XXL Nutrition

pittig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scighera

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
7 mrt 2003
Berichten
1.057
Waardering
0
Curry, sambal en andere pittige sauzen zoals mosterd stimuleren de vetverbranding (en daarmee de stofwisseling). Mocht je deze sauzen lekker vinden, dan kun je ze in je maaltijd verwerken. Scherpe specerijen en kruiden als (spaanse)peper en oregano hebben een zelfde effect.

Peper, muskaat, kruidnagel, curcuma (in kerrie), paprika, maar ook kaneel en piment zijn gaven van de tropen die de stofwisseling machtig aanwakkeren en die rijsttafel, mais, sago, tapioca, en de in deze streken bijzonder moeilijk te verteren vleesgerechten toegankelijk maken voor de stofwisseling die in deze hitte gemakkelijk verslapt; ook versterken ze de werking van lever en gal

het schijnt volgens onderzoeken behoorlijk te schelen (tot wel 1000Kcal per dag) ideaal voor het cutten lijkt me
 
Kijk alleen uit dat je je slokdarm niet verbrandt.. zelf haal ik me sauze bij de chinese groothandel, echt chinees spul tot extreem pittig.. heerlijk :)
 
Ik eet altijd pittig!! :D
kan niet zonder!! :D
 
dus mijn favoriete sandwich, pindakaas met sambal is eigenlijk een tegenstrijdige combo
 
:D ik gooi altijd zwarte peper en kaneel in m'n soep 's ochtends en mosterd bij mijn groenten. Ik denk dat ik wat meer pepers/ sambal e.d ga gebruiken bij mijn andere maaltijden.

Sambal moet je toch in de koelkast bewaren?
 
sambal op pindakaas??????
 
alles kan en smaken verschillen

andere stofwisseling verhogers

-Calcium: 1200-1300mg per dag, (men verloren bijn twee keer zovel gewicht als lijners die het niet innamen)

-Omega 3: mensen die 6gram vis-vet tot zich namen verloren in 12 weken gemiddeld 1 kilogram vet
 
Originally posted by Scighera




het schijnt volgens onderzoeken behoorlijk te schelen (tot wel 1000Kcal per dag) ideaal voor het cutten lijkt me

1000kcal per dag?? Cardio is dus niet meer nodig ;).

Laat mij die onderzoeken dan maar zien.
 
oftewel het feit dat indo's en chinezen zo mager zijn komt omdat ze erg pittig eten/
 
Voortaan in de cut-fase
cardio, weinig koolhydraten, veel eiwitten, veel pittig eten
hmm.. kewl
 
ik heb direct een pot sambal gehaald, heerlijk: door de groenten, tussen een tosti
 
vooral tosti :D
 
Tosti is met ham en kaas, niet erg geschikt tijdens het cutten dus
 
In mijn filosofi is een tosti met ham en kaas..
 
Originally posted by soulreaver
In mijn filosofi is een tosti met ham en kaas..

Die heb ik al jaren afgezworen, een tgosti is bij mij : brui brood, ketchup, sambal en tonijn. that's it ;)
 
Originally posted by Scighera


Die heb ik al jaren afgezworen, een tgosti is bij mij : brui brood, ketchup, sambal en tonijn. that's it ;)

:clap:

Zeer goed!! dat moet voor ons een tosti voorstellen als bodybuilders!
 
Vervang de ham voor kipfilet, hou de kaas, neem bruin brood en hij is voor de bulk al een goede bron van kh, eiwitten en vetten..
 
Originally posted by soulreaver
Vervang de ham voor kipfilet, hou de kaas, neem bruin brood en hij is voor de bulk al een goede bron van kh, eiwitten en vetten..

hmmmmm. Kaas bevat veel verzadigde vetten toch? kan je beter vette vis er tussen stoppen voor de OV's en de OMEGA-3 vetzuren
 
vis in een tostirooster???? ieuw!!
nou goed tonijn is ook vis! :D
Maar vette vis!! :(
 
Back
Naar boven