AndroidHealthClinic

pit bull (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is een pitbul nou verboden hier in Nederland?
 
k*t hoer waarschijnlijk laat ze die hond haar ook nemen...
 
Is een pitbul nou verboden hier in Nederland?

Van Wikipedia:
Sinds 1993 geldt in Nederland de Regeling Agressieve Dieren (RAD, bijgenaamd de pitbullwet), een wet die tot stand kwam na een aantal incidenten waarbij kinderen zijn doodgebeten. De RAD verbiedt het fokken van pitbulls. Het houden van pitbulls geboren na 1993 is verboden; het houden van oudere pitbulls mag slechts als ze gemuilkorfd zijn, kort aangelijnd, en gecastreerd.

Op grond van uiterlijke kenmerken wordt beoordeeld of een hond op een pitbull lijkt, in het kort: schofthoogte 35-50 cm, krachtig en gespierd uiterlijk, een vierkante kop, kortharig, en een spits toelopende staart. Een hond met die kenmerken wordt in beslag genomen tenzij de hond een geldige FCI stamboom heeft waaruit blijkt dat de ouderdieren van hetzelfde ras zijn en dat beide ouderdieren een MAG-test (Maatschappelijk Aanvaardbaar Gedragstest) hebben volbracht.
 
Ik heb een American Stafford, dus mag ik er waarschijnlijk ook Nederland niet mee binnen door die pit-bull wet. Hij is 7maandjes oud en 24kg zwaar, toch totaal niet vet maar spiertjes mooi afgelijnd zelfs met strepen in. Vanmorgen schrok ik wel, we voeden hem totaal niet aggressief op maar hij beschermd men vriendin enorm. Er stopte een vrachtwagen bestuurder om de weg te vragen aan men vriendin maar vanaf dat de bestuurder korter dan 5meter kwam begon men staf te grommen. Waarschijnlijk wou hij het vrouwtje weeral beschermen.
 
Als je een paspoort (FCI stamboom) meeneemt in je zak heb je geen last van de politie, zonder zo'n ding kun je problemen krijgen.
 
Nog een aantal weekies wachten dan krijg ik me ca de bou.En je moet er inderdaat voor zorgen dat je er fci papieren bij hebt.
 
Mijne is gechipt en heeft europees paspoort dus alles zou dan in Orde moeten zijn, weet niet goed hoe het bij ons in België zit.

Dit filmpje is echt ziek, je ziet hoe ze pits klaarzetten voor wedstrijden en vanaf 20ste minuut zie je gevechten, men maag keert er gewoon binnenste buiten van. sick people.
http://quicksilverscreen.com/watch?video=38497
 
Mijne is gechipt en heeft europees paspoort dus alles zou dan in Orde moeten zijn, weet niet goed hoe het bij ons in België zit.

Dit filmpje is echt ziek, je ziet hoe ze pits klaarzetten voor wedstrijden en vanaf 20ste minuut zie je gevechten, men maag keert er gewoon binnenste buiten van. sick people.
http://quicksilverscreen.com/watch?video=38497

Niet normaal man,ze slijpen de tanden met een slijptol en trappen ze vol met anabolen.Dit soort gasten moet je in een arena vol met leeuwen zetten.
 
Mijne is gechipt en heeft europees paspoort dus alles zou dan in Orde moeten zijn, weet niet goed hoe het bij ons in België zit.

Heb je een st. Hubertus geregistreerde stamboom? Staat gelijk aan Nederlandse FCI. Andere of geen stamboom, dan is je hond verboden in Nederland.
 
Wat een kracht:eek: Heb niet veel verstand van deze beesten. Maar word zo een beest hier niet agressief van?

Nee, zeker niet. Misschioen krijgt hij wel veel energie :D
Voor hem is het gewoon een spel. Zolang je hem niet opjut tegen andere honden of mensen dan is er geen probleem.

Van nature hebben deze honden een hoge pijngrens waardoor ze uitermate geschikt zijn voor kinderen. Een keeshond om maar wat te noemen vindt bijvoorbeeld aan de oren trekken door een kind erg pijnlijk en zal daarom eerder bijten. Een Stafford of een Pit interesseert het niet en ziet het eerder als knuffelen :D

Een kind gebeten door een hond zegt meestal meer over de opvoeding van een kind dan over de opvoeding van de hond ;)
 
Nee, zeker niet. Misschioen krijgt hij wel veel energie :D
Voor hem is het gewoon een spel. Zolang je hem niet opjut tegen andere honden of mensen dan is er geen probleem.

Ben volledig van mening dat een hond zich gedraagt naar de opvoeding van het baasje. De reden dat sommige rassen meer in het nieuws zijn komt volgens mij omdat ze ook een bepaald soort mensen aantrekken.

Geloof je wel qua training. Maar het komt zo agressief over.

Shocking filmpje:eek:
 
In NL moet je een stamboom bij je Amerikaanse of Engelse Stafford hebben, anders valt hij onder de noemer pitbull, wordt hij in beslag genomen en zie je je hondje waarschijnlijk niet meer terug (of niet meer leven).

Deze honden worden puur op uiterlijk beoordeeld en niet op karakter, beetje racistisch toch, niet? :yell:
 
In NL moet je een stamboom bij je Amerikaanse of Engelse Stafford hebben, anders valt hij onder de noemer pitbull, wordt hij in beslag genomen en zie je je hondje waarschijnlijk niet meer terug (of niet meer leven).

Deze honden worden puur op uiterlijk beoordeeld en niet op karakter, beetje racistisch toch, niet? :yell:

ook al een reden om te gaan emigreren, hoewel Curacao nu dezelfde weg op lijkt te gaan!
:o


iedere agent die mijn geregistreerde pit in beslagneemt op basis van valse motieven/voorwendselen heeft bij voorbaat al een groot probleem..........
;)
 
Ergens wel een beetje goed... Nu nemen mensen die het ras écht willen (en kunnen opvoeden) zo'n beessie...
Want wat ik heb begrepen is dat zo'n pitbull echt standvastig is, iemand die niet overtuigend genoeg kan opvoeden krijgt echt wel problemen als de pitbull iets wilt doen en jij hem er niet van kan overtuigen dat het niet goed is.
 
Heb je een st. Hubertus geregistreerde stamboom? Staat gelijk aan Nederlandse FCI. Andere of geen stamboom, dan is je hond verboden in Nederland.

Neen geen sint-hubertus stamboon enkel europees paspoort. Thanks voor de info.
 
Niet normaal man,ze slijpen de tanden met een slijptol en trappen ze vol met anabolen.Dit soort gasten moet je in een arena vol met leeuwen zetten.

zielig hoe die hond geinjecteerd word en dan niet meer op zen poten kan staan waarna zen tanden worden geslepen, helemaal weg van de narcotica. Ze injecteren hem zelf met winstrol.
 
Ergens wel een beetje goed... Nu nemen mensen die het ras écht willen (en kunnen opvoeden) zo'n beessie...
Want wat ik heb begrepen is dat zo'n pitbull echt standvastig is, iemand die niet overtuigend genoeg kan opvoeden krijgt echt wel problemen als de pitbull iets wilt doen en jij hem er niet van kan overtuigen dat het niet goed is.
:thumbs:

het zijn net kinderen...........
:cool:
 
Back
Naar boven