AndroidHealthClinic

Pispaal omdat je geen moslim bent (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

:roflol: hier word ik ook vaak gepest :(

:roflol:

Ja, maar dat is anders. Ik weet niet meer precies hoe Hans Teeuwen het bracht, maar jij bent speciaal. Over jou mogen we grappen maken. :D
 
:roflol:

Ja, maar dat is anders. Ik weet niet meer precies hoe Hans Teeuwen het bracht, maar jij bent speciaal. Over jou mogen we grappen maken. :D

:roflol: in ruil voor negatieve karma mag iemand mij uitschelden.;)
 
goed gedaan "Nederland" ga zo door :roflol::roflol::roflol:
mijn mening laat ik hier maar even goed zijn, ik zeg niks !

Mijn dochter gaat naar een privé school in Basel (CH) ;) , ik doe aan die scheisse in Nederland niet (meer) mee.
Moet er niet overna denken mijn dochter in Nederland te laten opgroeien * nooit !!! * is mij te gevaarlijk !!, ik heb er een leuke tijd gehad (Amsterdam) , maar de laatste 10 jaren is er te veel verandert in dit opzicht.

I'm gone, who is following ? ;)
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk, en als ze dat niet doen worden ze door de speciale atheisten gestappo meegenomen?
En dan noemen ze mij een extremist:rolleyes:
Weinig zin om mezelf telkens te moeten herhalen in discussies met jou...
Ik heb mijn mening ook al meerdere malen uitgebreid onderbouwt en gericht op praktisch uitvoerbaar beleid, dus niet de kinderlijke onzin die jij hier weer uitkraamt.

Here goes; ik bepleit neutraliteit in het publieke domein. Dat wil zeggen dat instellingen als scholen geenszins religieus gekleurd moeten zijn; afschaffen van bijzonder onderwijs dus. Inhoudelijk dienen scholen kinderen, die, zo is evolutionair bepaalt, zeer gevoelig en beinvloedbaar zijn in hun jonge jaren, op een objectieve wijze in een levensbeschouwelijk context in te lichten over geloof an sich en met name de verschillende vormen van religie in onze samenleving. Zo dat, samenhangend met het volgende punt, men een eerlijk vertrekpunt heeft vanwaar men zich, wanneer de leeftijd van een volwassene is bereikt, kan verdiepen in religies en zo mogelijk op eigen keuze en naar eigen inzicht, wanner men een leeftijd heeft bereikt waarin het, ook naar de wettelijke normen, in staat is zijn/haar geloof te onderbouwen en te verantwoorden.
Verder durf ik zo ver te gaan om dit dan ook naar het private domein te brengen om zodoende gebedshuizen en anderzijds religieuze plaatsen niet toegankelijk te stellen voor minderjarigen, ter bescherming van de integriteit van een kind.
Natuurlijk blijft er discretie geboden als het aankomt op de privacy, en zodoende is hetgeen binnenshuis gebeurt volledig gevrijwaard van inmenging van de staan, al zou een wettelijk kader mogen worden aangescherpt als duidelijk wordt dan kinderen bepaalde dwang ondervinden vanuit religieuze motieven.
Dus geen 'atheisten-gestapo', de verwijzing is typerend voor het niveau waarop je de discussie aangaat.

En dat bepaal jij dan?
wat voor jou mishandeling is, voor de ander verlichting en de waarheid is

Geestelijke mishandeling, in die zin dat op elke gelovige, waarbij, wederom, kinderen een kwetsbare groep zijn, men een levensbeschouwelijke 'realiteit' wordt ingeprent waarbij een 'doembeeld' wordt geschetst van een hel, die als zwaard boven het hoofd hangt wanneer met verkeerd handelt. Dit wordt dermate angstaanjagend voorgesteld dat dit diepe gevolgen heeft voor de geestestoestand van een kind. Ik hoef hier niet oude quotes van jou te laten zien om aan te tonen dat deze angst jou sterkt in je geloof, en dit ook op die manier jou weerhoudt om andersinds te denken. Er zijn legio voorbeelden van mensen die opgroeien en, terecht, twijfelen over hun religieuze opvoeding maar echt gebukt gaan onder de angsten die hen zijn ingeboezemd over de mogelijke verdoemenis.

Dit is, in het kort, mijn aanklacht tegen inmenging van religie in onderwijs en opvoeding. Tijd om dit om te zetten in een politiek programma voor een nieuwe partij :D who's down?
 
Tja, in elke klas zitten wel van die kinderen die flink gepest worden.
Ik denk dat op 1 of andere manier er toch een soort machttstrijd is onder kids. Net zoals bij roedels/kuddes van dieren.
Sommige kinderen zijn gewoon altijd de lul, ook al gaan ze naar een andere school. Ik denk dat kinderen heel goed merken wie de zwakkere is. En in dit geval kan ik het me enigsinds indenken.
Het mannetje is duidelijk een nakomertje, het kind in het gezin boven hem is 15 jaar. Bovendien 2 zussen, ik kan me voorstellen dat hij thuis is vertroeteld en bemoederd en eigenlijk te soft is.
Het is maar een idee, maar toch gek dat sommige kinderen altijd de klos zijn. Ikzelf was als kind eigenlijk iets te dik, had een bril en rood haar. Mijn maatje was te dun, kwam uit een arm gezin(goedkope kleding) waarvan de moeder lesbisch (bicoïtus) is en hertrouwd met een vrouw en dat was 20 jaar geleden toch wel wat anders, en plaste nog in bed.
Maar wij zijn nooit gepest door medeleerlingen, en deelden eigenlijk de lakens uit.

Er is absoluut een probleem in wijken met overwegend allochtone jongeren, maar of dat dit de oorzaak van dit incident is....?

Daarnaast is een Montessori school toch ook voor de wat "gevoelige" kinderen of zit ik er naast?



Of dat de oorzaak ervan is????

Als je nou eens goed leest: geschopt, geslagen, uitgescholden omdat hij geen moslim was, mocht niet op het voetbalveld omdat hij geen moslim was.

Ik weet niet hoe jij het steeds bedenkt om bij dit soort gevallen steeds het op te nemen voor de slechte kant??
___________________________________________

Nog iets, de jongen wordt van school gestuurt omdat hij gepest wordt??, dat kan toch niet, je zou al die schoffies moeten aanpakken, als ze op 9 jarige leeftijd al zo reageren laat staan als ze in de pubertijd zitten.


Als een marokaans jongetje in elkaar werd geslagen omdat hij een moslim was dan zou het rep en roer zijn, hoe had dit konnen gebeuren, waar gaat dat heen met dit land enz. enz. en dan was het 100% zeker in het nieuws gekomen, ik heb dit namelijk niet gezien in het nieuws , jullie wel??? weer een voorbeeld van de linkse tv zenders, gewoon hun smoel houden zodat het zogenaamd niet escaleerd, Hoop dat het es een keertje escaleerd.
 
Dit moet bij de ouders ook wel heel hard zijn aangekomen lijkt me, dit waren nog mensen die vertrouwen hadden in de multiculti-shit en deze mensen stonden dus heel erg open voor andere culturen.

Tja eens moest het toch gebeuren, je kunt niet je hele leven doorbrengen in een illusie. :rolleyes:

Iig goed voor het jongetje dat hij op een school met normale mensen is geplaatst. Ik vind het wel zielig dat hij van die dwaze ouders heeft.
 
Weinig zin om mezelf telkens te moeten herhalen in discussies met jou...
Ik heb mijn mening ook al meerdere malen uitgebreid onderbouwt en gericht op praktisch uitvoerbaar beleid, dus niet de kinderlijke onzin die jij hier weer uitkraamt.

Here goes; ik bepleit neutraliteit in het publieke domein. Dat wil zeggen dat instellingen als scholen geenszins religieus gekleurd moeten zijn; afschaffen van bijzonder onderwijs dus. Inhoudelijk dienen scholen kinderen, die, zo is evolutionair bepaalt, zeer gevoelig en beinvloedbaar zijn in hun jonge jaren, op een objectieve wijze in een levensbeschouwelijk context in te lichten over geloof an sich en met name de verschillende vormen van religie in onze samenleving. Zo dat, samenhangend met het volgende punt, men een eerlijk vertrekpunt heeft vanwaar men zich, wanneer de leeftijd van een volwassene is bereikt, kan verdiepen in religies en zo mogelijk op eigen keuze en naar eigen inzicht, wanner men een leeftijd heeft bereikt waarin het, ook naar de wettelijke normen, in staat is zijn/haar geloof te onderbouwen en te verantwoorden.
Verder durf ik zo ver te gaan om dit dan ook naar het private domein te brengen om zodoende gebedshuizen en anderzijds religieuze plaatsen niet toegankelijk te stellen voor minderjarigen, ter bescherming van de integriteit van een kind.
Natuurlijk blijft er discretie geboden als het aankomt op de privacy, en zodoende is hetgeen binnenshuis gebeurt volledig gevrijwaard van inmenging van de staan, al zou een wettelijk kader mogen worden aangescherpt als duidelijk wordt dan kinderen bepaalde dwang ondervinden vanuit religieuze motieven.
Dus geen 'atheisten-gestapo', de verwijzing is typerend voor het niveau waarop je de discussie aangaat.



Geestelijke mishandeling, in die zin dat op elke gelovige, waarbij, wederom, kinderen een kwetsbare groep zijn, men een levensbeschouwelijke 'realiteit' wordt ingeprent waarbij een 'doembeeld' wordt geschetst van een hel, die als zwaard boven het hoofd hangt wanneer met verkeerd handelt. Dit wordt dermate angstaanjagend voorgesteld dat dit diepe gevolgen heeft voor de geestestoestand van een kind. Ik hoef hier niet oude quotes van jou te laten zien om aan te tonen dat deze angst jou sterkt in je geloof, en dit ook op die manier jou weerhoudt om andersinds te denken. Er zijn legio voorbeelden van mensen die opgroeien en, terecht, twijfelen over hun religieuze opvoeding maar echt gebukt gaan onder de angsten die hen zijn ingeboezemd over de mogelijke verdoemenis.

Dit is, in het kort, mijn aanklacht tegen inmenging van religie in onderwijs en opvoeding. Tijd om dit om te zetten in een politiek programma voor een nieuwe partij :D who's down?


helemaal mee eens :thumb:
 
Het is dus overal hetzelfde.
Als ik dit nederlandse verhaal lees, dit is net dezelfde allochtonen (lees: marokkanen) problematiek als hier in Belgie.

En wat er eerst werd gezegd dat zij hunzelf aanzien als marokkaan en niet als nederlander/belg klopt als een bus!
Ook als ze hier zijn geboren en genieten van ons sociaal vangnetwerk!

Wat zal dit geven binnen 15 a 20 jaar denk je?

Belgisch/Nederlands gezin max met 3 kinderen (meestal 2)
Allochtoon gezin (lees: moslim) max met 10 (meestal met 10)
 
Weinig zin om mezelf telkens te moeten herhalen in discussies met jou...
Ik heb mijn mening ook al meerdere malen uitgebreid onderbouwt en gericht op praktisch uitvoerbaar beleid, dus niet de kinderlijke onzin die jij hier weer uitkraamt.

Here goes; ik bepleit neutraliteit in het publieke domein. Dat wil zeggen dat instellingen als scholen geenszins religieus gekleurd moeten zijn; afschaffen van bijzonder onderwijs dus.
Daar gaat de vrijheid, je beperkt mensen hier in hun vrijheid en met afschaffen bedoel je waarschijnlijk verbieden?
Mensen beperken in hun vrijheid en het opdringen van je eigen ideen is de pot verwijt de ketel casus hier, want het leven naar de gril van iemand anders, daar probeer jij hier op aan te sturen. Wil jij die zogenaamde neutraliteit forceren? Hmm doet me denken aan V for Vendetta achtige praktijken

Inhoudelijk dienen scholen kinderen, die, zo is evolutionair bepaalt, zeer gevoelig en beinvloedbaar zijn in hun jonge jaren, op een objectieve wijze in een levensbeschouwelijk context in te lichten over geloof an sich en met name de verschillende vormen van religie in onze samenleving.

Vrind?
Waar stuur jij op aan? De veronderstelling dat elke moslim zijn kind op een religieus getinte school zet komt hier weer duidelijk naar voren.
Vooralsnog krijgen de meeste moslimpupillen educatie op een openbare instelling en is het aantal islamitische scholen zeer beperkt.


Zo dat, samenhangend met het volgende punt, men een eerlijk vertrekpunt heeft vanwaar men zich, wanneer de leeftijd van een volwassene is bereikt, kan verdiepen in religies en zo mogelijk op eigen keuze en naar eigen inzicht, wanner men een leeftijd heeft bereikt waarin het, ook naar de wettelijke normen, in staat is zijn/haar geloof te onderbouwen en te verantwoorden.
Wat jij zegt gebeurt ook, godsdienstles wordt tegenwoordig ook gegeven net zoals evolutie e.d zaken ook op scholen wordt uitgelegd. Helaas jammer voor je dus, maar ik weet waar jij op uit bent.
Het uitbannen van religie, want dat kan je niet hebben volgens mij
Je doet alsof informatie over kuffr en kuffrschap niet beschikbaar zijn,we leven in een vrij land en informatie daarover is er volop en dat komt ook vaak genoeg naar voren
Moslims zijn alleen zo verstandig zich af te wenden van dergelijke zaken, omdat ze weten wat hun te wachten staat, het afwenden daarvan is noodzakelijk om verdoemenis te voorkomen
Dus niet doen alsof moslims geen toegang hebben tot de ''informatie'' waar jij op doelt, want de bibliotheek is nog altijd openbaar



Verder durf ik zo ver te gaan om dit dan ook naar het private domein te brengen om zodoende gebedshuizen en anderzijds religieuze plaatsen niet toegankelijk te stellen voor minderjarigen, ter bescherming van de integriteit van een kind.

Aha bepalen wat mensen moeten doen? Dus toch de anti religieuze politie inschakelen om dat soort dingen te controleren?
Een strikt regime waarbij er vooral goed gelet dient te worden van het verspreiden en promoten van atheisme?
Nogmaals beperken in vrijheid, jaja beperken in vrijheid

Natuurlijk blijft er discretie geboden als het aankomt op de privacy, en zodoende is hetgeen binnenshuis gebeurt volledig gevrijwaard van inmenging van de staan, al zou een wettelijk kader mogen worden aangescherpt als duidelijk wordt dan kinderen bepaalde dwang ondervinden vanuit religieuze motieven.

Dus geen 'atheisten-gestapo', de verwijzing is typerend voor het niveau waarop je de discussie aangaat.

Geestelijke mishandeling, in die zin dat op elke gelovige, waarbij, wederom, kinderen een kwetsbare groep zijn, men een levensbeschouwelijke 'realiteit' wordt ingeprent waarbij een 'doembeeld' wordt geschetst van een hel, die als zwaard boven het hoofd hangt wanneer met verkeerd handelt.


Dit wordt dermate angstaanjagend voorgesteld dat dit diepe gevolgen heeft voor de geestestoestand van een kind.

Nee, de waarheid bedoel je
Nogmaals, dat jouw atheistische gedachten niet stroken met die van religie betekent niet automatisch mishandeling.Lekker bevooroodeeld?
Eerder behoeding voor dat wat ons te wachten staat. Een doembeeld die realiteit zal worden en ons allemaal zal opslokken.
Het behoeden van je kinderen voor hel is de taak van elke islamitische ouder
Maar natuurlijk is dat voor jou onzin, en zo zullen die zalvende woorden zoals die van jou veel moslims de diepte intrekken uiteindelijk

En het geloof in islam: Het zien in hetgeen wat in de islam zit als waarheid tegelijkertijd het te accepteren en niet alleen de boodschap zien als waarheid. Daarom was Aboe Taalieb een man niet iemand die gelooft heeft in de boodschapper(vzmh) ook al zag hij de boodschap van de islam als waarheid en erkende de islam als de beste religie. Hij had de islam niet geaccepteerd en daarom behoort hij tot één van de bewoners van de Hel.

Ik hoef hier niet oude quotes van jou te laten zien om aan te tonen dat deze angst jou sterkt in je geloof, en dit ook op die manier jou weerhoudt om andersinds te denken. Er zijn legio voorbeelden van mensen die opgroeien en, terecht, twijfelen over hun religieuze opvoeding maar echt gebukt gaan onder de angsten die hen zijn ingeboezemd over de mogelijke verdoemenis.

Grappig zeg, neef of broer?
Op welke manier ben jij eigenlijk verwant aan mij dat je zoveel over mijn thuissituatie weet?
Dat ik ook zo religieus opgevoed ben,wat ik praktisch niet was en zelf op zoek moest gaan
Alweer die vooroordelen want je kan het gewoon niet bevatten dat iemand van het donkere pad naar het licht toe is getrokken.
Humoristisch gewoon, dat je zoveel denkt te weten over hoe ik opgevoed ben:rolleyes:

Dit is, in het kort, mijn aanklacht tegen inmenging van religie in onderwijs en opvoeding. Tijd om dit om te zetten in een politiek programma voor een nieuwe partij :D who's down?



Kijk als jij iemand bijna in een diepe put ziet vallen , dan ga je hem
toch ook proberen te redden voor hij erin valt! Zo'n gevoel is dat!
Zo'n gevoel kan je alleen maar hebben als je voor 100% achter je geloof staat en er zeker van bent en je kinderen daarvoor wilt behoeden
Een zwart gat, diep en smal wachtend op een bewoner.
Alleen, naakt, gewikkeld in een witte doek word je langzaam in het gat
neergelegd,hulpeloos, eenzaam,
Zand word over je heen gegooid, het word steeds donkerder,
je hoort de laatste voetstappen weggaan,
je bent nu alleen, niemand die je kan helpen,
niemand die kan horen!

Waar zijn de mensen voor wie jij je uitsloofde?
weg!
Waar zijn je ouders voor wie jij je gebed uitstelde?
weg!
Waar zijn je vrienden(innen) voor wie jij je tijd met hun bestede aan
films en Allah s.w.t vergat?
weg!

En Allah die jij vergat, is er nog altijd, om jou te belonen of te
straffen! En daar moeten kinderen voor behoed worden
 
Laatst bewerkt:
Ga spelen man alsjeblieft
Kinderen sluiten elkaar zo vaak uit voor van alles, omdat die te dik is of omdat die niet de mooie kleren heeft enzv enzv
Dont gimme that bullcrap, pesten komt gewoon veel voor, en vaak zijn het ook hele groepen met een grote bully aan het hoofd.
Vooral in Engeland loopt dit de spuigaten uit
Die kinderen moeten eens goed op de ware islamitische manier opgevoed worden, dan krijg je dit soort taferelen niet,wat betreurenswaardig is
Maar in this case, is dit gewoon weer een excuus van dbbers om moslims te bashen zoals zo vaak

Ik kan me er echter niet aan herrinneren toen ik op de basisschool zat dat er iemand op het schoolplein schreeuwend "ik ben de koning" aan het rondrennen was in een te grote Karl Kani outfit. Tegenwoordig denken de 5-jarigen al dat ze gangster zijn...

Ik zou gewoon een stuk hout pakken, dan over die harses van dat joch trekken en schreeuwen, jij koning, ik keizer ;) .
 
wat als spiertje16 ging protesteren


eeeehh sorry was een andere Thread :evil2:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ik zou gewoon een stuk hout pakken, dan over die harses van dat joch trekken en schreeuwen, jij koning, ik keizer ;) .

jij koning, ik Allah begrijpt ie waarschijnlijk beter als moslim zijnde. :D
 
jij koning, ik Allah begrijpt ie waarschijnlijk beter als moslim zijnde. :D

Mja, ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel. Je komt net kijken op deze aardkloot en dan al meteen van die grootpraat, maarja waarschijnlijk zit zijn voorbeeld "16-jarige of oudere" broer thuis, vol met nepgoud en plastic diamanten the one and only motha****ing thugg uit te hangen waardoor die meteen een brainwash krijgt.

Mensen die te lui zijn om te werken, alle uitkeringen blokkeren, je hebt een arts nodig, bent u verzekert, nee, sorry dan kunnen wij U niet helpen, enzovoort.

Ik betaal me blauw aan verzekeringen en belastingen en dat soort gespuis zit maar thuis en doet niks voor de maatschappij.

En zolang Nederland het erom verrekt om mensen "met buitenlandse achtergrond" te verplichten de Nederlandse taal te beheersen zowel schriftelijk en mondelijk zie ik geen oplossing.

90% van de strafwerkers die getint zijn, gapen al tijdens het binnenkomen, boah is dit zwaar, jank dit jank dat. De meesten zijn wel ok en zien ook in dat ze fout zaten, sommige leren het nooit, maar werken "kun je dat eten :rolleyes:.
 
Mja, ik neem aan dat je snapt wat ik bedoel. Je komt net kijken op deze aardkloot en dan al meteen van die grootpraat, maarja waarschijnlijk zit zijn voorbeeld "16-jarige of oudere" broer thuis, vol met nepgoud en plastic diamanten the one and only motha****ing thugg uit te hangen waardoor die meteen een brainwash krijgt.

Mensen die te lui zijn om te werken, alle uitkeringen blokkeren, je hebt een arts nodig, bent u verzekert, nee, sorry dan kunnen wij U niet helpen, enzovoort.

Ik betaal me blauw aan verzekeringen en belastingen en dat soort gespuis zit maar thuis en doet niks voor de maatschappij.

En zolang Nederland het erom verrekt om mensen "met buitenlandse achtergrond" te verplichten de Nederlandse taal te beheersen zowel schriftelijk en mondelijk zie ik geen oplossing.

90% van de strafwerkers die getint zijn, gapen al tijdens het binnenkomen, boah is dit zwaar, jank dit jank dat. De meesten zijn wel ok en zien ook in dat ze fout zaten, sommige leren het nooit, maar werken "kun je dat eten :rolleyes:.
Jep, moet het toch met je eens zijn hier
Het is belachelijk hoe die mentaliteit door iconen als 50 poep wordt verspreid onder jongeren bv
Maar om deze hele kwestie nou op de islam af te geven, nou nee
 
Daar gaat de vrijheid, je beperkt mensen hier in hun vrijheid en met afschaffen bedoel je waarschijnlijk verbieden?
Mensen beperken in hun vrijheid en het opdringen van je eigen ideen is de pot verwijt de ketel casus hier, want het leven naar de gril van iemand anders, daar probeer jij hier op aan te sturen. Wil jij die zogenaamde neutraliteit forceren? Hmm doet me denken aan V for Vendetta achtige praktijken
Met je beroep op vrijheidsbeperking heb je in discussie met een liberaal natuurlijk altijd een sterk punt, maar daar kom ik straks op terug.
Nee, allicht doel ik niet op een verbod op religieus onderwijs, waar het mij om te doen is dat de staat, naar een der schoolwetten uit het begin van de vorige eeuw, niet langer indifferent is naar de 'kleur' van het onderwijs op de scholen die financieel ondersteund worden. De implicatie van neutraliteit in het publieke domein is dus in deze dat het openbaar onderwijs een algemeen karakter krijgt.
Betekent dit dat het verboden wordt religieus onderwijs aan te bieden? Geenszins, echter zal dit dan in de vorm van particulier onderwijs moeten worden aangeboden, met bijpassend prijskaartje, en vanzelfsprekend moet het voldoen aan de eisen van de onderwijsinspectie.
Overigens is het ironisch gebruik van 'de pot verwijst de ketel' ten aanzien van vrijheden wel aardig voor iemands wiens vrijheden worden gedicteerd door oude geschriften.

Vrind?
Waar stuur jij op aan? De veronderstelling dat elke moslim zijn kind op een religieus getinte school zet komt hier weer duidelijk naar voren.
Vooralsnog krijgen de meeste moslimpupillen educatie op een openbare instelling en is het aantal islamitische scholen zeer beperkt.

Ik kan begrijpen dat in een overwegend vijandig klimaat op DBB je meteen religie gelijkstelt aan de islam, maar ik gebruik de term religie wel degelijk in de brede betekenis van het woord, en dus met inbegrip van, en ik wil zelfs zeggen vooral, christelijk onderwijs alsmede Joods, etc etc.

Wat jij zegt gebeurt ook, godsdienstles wordt tegenwoordig ook gegeven net zoals evolutie e.d zaken ook op scholen wordt uitgelegd. Helaas jammer voor je dus, maar ik weet waar jij op uit bent.
Het uitbannen van religie, want dat kan je niet hebben volgens mij
Je doet alsof informatie over kuffr en kuffrschap niet beschikbaar zijn,we leven in een vrij land en informatie daarover is er volop en dat komt ook vaak genoeg naar voren
Moslims zijn alleen zo verstandig zich af te wenden van dergelijke zaken, omdat ze weten wat hun te wachten staat, het afwenden daarvan is noodzakelijk om verdoemenis te voorkomen
Dus niet doen alsof moslims geen toegang hebben tot de ''informatie'' waar jij op doelt, want de bibliotheek is nog altijd openbaar.
Aha bepalen wat mensen moeten doen? Dus toch de anti religieuze politie inschakelen om dat soort dingen te controleren?
Een strikt regime waarbij er vooral goed gelet dient te worden van het verspreiden en promoten van atheisme?
Nogmaals beperken in vrijheid, jaja beperken in vrijheid

Vreemd dat je later in je reactie heftig van leer trekt omdat ik in jouw ogen denk te kunnen oordelen over jouw persoon, onterecht overigens maar dat later, hier nu mijn 'hidden agenda' denkt open te leggen. Hier wil ik wel heel duidelijk over zijn, want dit is essentieel.
Als men kijkt naar de staatsinrichting en de opvattingen daaromtrend, van de sociale contractstheorieen van Rousseau en Locke tot hedendaagse beschouwingen, is staatsinmenging in de levens van de burger echt van alle tijden. Soms is het zelfs noodzakelijk om vrijheden te waarborgen. Want, en dit is de kern van mijn betoog, waar jij wijst op een feitelijke vrijheidsbeperking, daar waar een kind geen voet meer mag zetten in een kerk/synagoge/moskee, bepleit ik een geestelijke vrijheid voor het kind, door hem of haar het recht te geven om zonder invloed van religie in alle vrijheid zich te ontwikkelen, waardoor een geestelijk determinisme, voortkomend uit religieuze dogmatiek, met verstrekkende consequenties, wegvalt. Juist die vrijheid, die in mijn ogen vele malen zwaarder weegt, is gediend bij een dergelijk beleid.
Dit impliceert dus ook, om maar verder te concretiseren, dat op scholen, net als in Turkije, geen plaats is voor hoofddoekjes of keppeltjes, etc.

Nogmaals, dat jouw atheistische gedachten niet stroken met die van religie betekent niet automatisch mishandeling. Lekker bevooroodeeld?
Eerder behoeding voor dat wat ons te wachten staat. Een doembeeld die realiteit zal worden en ons allemaal zal opslokken.
Het behoeden van je kinderen voor hel is de taak van elke islamitische ouder
Maar natuurlijk is dat voor jou onzin, en zo zullen die zalvende woorden zoals die van jou veel moslims de diepte intrekken uiteindelijk

De (geestelijke) mishandeling is een term die juridisch en medisch goed onderschreven is, en in mijn ogen is het plausibel om de wijze waarop een gelovige 'gedwongen' wordt zich in het gareel te houden door herhaaldelijk heel uitgebreid en vergaand te dreigen met de meest gruwelijke straffen te kwalificeren als geestelijke mishandeling. Aangezien de gevolgen van dit handelen in veel gevallen van invloed zijn op het welzijn van een persoon. Jij vind het wellicht terrecht en een goede zaak dat iemand hier voor angst ervaart, maar als overheid heb je de plicht en verantwoordelijkheid om toe te zien op het lichamelijk en geestelijk welzijn van de burger. Deze verantwoordelijkheid die een elite, zo kunnen we de regering met gemak typeren, in de maatschappij draagt strekt dus tot een gewogen oordeel over het uit te voeren beleid en de gevolgen hiervan voor de bevolking, met uiteenlopende levensbeschouwelijke opvattingen. En daar waar de huidige kennis het vraagt, gezien de (bijna) consensus van de intellectuele en wetenschappelijke elite over de onwaarschijnlijkheid van een willekeurig godsbeeld, om religieuze belangen, zoals het gelovig opvoeden van een kind, achterop te stellen voor tegenstrijdige, algemene belangen.
Dit is voor jou perceptie misschien het opdringen van een atheistisch wereldbeeld, maar feitelijk is dit het juiste gevolg geven aan de verantwoordelijkheid die je als elite, de beleidsmakers, hebt in een samenleving op basis van de ontwikkelingen die de mensheid, ook op kennisgebied, doormaakt.

Grappig zeg, neef of broer?
Op welke manier ben jij eigenlijk verwant aan mij dat je zoveel over mijn thuissituatie weet?
Dat ik ook zo religieus opgevoed ben,wat ik praktisch niet was en zelf op zoek moest gaan
Alweer die vooroordelen want je kan het gewoon niet bevatten dat iemand van het donkere pad naar het licht toe is getrokken.
Humoristisch gewoon, dat je zoveel denkt te weten over hoe ik opgevoed ben

Zonder het met quotes terug te willen halen hoef ik je niet te herinneren aan je bloemlezingen uit koranpassages over de martelpraktijken in de hel, in andere topics. Je vurige reacties hieromtrend leken me evident voor de mate waarin dit van invloed is op jouw geestestoestand met betrekking tot je geloof.

Wat ik nog wil toevoegen is dat uit je reactie blijkt dat je de opvatting huldigt dat ik voornemens ben om religie te wereld uit te helpen. Dit is niet waar.
Waar ik wel op uit ben is om mensen de vrijheid te geven om op werkelijke en relevante gronden hun geloof te laten belijden, als men hier voor met volle overtuiging voor kiest. Vrijheid van geloof is inderdaad een waardevol goed, maar de aard van religie weerhoudt veel mensen ervan om hun kinderen de vrijheid te geven om in alle vrijheid en met volle verstand een keuze te maken inzake een levensbeschouwing.
En dit is ook iets dat ik niet begrijp van veel gelovigen; men leeft ernaar alsof het geloof alsware een kleurplaat is die men naar eigen lieve kan inkleuren. Als je werkelijk overtuigt bent dat de mens en de wereld is geschapen louter naar de wil van een almachtige, dan zou dit toch in al het gedrag van de geloofsbelijder moeten doorklinken, omdat het zo'n fataal en allesovertreffend karakter heeft. Alsware heb je twee keuzes; ofwel wordt monnik en stel dit aardse leven in het teken van het eeuwige leven ofwel handel naar eigen inzicht en geweten los van religie.
 
Laatst bewerkt:
Tijdje geleden was er een filmpje gepost over hetzelfde probleem, maar dan in Amerika en ging het om een christelijke school, waar een atheïstisch meisje werd buitengesloten.

Kinderen pesten veel. Om om het even welke reden. Als je anders bent, ben je de lul. (Al heb ik op mijn basisschool eigenlijk nooit veel pesterijen meegemaakt en ik had toch wel aardig wat 'aparten' in de klas zitten) Ik denk wel dat enige heterogeniteit in een groep nodig is om extreme vormen van pesten te voorkomen, maar een hersenziekte als religie zal zeer onwaarschijnlijk een bevorderlijke factor zijn. Zeker niet als het uit een achterlijke hoop poep met een kaft komt als een bijbel of koran.
Een 'christelijk' kind. Of een 'moslim' kind. WHAHAHAHA. Ouders zijn altijd pathetisch verheven als het om hun eigen kinderen gaat. Maar dit slaat bijna alles. Net of ze begrijpen waar het om gaat. (dat kunnen ze zelf al niet eens, getuige de monsterlijke paradoxen waar ze zich doorheen weten te worstelen in een psychose van 'zekerheid' en 'waarheid'.)
Hebben de ouders van de pesters al gereageerd? Waarschijnlijk niet, maar daarin doen ze wss ook niet onder voor hun achterlijke Nederlandse soortgenoten.
 
Ik ontken dit helemaal niet.

Hoe vind je trouwens wilders in dit plaatje passen. Alsof dat wij/zij denken compleet hun schuld is.

En nogmaals, kids van 6. Ik geloof er geen **** van dat zij bewust de islam erbij gehaald hebben, en dat je dit moet zien als opstand en afzetten tegen Nederland. Maar goed als jullie dit als voorbeeld willen zien van een verloren generatie bla bla bla, be my guest...

Wilders is een mooi voorbeeld. Want deze man polariseert enorm. Hij vergroot het probleem in mijn ogen.
Maar deze man zou in de jaren 70 en 80 nauwelijks succes hebben gehad. Hans Janmaat is hiervan een lichtend voorbeeld. In diezelfde jaren 70 en 80 is er heel veel gedaan om 'de allochtoon' zich thuis te laten voelen. Nederland is wat dat betrefd een zeer gastvrij land.
Nu zijn we 30 jaar verder, en een man als Wilders heeft ondanks zijn compleet onlogische retoriek (wel vrijheid van meningsuiting maar de Koran verbieden?) erg veel succes in de politiek. Hoe kan dat? In ieder geval niet omdat de Nederlanders altijd al zo enorm star en ongastvrij zijn geweest.

Een vooroordeel wat in de loop van de tijd over allochtonen is ontstaan is dat ze stelselmatig de verantwoordelijkheid van problemen buiten zichzelf neerleggen. Dat vooroordeel kunnen ze ontkrachten door in te zien dat het (voor een deel) ook hun schuld is dat als ze geen aansluiting vinden bij de Nederlandse samenleving.
Als Meneer Ali alleen bij de turkse bakker zijn brood koopt en alleen naar Turkse zenders kijkt, is dat dan mijn schuld?
 
Back
Naar boven