Fitness Seller

Pistol squats (one legged squats) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

rob91

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
16 feb 2010
Berichten
5.466
Waardering
1.742
Lengte
1m87
Als je thuis alleen een stel dumbbells hebt kan dit nog wel werken als de gym een dagje dicht is, verder weet ik er ook weinig van.
 
Als je thuis alleen een stel dumbbells hebt kan dit nog wel werken als de gym een dagje dicht is, verder weet ik er ook weinig van.

Voorlopig lukt het zonder dumbbells geen eens. Is echt een stuk moeilijker dan je denkt.
 
Was hier jaren geleden een grote hype.


tot zover mijn bijdrage
 
Lukt mij niet, halverwege val ik om :o

Bulgaarse squat is dan makkelijker, en dat vind ik een lekkerdere afwisseling dan bv frontsquat
 
Heb dit ook vaker geprobeerd

ik kwam volgens mij tot 3 reps die net parallel waren
 
Lukt mij niet, halverwege val ik om :o

Bulgaarse squat is dan makkelijker, en dat vind ik een lekkerdere afwisseling dan bv frontsquat

Ja bulgaarse squat is een stuk makkelijker, doe overigens liever front squat. Dat evenwicht probleem had ik in het begin ook, na een uurtje oefenen is het geen probleem meer. Nu nog overeind komen :o
 
Voorlopig lukt het zonder dumbbells geen eens. Is echt een stuk moeilijker dan je denkt.

Ik weet dat het pittige squats zijn, maar ik kan ze wel hoor ;)

Als je net met dumbbells begint kan je ze het beste naast je houden, als je er wat meer aan gewend bent kan je ze op je schouders leggen a la frontsquat
 
Ik weet dat het pittige squats zijn, maar ik kan ze wel hoor ;)

Als je net met dumbbells begint kan je ze het beste naast je houden, als je er wat meer aan gewend bent kan je ze op je schouders leggen a la frontsquat

Oke nice. Merk je voordelen van deze squats? Of doe je ze eigenlijk nooit?
 
Oke nice. Merk je voordelen van deze squats? Of doe je ze eigenlijk nooit?

Doe ze zelden, soms als ik weinig tijd heb om te trainen doe ik op mijn kamer een klein circuitje. Ik hang dan een pullup bar tussen de deur en dan wissel ik tussen chin ups, dips en pistol squats.

Ik heb er nooit echt voordelen van gemerkt, misschien dat ik wat stabieler sta oid. Laat ik er wel bij zeggen dat ik ze op squat schoenen doe. Probeer het maar eens met een schijfje onder je hakken, het is dan al wat beter te doen.
 
Je glutes staan in de fik de dag erna.
 
Ja bulgaarse squat is een stuk makkelijker, doe overigens liever front squat. Dat evenwicht probleem had ik in het begin ook, na een uurtje oefenen is het geen probleem meer. Nu nog overeind komen :o
Ja, meer quats vind ik gewoon niet zon voordeel :o Begrijpelijk dat een ander dat wel vindt haha

Hmmm als ik 1 vinger tegen de tafel houd, dan kan ik hem tot parallel. Daarna zak ik als een baksteen naar beneden. Verdomde zwaartekracht :o
 
Ik probeerde het een keer aan iemand uit te leggen dat ik er wel eens voor zou willen oefenen en toen lukte het al in 1 keer. Met rechts tenminste, links kan ik het nog steeds niet :o
 
Dit lijkt me vooral een goede oefening voor je coördinatie. Weet niet wat het voordeel is voor krachtontwikkeling, het lijkt me dat je met een zware squat en yoke lopen meer bereikt.
 
Ik kan met links 3 parallel reps doen, met rechts slechts 2. Door deze oefening te doen, merk je dus meteen een inbalans tussen de spieren. Ik heb altijd gebasketbald, en links was het been waarop ik afzette, dus dit kan wel kloppen.

Op T-nation Herck een goed artikel teruggevonden. Volgens de auteur zou je in 6 tot 10 sessies met deze oefening kunnen vertrouwd raken:

http://www.t-nation.com/free_online_article/most_recent/breaking_down_the_single_leg_squat
 
Ik doe deze oefening standaard aan het eind van mn leg work-out. Uitstekende stabilisatie oefening vind ik. Ik doe het om mn knieën (kruisbanden etc.) sterk(er) te houden/maken.
 
Heb het ook wel 's gedaan. Ben toch van plan om ze in m'n routine te gooien. Zal mij benieuwen hoe snel het dan zal gaan. Het is inderdaad een groot verschil tussen links en rechts.

---------- Post toegevoegd Mon 31 Dec 2012 om 00:24 ----------

Ik doe deze oefening standaard aan het eind van mn leg work-out. Uitstekende stabilisatie oefening vind ik. Ik doe het om mn knieën (kruisbanden etc.) sterk(er) te houden/maken.

Aan het eind? Flikker je dan niet om? Of is jou leg-workout niet zo beulend?
 
Aan het eind? Flikker je dan niet om? Of is jou leg-workout niet zo beulend?

Mwoah, valt mee idd, doe alleen squats en leg press. Maar lukt me altijd nog prima. Ik doe ze altijd na het douchen. Heb het toevallig net nog gedaan.

Maar dit is een oefening die ik echt al jaren doe.
 
heb ze een tijdje gedaan. om te oefenen. maar toen ik 3 full reps kon ben ik er totaal mee gestopt dus kan geen oordeel geven.

voor balans is dit zeker een hele goede oefening
 
Ja, meer quats vind ik gewoon niet zon voordeel :o Begrijpelijk dat een ander dat wel vindt haha

Hmmm als ik 1 vinger tegen de tafel houd, dan kan ik hem tot parallel. Daarna zak ik als een baksteen naar beneden. Verdomde zwaartekracht :o

Hahah blijven oefenen :D

@devgru, vind het knap dat je ze aan het einde van je leg workout nog kan doen. Vind het loodzwaar en dan zijn mijn benen nog ''vers''. Heb je veel moeten oefenen voordat je deze echt onder de knie had, of gingen ze meteen makkelijk bij jou? Heb je anders nog tips voor mij? Merk overigens ook duidelijk verschil in kracht tussen mijn benen. Linker is veel sterker.
 
Back
Naar boven