XXL Nutrition

Plaatselijke zwelling rugspier (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Martin-trickshots

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2016
Berichten
100
Waardering
16
Lengte
1m91
Massa
88kg
Vetpercentage
21%
Hoi!

Ik ontdekte 2 weken geleden 10 cm onder mijn schouderblad naast m'n ruggengraat een wat langwerpige verdikking/bult op een rugspier (?)
Onderkant trapezius of erector spinae?
Daar in die regio in ieder geval.

Ik kan er op drukken, is geheel pijnloos en bult/zwelling springt dan soms iets onder mijn vingers vandaan.

Maar als ik over m'n schouders kijk en mij draai dan voel ik inmiddels wel wat licht stekende pijn.

Ik heb 10 dagen daarvoor, voordat ik bij toeval die bult ontdekte, weer een keer getraind. Na een half jaar niksdoen squats, deadlifts en leg presses gedaan.
Squats met spotter tot failure (stom) en daarna deadlifts met de helft van het gewicht wat ik 6 maanden daarvoor kon (lukte niet, fail). Kon daarna amper 40 kilo 5 keer liften. Was verbaasd.
Ik was kapot, buiten adem, en een volle week flinke spierpijn. Pijn in de heupen. Gewoon oerstom geweest. Naar mijn idee teveel willen doen eerste keer weer.

Ik heb niks gevoeld tíjdens het liften overigens.

Is iemand bekend met een pijnloze bult naast de ruggengraat? 10x5 cm in omvang schat ik.
 
Moet ik blessure-sectie denk ik Sanca Saxon , en verder is het moeilijk om iets te zeggen hierover. Als je je zorgen maakt zou ik langs de dokter gaan. Maar zolang je geen ernstige pijn hebt zal het wel meevallen denk ik.

Edit: Het zit in het juiste gedeele, excuseer het is al laat en we zijn net gaan trainen :D
 
Back
Naar boven