakje van 250g in 1x op, maar daarna voel ik me ook helemaal VOL.

Ik zoek een goedkoop manier om extra kcal en eiwitten binnen te krijgen.

Mijn stats zijn momenteel
174cm, 65kg en 6% vet percentage


Advieseren jullie dit?
 
kvind er nogal veel vetten inzitten!
 
"nogal veel"... :D :D

Is gewoon goed als tussendoortje maar volgens mij niet erug geschikt om je met vol te proppen. Dan zijn er betere dingen.
 
Originally posted by Vince
"nogal veel"... :D :D

Is gewoon goed als tussendoortje maar volgens mij niet erug geschikt om je met vol te proppen. Dan zijn er betere dingen.

ja als he vetten kan hebben waarom niet en vies is het niet, integendeel. Maarre ik prop me liever niet vol, en zou ik dat wel doen dan met wat beter dingetjes! :D
 
Voor mij is het ook een tussendoortje.

Effe snel vol
 
Wat voor pinda's en waar haal je ze?
Kan een idee zijn voor op school alhoewel ik wel uit me bek ga meuren;tot spijt van mijn vriendin..oh well
 
Originally posted by richard2003
Voor mij is het ook een tussendoortje.

Effe snel vol

Wat een onzin zeg... vrijwel alleen vet. Dit heeft in deze hoeveel heden totaal geen toegevoegde waarde aan spiergroei. Vet kan je lichaam niets mee opbouwen.
 
Bump!

Noten helemaal schrappen zou ik zeker niet doen. En daarbij, er zitten ook een hele hoop onverzadigde (meerv) vetten in.
Af en toe wat cashewnote, pinda's, amandelen en hazelnoten zijn echt wel gezond.
Gezouten noten is weer wat anders, krijg je veel te veel zout binnen.


[Link niet meer beschikbaar]

Is wel site voor veganisten/vegetariërs maar staat wel wat nuttigs in.

mzzl
 
Veel te veel vet, dumpen!
 
Originally posted by Robin


Wat een onzin zeg... vrijwel alleen vet. Dit heeft in deze hoeveel heden totaal geen toegevoegde waarde aan spiergroei. Vet kan je lichaam niets mee opbouwen.

Maar zonder vet bouw je niets op.....

Ik denk voor echt ecto's die moeite hebben met eten dat het nog zo slecht niet.

En liever wat ongezouten pinda's dan chips ofzo :o
 
Originally posted by matthieu


Maar zonder vet bouw je niets op.....

Ik denk voor echt ecto's die moeite hebben met eten dat het nog zo slecht niet.

En liever wat ongezouten pinda's dan chips ofzo :o

Vet is alleen de basis voor je hormonen en een transporter voor je vetoplosbare vitaminen. Daarnaast nog wat andere functies als gewrichtsmering ed...maar voor spieropbouw zelf doet het helemaal niks! :finger:
 
walnoten kun je gerust eten in dit geval.
Pecannoten ook.

Vol van EFA's

pinda's niet !
 
Originally posted by Robin

maar voor spieropbouw zelf doet het helemaal niks! :finger:

Dat is zo... Daarom moet je het niet alleen eten als tussendoor erbij vind ik. Meer als je een eiwitrijke maaltijd wegwerkt en je wil nog wat extra ofzo. Voor mij hoeft het niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat er mensen zijn die er wat extra kcal uit kunnen halen.
 
Originally posted by matthieu


Dat is zo... Daarom moet je het niet alleen eten als tussendoor erbij vind ik. Meer als je een eiwitrijke maaltijd wegwerkt en je wil nog wat extra ofzo. Voor mij hoeft het niet, maar kan me er wel wat bij voorstellen dat er mensen zijn die er wat extra kcal uit kunnen halen.

Dan haal je die extra cals beter uit carbs... dab creeer je meteen een grotere anabole omgeving voor je lichaam...
 
Originally posted by Robin


Dan haal je die extra cals beter uit carbs... dab creeer je meteen een grotere anabole omgeving voor je lichaam...

Jep, ben ik het ook mee eens hoor. Ik zou eerder voor de boterham gaan(met kipfilet ofzo :D). Ook snel en toch een betere bron van voedingsstoffen.

Maar nog ff over die pinda's enzo. Ik heb eens ergens gelezen dat er in walnoten weer iets zat wat je juist echt niet moest eten? ik heb geen id meer wat het was.
Kan het zo snel niet vinden...
 
pindas zijn idd niet erg goed,
ik neem zelf vaak zakje studentenhaver, hier zitten naast rozijnen allerlei noten in; oa cashew, amandel, walnoot, etc
 
Het grootste deel van die vetten is toch onverzadigd?!
Veel mensen hier lepelen dagelijks een lading lijnzaadolie naar binnen voor die vetten. Waarom dan niet via pindas?
 
Originally posted by elefino
Het grootste deel van die vetten is toch onverzadigd?!
Veel mensen hier lepelen dagelijks een lading lijnzaadolie naar binnen voor die vetten. Waarom dan niet via pindas?

Een lading lijnzaadolie??? 1 á 2 lepels bro... Dat is geen 140 gram zoals in deze zak met pinda's!!!!
 
Nou, een boterham is echt niet genoeg hoor.... Ik weet uit ervaring dat bijv. ongezouten cashewnoten zeer goed zijn als aanvulling op je dagelijkse voeding, bij ecto's.....Deze mensen hebben vaak al veel moeite met genoeg eten. En je kunt dan moeilijk een 4 a 5000 calorieen binnenkrijgen met schone voeding alleen, dan zijn cashewnoten een prima keus. Heb verschillende jongens er zwaarder op zien worden, en met een vet% van 6 is het best het proberen waard!!
 
Ik denk dat pinda's best goed zijn wanneer je de kcal. nodig hebt. Het zorgt ook niet voor grote insuline schommelingen. Toch kun je misschien beter voor andere noten kiezen die wat hoger aandeel aan omega 3 vetzuren hebben.
 
Back
Naar boven