XXL Nutrition

Pis jij in de douche? (1 bezoeker)

Pis jij in de douche?


  • Totaal stemmers
    206

Bezoekers in dit topic

Je lichaam reguleert mineralen (in principe), maar als je onvoldoende mineralen in je lichaam hebt, valt er ook weinig te reguleren. (bijna) alle processen in je lichaam zijn afhankelijk van mineralen, dus ook het uitscheiden van urine. Dat wilt natuurlijk niet duiden op regulering dysfunctie, maar een tekort aan mineralen. Je kan een kerngezonde reguleringssysteem hebben, maar met een te kort aan mineralen blijft het waardeloos. En ja, een aantal mineralen gaan verloren in urine dmv die processen(die je dus uitplast), maar dat betekent niet dat je lichaam inefficiënt te werk gaat. Zweet gaf ik slechts als voorbeeld, om aan te duiden dat niet alle mineralen voldoende gereguleerd (kunnen) worden in je lichaam.

Al sedert je eerste reactie probeer je het iedere keer weder over een andere boeg te gooien.

Ja, hoody, ja. Mineralen tekort kan tal van lichaamseigen processen verstoren. Ik ken geen mineralen tekorten(en ik ken er wel een paar hoor*understatement*) waar witte pis(lees: pissen onrechtstreeks mineraal afhankelijk proces) een symptomatisch kenmerk van is. Maar hoe dan ook, dat is niet zo belangrijk, laten we gemakshalve de assumptie dat dit WEL zo is een plaats geven. Je legt in je laatste reactie een mineralen deficiëntie mede ten grondslag aan licht gekleurde pis. Dat is een zeer mooie afleiding maar vergeet niet dat de essentie van deze discussie(en dit is het moment waarbij je alle posts eens rustig wilt herlezen) is dat ik betwiste dat je meer mineralen verliest door meer te drinken.

Wel heeft het te maken met het vochtbalans in je lichaam, hoe lichter de kleur van je urine, hoe beter je vochtbalans. Al is te licht ook niet gezond, omdat je tijdens het plassen ook belangrijke mineralen uitpist.

Hier zeg je dat te lichtte plas, en je gaf bij deze duidelijk aan dat het gaat om de hoeveelheid die je drinkt je, beoogde duidelijk NIET te zeggen dat het gaat om een slecht functionerende nier, slecht is omwille van het feit dat je via urine mineralen uitscheidt. Impliciet heb je gezegd dat je meer mineralen verliest naargelang je meer drinkt.;)
En daar reageerde ik op.

Bij iedere wc bezoek verlies je bv ook zout, als je veel water drinkt op een dag moet je dat dan ook compenseren met extra mineralen. Omdat een ''gedeelte'' ook verloren gaat via urine en zweet, is het voor kracht sporters ook essentieel.
En hier zeg je het letterlijk.


Nog even over die regulerings kwestie. Iemand die overmatig zweet zal eerder andere tekorten krijgen dan een natrium tekort. Maar we hadden het over de kleur van onze plas. Je zegt dan van 'ja maar lichte pis is wel niet goed want dat duidt op een niet goed functionerend lichaam ten gevolge van mineralen te korten.' Dit is een causale omkering omdat we het helemaal niet hadden over de gevolgen van een mineralen tekort, maar juist de oorzaken der van. (of in mijn geval, wat juist niet de oorzaak is.) En zelfs dan klopt je eerste redenatie '..omdat je tijdens het plassen ook belangrijke mineralen uitpist.' niet. Want als we de inhoud toch gaan omdraaien dan wil ik even kwijt dat een lichte kleur van je plas veroorzaakt door mineralen tekorten(lees: niet de essentie van de discussie) niet slecht is omdat je mineralen uitpist, maar omdat een tekort gewoon inherent slecht is. De manier van uitscheiden is bij deze irrelevant, of het nu uitgepist of uitgekakt zou worden, die 'omdat' maakt je redenatie even krom als je eerste foutieve bewering is. Het 'over een andere boeg gooien'(gelukkig godzijdank dat ik bij aanvang je gequot heb en dat omdraaien dus niet helpt omdat ik derhalve kan aantonen wat jij werkelijk intendeerde te zeggen) werkt, met terugwerkende kracht, even averechts als je eerste conclusie blijven doordrammen. Voor de rest ben ik blij dat je wat vriendelijker klinkt in je laatste post, of interpreteer ik dit fout:sadeface:? En dat we op een volwassen manier kunnen discuteren. Die ik heb dit en dat nooit beweerd maakt de discussie alleen maar onnodig lang (er is zoveel dat ik niet beweerd heb, hoor je mij daar over melken?). Even dikke vrienden als voorheen, toch?
 
Laatst bewerkt:
Ik ben gestopt met lezen bij ''GroenLinks''..
 
dan moeten we ook met het hele gezin tegelijk onder de douche denk ik. dan bespaar je nog meer water.
 
hahahahaha prachtig om te lezen dit! lach me een krul in me lul
 
Ik pis altijd zo dat het in een keer het putje in loopt, als het te vol is houd ik even in.
 
Volgens mij probeert GS hier te trollen. Mission failed beforehand, mannen zijn het dominante ras.
 
elke dag, ik heb dus ook nog nooit wratten gehad op mijn voeten :cool:
 
Back
Naar boven