XXL Nutrition

Pizza? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

richard2003

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
11 feb 2003
Berichten
286
Waardering
0
PIZZA van 430G

Voedingswaarde per 100G
12G Eiwit
28G Koolydraten
7G Vet

Totaal

51.6G Eiwit 25.6%
120.4G Koolydraten 59.8%
29.4G Vet 14.6%


Is het verstanding om tussen de middag ipv 4 sandwiches.
Ik word net zo vol van 4 sandwiches, als 1 pizza.

Pizza bevat veel meer eiwit en koolydraten, maar ook veel meer vet!

Zit wel op de aanbevolen dagelijks 15% energie uit vet.

Wat denken jullie?
 
bevat veeel verzadigd vet door de kaas.
maar kan je altijd goed vervangen door extra tonijn of zo.
 
Hangt er maar net vanaf wat je bedoeling is.
Wil je gewoon bulken en kijk je niet op een kilotje vet meer of minder? Dan is zo'n pizza perfect...
Wil je zuiver bulken? Laat dan zoveel mogelijk verzadigde vetten en niet complexe KH - zo'n pizza is goed voor een keer maar maak er geen gewoonte van.
Ben je aan het cutten? Weg ermee!
 
Als je anders echt de cal. niet binnenkrijgt dan kun je het een keer doen. Maar anders niet doen. Dit zijn niet de koolhydraten die goed voor je zijn. Het zorgt ook voor grote insuline afgifte.
 
"mijn" pizza recept...

Pizza bodem, kaal. smeer je in met een dun laagje tomaten puree. Bak dunne reepjes kip kort in de pan. [lekker kruiden] en leg die op de ene helft van je pizza. De andere helft beleg je met tonijn. Paar stukjes mais en ananas er door en...in de oven. Klaar.
Een gewone pizza zal je zeggen? niet echt....veel lagere cal. dan as je er eentje haalt.
Zelf doe ik eraltijd een beetje kaas overheen maar ik hoef niet op mijn gewicht te letten!


Groet, Ghost :wave2:
 
lekker voor je junkdag als je die hebt! ik maak 'm zelf.. volkoren meel, tonijn champignons paprika salami etc. een lekker tomatensausje en veel kaas erover :D
 
zou de pizza inderdaad laten staan, en maak er zelf eentje ja..
 
zeker niet die geconserveerde troep uit de winkel met die verzadigde vetten...
 
Originally posted by Big Byron
Laat dan zoveel mogelijk verzadigde vetten en niet complexe KH

Hoezo niet complexe carbs, die leveren energie en die heb je tog altijd nodig???
 
pizza, mijn favoriete bulkvoedsel
 
Back
Naar boven