MuscleMeat

pitbull

  • Topic starter PRO
  • Startdatum
  • Reacties 126
  • Weergaven 6K
  • Volgers 5

Bezoekers in dit topic

Er zijn zoveel kleine dingetjes, die een verkeerd beeld kunnen geven aan je hond, zoals bijv. de deur openen en je hond meenemen, wanneer er bezoek voor de deur staat, etc..

Dan ben je je schijnbaar niet bewust van de uitstraling van je hond :D
Althans, ik zou me redelijk lam schrikken als er plots zo’n kalf voor je neus staat (nee, ik heb het over je hond :D)
 
Tsja ik weet met mijn hond ook, dat die iedere andere hond wil en zal domineren, dat is helaas ook al in sommige gevallen met wat letsel gebeurd. Het gaat hem niet om het afmaken, maar wel puur niet accepteren van andere dominante dieren. Je moet je op de hoogte zijn wat je dier aan kan richten en daar naar handelen, het zijn niet altijd lieve knuffeldieren, dieren handelen naar instincten.

Ik laat mijn hond nooit uit zonder zijn electronische halsband, waar ik hem op afstand mee kan corrigeren. Maar goed als er dus andere honden van eigenaren (welke hun hond niet onder controle hebben) op hem afkomen, tsja dan kan je je hond moeilijk op z'n falie geven dat hij dat afstraft.

Gelukkig gaat het meestal goed en zijn de honden die hij tegenkomt direct onderdanig en kan hij er heel leuk mee spelen.
 
Zolang je je hond(en) nooit alleen laat bij je kinderen ( in het algemeen), zal het in principe altijd goed gaan. Bij de meeste gevallen, waar het fout gaat, is de hond alleen bij het kind. De hond zal dan in de meeste gevallen proberen te domineren en dat kan dan idd fout gaan.
Wat je in je andere post neerzet is ook maar al te waar, dat mensen niet meer consequent met hun hond omgaan, wanneer er kinderen komen. Je moet, zoals je aangeeft je hond corrigeren, maar je kind ook, wanneer die iets doen wat niet mag. En je hond staat altijd onderaan in de roedel.

Er zijn zoveel kleine dingetjes, die een verkeerd beeld kunnen geven aan je hond, zoals bijv. de deur openen en je hond meenemen, wanneer er bezoek voor de deur staat, etc..

Mijn honden weten hun plaats. Neemt idd nog steeds niet weg dat ik niet minder alert moet worden, maar dat is met een golden retriever, poedel etc. net zo. Het heeft allemaal te maken met de roedelstand. Als de hond ook maar een mogelijkheid ziet zich te verhogen in de rang, zal die deze zonder aarzelen proberen over te nemen.

Het probleem bij mij is dat ik degene ben die de stand bepaalt. En dat weten ze gelukkig :D
 
Mijn honden weten hun plaats. Neemt idd nog steeds niet weg dat ik niet minder alert moet worden, maar dat is met een golden retriever, poedel etc. net zo. Het heeft allemaal te maken met de roedelstand. Als de hond ook maar een mogelijkheid ziet zich te verhogen in de rang, zal die deze zonder aarzelen proberen over te nemen.

Het probleem bij mij is dat ik degene ben die de stand bepaalt. En dat weten ze gelukkig :D

Inderdaad, bij menig een is de hond gewoon de baas. Mensen zijn ook vaak te bang hun hond gewoon af te straffen of een lichamelijke manier. Liever de blokjes kaas methode. Ik zeg altijd, zet national geografic maar aan en kijk eens hoe die beesten elkaar wijs maken wie de baas is, dat is imo de enige manier de écht werkt. 1 keer hard optreden is meestal genoeg.
 
Dan ben je je schijnbaar niet bewust van de uitstraling van je hond :D
Althans, ik zou me redelijk lam schrikken als er plots zo’n kalf voor je neus staat (nee, ik heb het over je hond :D)

Dat is waar, maar als je je hond meeneemt naar de deur, is hij ook meestal de eerste, die het bezoek "binnen laat" en dus in feite bepaalt wat er gebeurt. Tevens wordt hij dan meestal als eerste begroet en is dus de baas (in zijn ogen).
Het lijken kleine en onzinnige dingen, maar het kan heel wat betekenen voor een hond.:D
 
Ik weet ook dat mijn hond geen andere hond boven hem accepteerd. Kleine hondjes teefjes allemaal geen probleem maar een grote hond moet niet met de staart omhoog naar em toe komen dan moet ik em goed vasthouden. Zolang de andere hond zich 'gedraagd' gaat het goed.
Zolang je het weet en er rekening mee houdt is er zo gek veel niet aan de hand.
 
Probleem met pitbulls en aanverwante soorten is dat je ze, net als andere honden rassen (zelfs golden retrievers) nooit voor de volle 100% kunt vertrouwen. Dat heeft niets met opvoeding te maken, maar zit in de aard van het beestje. Natuurlijk kun je je hond door een goede opvoeding te geven dit vertrouwen opkrikken. Het punt bij pitbull (achtigen) is alleen dat als het mis gaat het vaak ook goed mis gaat. Ik zelf zou niet het risico willen lopen dat het mis zou kunnen gaan.

Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo? Geen idee, geef mij maar een jachthond, daar heb je echt lol mee vrijwel zonder dat mensen en andere dieren (behalve konijnen e.d) gevaar lopen.
 
Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo? Geen idee, geef mij maar een jachthond, daar heb je echt lol mee vrijwel zonder dat mensen en andere dieren (behalve konijnen e.d) gevaar lopen.

Toen ik op het asiel werkte, kregen we veel jachthonden binnen die niet met kinderen overweg konden. Puur omdat jachthonden baasje gerelateerd zijn en uitermate jaloers worden als er ineens een kleine in huis kwam. Meerdere van deze honden hebben we weer kunnen plaatsen bij andere mensen, maar 75% ervan kwam gewoon weer terug vanwege hun vreemde gedrag.

Zoals je zelf aangaf in het begin van je bericht, zijn honden niet voor de volle 100% te vertrouwen. Waarom je daar ineens vanaf wijkt in je laatste alinea...
 
K*t hondenbazen. Is zielig voor de hond dat 'ie niet goed opgevoed is.

Word. De fout ligt 9 van de 10 keer niet bij de hond maar bij het baasje. Mijn hond (witte canadese herder) zal nooit een andere hond aanvallen, tenzij een van mijn andere honden wordt gegrepen (kleine maltezerleeuwtjes) door een grotere hond die ze zelf niet aankunnen.. kwestie van opvoeden..
 
Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo?

Ja. En het zijn atletische honden met een stevige bouw, dat is iets waar de meeste van ons zich mee kunnen of willen identificeren. Dat is nogal menselijk, Paris Hilton heeft bijvoorbeeld een hondje met een te grote kop en een mager lijfje dat nog net in de nieuwste prada tas past :D
 
super honden 2e filmpje super
 
Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo? Geen idee, geef mij maar een jachthond, daar heb je echt lol mee vrijwel zonder dat mensen en andere dieren (behalve konijnen e.d) gevaar lopen.

De enigste honden die ik echt niet vertrouw zijn Engelse Cocker Spaniels. Ik heb al meerdere malen gezien dat ze van het ene op de moment doordraaiden. Was laatst toevallig ook bij America's Funniest oid. Kinderen zaten rustig te spelen, hondje lag erlangs, ineens verscheurt die hond het hele speeltje van die kinderen. Er hoeft maar een kinderhandje tussen te zitten.
Mensen vergissen zich trouwens wat een hond je aan kan doen. Als een hond bijt is het meestal ( vrijwel altijd ) een waarschuwingsbeet, maar alsie echt doordraait kan je hem beter ter plekke afmaken.

Het ergste wat ik trouwens heb gehoord is dat een Golden Retriever een kindje van 5 jaar had gebeten. Er was niemand bij toen het gebeurde, de hond lieten ze inslapen en later bleek dat bij het dier 20 nietjes in het oor waren geboord door het kind. Wie heeft er dan de schuld?
Inderdaad: de ouders.
 
Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo?

wat voor stomme opmerking is dit nu...waarom train jij?ook om stoer te zijn?waarom houden anderen slangen,spinnen,hagedissen en krokodillen?
ik doe bodybuilding en zie dan ook graag een muscledog met power en dit heeft niks met stoerheid te maken
 
Volgens de lijnen is dit een neppert. Ze behoren wit te zijn (geloof ik)

bruin kan ook maar meestal zijn ze wit.
alleen past de kop van deze niet echt bij het lichaam als ik het zo bekijk.
 
Waarom zou je een pitbull willen hebben ... stoer ofzo? Geen idee, geef mij maar een jachthond, daar heb je echt lol mee vrijwel zonder dat mensen en andere dieren (behalve konijnen e.d) gevaar lopen.

Zit een kern van waarheid in maar niet bij alle mensen die zon beest aanschaffen natuurlijk, maar ik zie hier in het winkelcentrum vaak genoeg surinamers/antilianen die de hele dag met hun ammstaff onder het metrostation stoer lopen te doen.

Onder dat soort mensen is het echt een rage aan het worden tegenwoordig heeft bijna de helft val al de ``gangstertjes`` bij mij in de buurt al zon hond
 
Ze hadden die hond gewoon idd moeten pakken in de nek.
Dan langzaamaan tyegen de grond drukken en op zijn rug leggen. Knie op het kruis bij het beestje en gewoon gaan drukken met de knie. Doet ie niks meer!!

heb je Nero ook zo getemd?:D
 
mooie beesten maar vin een engelse staff toch leuker :o
 
Ik vind het prachtige honden, jammer van het gedrag.
 
Hoe wordt er op jullie hond gereageerd als je er mee over straat loopt?
wat ik wel heb gemerkt is dat de meeste mensen niet eens weten wat een pitbull, of stafford is.
Als mijn vriendin een stafford ziet zegt ze altijd wat een schattig hondje, en als ik dan zeg wat voor hond het was zegt ze "ja echt niet hoor"hij zag er heel lief uit"
onze bullterrier liepen mensen altijd met een grote boog omheen "ieh een pitbull!!!" werd dan gezegd....
zelfs onze buurman vroeg of we met de hond aan de overkant wilden gaan lopen want mensen vonden hem maar eng. Het grappige is dat zijn zoon nu zelf ook een hond heeft en raad eens wat voor een, een bullterrier! en buurman laat hem vaker uit als de buurjongen, hoezo vooroordelen.
 
Back
Naar boven