AndroidHealthClinic

pittig (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Originally posted by Elmar
vis in een tostirooster???? ieuw!!
nou goed tonijn is ook vis! :D
Maar vette vis!! :(
vette vis bevat Omega3 vetzuren: voorkomt hart en vaatziekten en is daarnaast ook goed voor vetverlies / spierbouw (Men's Health :D )


waarom geen vis in je tosti-ijzer? doe het al twee jaar zo ;)
 
Zo doe ik het vaak met een bic mac. Eerst verwijder ik het brood en vervang het voor volkoren brood. Daarna haal ik de hamburger + saus eruit en vervang ik die voor tonijn. Zeer gezonde bic mac.
 
en wat heb je dan nog over van de big mac? :D
kan je niet gewoon een broodje tonijn maken dan :P
 
LOL
geef die vleesschijf danmaar aan mij :p
 
Ik heb Sambal Oelek (200gr voor 1.27)

Kan het noch pittiger? of is dit de heetste sambal?
 
......heeft er iemand een glaasje water voor me ?

Spice up your Life !
 
Originally posted by I.R.O.N.
......heeft er iemand een glaasje water voor me ?

Spice up your Life !


lol. ik vind pittig lekker. knaäckebröt met sambal? geen probleem
 
Originally posted by Scighera
Ik heb Sambal Oelek (200gr voor 1.27)

Kan het noch pittiger? of is dit de heetste sambal?

Ga maaris naar oriental bij duiven naast de makro, daar zit de chinese groothandel, moet je wel een inschrijving van de kvk hebben, maar daar hebben ze sambals, nou die durf jij niet van een lepeltje te nemen, echt brrrrrr...
 
we hebben ook een speciaal zaak in de buurt: verschillende sambals (ook met toevoeging heet)


Het geeft wel meer smaak aan je eten, zeker bij groenten
 
Originally posted by soulreaver


Ga maaris naar oriental bij duiven naast de makro, daar zit de chinese groothandel, moet je wel een inschrijving van de kvk hebben, maar daar hebben ze sambals, nou die durf jij niet van een lepeltje te nemen, echt brrrrrr...

jaja daar hebben ze pittige sausjes. heb ik veel over gehoord van mensen die al pitig gewend zijn, maarzelfs dat was te.
zit ook een chinese supermarkt in arnhem waar ze spullen bij die groothandel vandaan halen. heb je geen inschrijving nodig.
ps, er zit toch enn restaurant aan gevestigd?
 
Originally posted by soulreaver


Ga maaris naar oriental bij duiven naast de makro, daar zit de chinese groothandel, moet je wel een inschrijving van de kvk hebben, maar daar hebben ze sambals, nou die durf jij niet van een lepeltje te nemen, echt brrrrrr...

Wedden van wel.. IK ben een draak als het om pittig eten gaat.. Althans vroeger toch.. Ben gestopt met pittig eten omdat ik er verslaafd aan werd. Ik proefde het zelfs niet meer hard na enige tijd. Volgens mij is dat niet erg gezond hoor pikant eten. Naar het schijnt erg slecht voor de maag en darmen..
 
ja jongens, ik had een vraagje over sambal en dan met name de samenstelling ervan. Ik heb me erop betrapt dat ik alles lekker vind met een bepaalde sambal. Sambal Badjak extra heet (alhoewel de verpakking meer doet beloven dan dat hij echt heet is) maar goed. Ik wil maar dooreten als er maar deze sambal aan mijn maaltijd is toegevoegd. Vooral op brood met pindakaas is het onderhand meer sambal dan pindakaas en zelfs meer dan brood.;) het is afkomstig van een indische toko

Maar toen ik dus dacht dat het met een hoog suikergehalte te maken had en de ingredienten bekeek had ik toch het idee dat dit niet de sambal is waar jullie het over hebben:
verse pepers, uien, plantaardige olie, suikers, smaakversterker (E621) specerijen, zout, conserveermiddel (E202, E211, E260)
per 100 gram is dit 1067 Kjoule, 255 Kcal. eiwit =2,6, koolhydraten =24,5 en vetten maar liefst 16.1 (voornamelijk door de plant.olie).

En nu dus mijn hamvraag: bestaat elke sambal uit deze ingredienten, dus met toegevoegde suikers en plantaardige olie?
Ik dacht namelijk dat het een natuurproduct was zonder toegevoegde suikers maar alleen bestond uit pepers en enigszins wat zout en conserveermiddelen.
 
maar dat maakt de sambal dus niet minder geschikt voor ons dieet?
 
Originally posted by dandyman
maar dat maakt de sambal dus niet minder geschikt voor ons dieet?

het hangt van de hoeveelheid af. je kan proberen andere smabal te vinden met minder vet en kh. of zelf sambal gaan maken
 
Originally posted by dandyman
maar dat maakt de sambal dus niet minder geschikt voor ons dieet?

Het zijn gewoon veel suikers en vetten. Waarom zou dat wel geschikt zijn dan?
Wil je pittig eten dan kun je beter voor gewone pepers(groene, gele etc..) kiezen.
 
Ja madam jeanet bijvoorbeeld. Gewoon toevoegen als je een stoofpotje maakt. Ik heb ze zelfs een keer met peen/ui meegekookt.
 
Back
Naar boven