Fitness Seller

Pitbulls/Hondenomgang

Bezoekers in dit topic

Ik vraag me wel af waarom eigenaars van pitbulls zo weigerachtig staan tov het dragen van een muilkorf in het openbaar. Geen verwijt ofzo, maar is er eigenlijk een reden waarom je een hond beter geen muilkorf aandoet? (serieuse vraag)

Iemand van op het hondenforum had een stafford die altijd, puur preventief, een muilkorf aan had tijdens wandelingen. De hond liep trouwens ook altijd aangelijnd mee. Op een bepaalde dag, in een recreatie domein, werd de stafford door een andere loslopende stafford aangevallen. Gezien de eerste een muilkorf aan had, had het beest totaal geen verweer met als gevolg dat de hond zo toegetakeld werd dat hij nadien afgemaakt moest worden.

Ikzelf heb een Mechelse Herder, een heel lief beest. Na het horen van dat verhaal heb ik beslist om hem nooit een muilkorf aan te doen.

Trouwens, iedere hondeneigenaar moet controle kunnen houden over zijn hond, of het nu om een Pittbul gaat of een Chihuahua.
Bij mij in de winkel krijg ik vanalles over de vloer en het moet erbij gezegd dat de grotere rassen meestal gemanierder zijn dan die kleine Paris Hilton hondekes.
 
Trouwens, iedere hondeneigenaar moet controle kunnen houden over zijn hond, of het nu om een Pittbul gaat of een Chihuahua.
Bij mij in de winkel krijg ik vanalles over de vloer en het moet erbij gezegd dat de grotere rassen meestal gemanierder zijn dan die kleine Paris Hilton hondekes.

Het kleinste hondje dat we hier hebben is het felst. (dwergpinscher teefje van 1.5 á 2 KG ofzo) :D
 
Het kleinste hondje dat we hier hebben is het felst. (dwergpinscher teefje van 1.5 á 2 KG ofzo) :D

Merk ik hier in de buurt ook , de kleinste opdonders reageren het felst op grotere honden.

wat voor veel problemen kan zorgen.;)
 
Merk ik hier in de buurt ook , de kleinste opdonders reageren het felst op grotere honden.

wat voor veel problemen kan zorgen.;)
Mijn hond negeert die kleine hondjes gewoon, tenzij ze aan z'n lip gaan hangen.

Bij iedere hond zijn vooral de eerste 16 weken van z'n leven bepalend voor de karakter en persoonlijkheid van de hond. In deze weken moet je proberen bij elk vreemd ding dat beest te verwennen waardoor hij die dingen als plezierig gaat ervaren, ook als er dus geen voedsel of weet ik veel te pas komt. Als de hond in die 16 weken geen 'nare' ervaring heeft ervaren zal die in z'n verdere leven niet heel snel agressief of gevaarlijk worden, tenzij je hem na een jaartje gaat trainen als waakhond ofzo.
 
Voldoende schatten van pittbulls ontmoet die geen vlieg kwaad deden: een afspiegeling van hun eigenaars.

Uitzonderingen daargelaten: de eigenaar bepaalt voor een groot deel het karakter van de hond.
 
Mijn hond negeert die kleine hondjes gewoon, tenzij ze aan z'n lip gaan hangen.

Bij iedere hond zijn vooral de eerste 16 weken van z'n leven bepalend voor de karakter en persoonlijkheid van de hond. In deze weken moet je proberen bij elk vreemd ding dat beest te verwennen waardoor hij die dingen als plezierig gaat ervaren, ook als er dus geen voedsel of weet ik veel te pas komt. Als de hond in die 16 weken geen 'nare' ervaring heeft ervaren zal die in z'n verdere leven niet heel snel agressief of gevaarlijk worden, tenzij je hem na een jaartje gaat trainen als waakhond ofzo.

Dank je wel voor de uitleg gaus jr.;)
 
Back
Naar boven