AndroidHealthClinic

Plaatsing van de handen invloed op spiergroei bij deadliften?

Bezoekers in dit topic

Flipniksen

Cool Novice
Lid geworden
5 nov 2015
Berichten
102
Waardering
21
Lengte
1m75
Bij deadliften zie je vaak dat er een one hand overhand grip wordt gebruikt zodat je meer gewicht voor een langere tijd vast kunt houden. Heeft deze one hand overhand grip invloed op de training van de spier? Blijft je lichaam evengoed lichamelijk evenredig getraind? Of pakt deze one hand overgrip verschillende spieren aan?
 
je hebt met mixed grip kans dat er een klein beetje scheefgroei plaatsvind.

sommige mensen ervaren dit, anderen weer totaal niet.
 
je hebt met mixed grip kans dat er een klein beetje scheefgroei plaatsvind.

sommige mensen ervaren dit, anderen weer totaal niet.

Dus dit is waarschijnlijk een minimale scheefgroei?
 
Nooit iets van gemerkt qua fysiek. Qua aansturing/ 1RM heb ik wel een voorkeur qua hand. Maar mocht je 'scheefgroei' vrezen; gewoon afwisselen met de hand bij mixed grip.
 
Nooit iets van gemerkt. Maar mocht je dit vrezen; gewoon afwisselen met de hand bij mixed grip.

Probleem is dat als ik deze mixed grip wissel dat dit heel onwennig aanvoelt en dat ik waarschijnlijk ook minder gewicht kan deadliften
 
waneer je bang bent voor "scheefgroei" en OM&OM vreemd aanvoelt neem je toch gewoon straps.
 
Als je mixed grip alleen gebruikt voor zware werksets en een eventuele laatste zware opwarmset, dan is scheefgroei niet tot zeer minimaal aanwezig.
Als je bij elke opwarmset en werkset mixed grip gebruikt, zal de scheefgroei meer aanwezig zijn, omdat je dan simpelweg vaak en steeds zwaarder verschillende spieren aanspreekt per kant van je lichaam.

Conclusie: zo veel mogelijk overhands (of met straps inderdaad als je dit wilt) tot je grip dit niet meer aan kan en dan doe je mixed grip. Hiervan zul je weinig scheefgroei merken. Verder kunnen griptrainingen (en tot zwaar overhands tillen) helpen aan een betere grip en dus een later moment van het gebruiken van mixed grip.
 
waneer je bang bent voor "scheefgroei" en OM&OM vreemd aanvoelt neem je toch gewoon straps.

Het is niet dat ik er bang voor ben, maar als de scheefgroei minimaal is dan maakt het mij niks uit
 
Je doet mixed grip bij de zwaardere sets en de zwaardere sets zullen ook het meeste trainingseffect geven dus niemand kan zeggen dat het gevolg maar minimaal zal zijn.
 
Je doet mixed grip bij de zwaardere sets en de zwaardere set zullen ook het meeste trainingseffect geven dus niemand kan zeggen dat het gevolg maar minimaal zal zijn.

Meestal is mixed grip bij mijn laatste set, dus heeft deze ene set zoveel invloed hierop?
 
Meestal is mixed grip bij mijn laatste set, dus heeft deze ene set zoveel invloed hierop?
Een 1rm zal niet zoveel verschil maken maar een training set van >3rm zeker wel zou dan toch aan straps en griptraining gaan denken als wisselen van grip niet bevalt
 
http://stronglifts.com/deadlift/mixed-grip/

Wellicht heb je hier iets aan.

You don’t have to alternate which hand faces up on each set to avoid muscle imbalances. The mixed grip is only for your heaviest Deadlift sets once your grip can’t hold the weight. Most sets you’ll Deadlift with the normal grip. This means any muscle imbalance on your back and shoulders will be minimal.
 
Ik doe (indien nodig) enkel mijn laatste set deadlifts met straps. Voor de rest enkel overhand grip.
Maar heb amper straps nog gebruikt. Wel is mijn DL gewicht nog niet zo heel hoog wegens constant blessures+zwakke onderrug. Maar 3x5x115 lukte een jaar geleden met overhand grip
 
Doe altijd mixed grip deadlifts

Heb nog niks gemerkt van scheef groeien of andere afwijking.
 
heb ooit eens gehoord dat een mixed grip je een gescheurde bicep kan opleveren
 
hoe bedoel je? je tilt toch gewoon het gewicht op met gestrekte armen?

Niet iedereen dus. Er zijn mensen die hun armen ietsjes gebogen houden (ook onbewust), waardoor een bicepscheur tijdena het deadliften met mixed grip zou kunnen voorkomen.
 
Niet iedereen dus. Er zijn mensen die hun armen ietsjes gebogen houden (ook onbewust), waardoor een bicepscheur tijdena het deadliften met mixed grip zou kunnen voorkomen.

aha
 
vraag me af hoe een bicep kan scheuren als je je arm gebogen houd volgens mij moet hij uitgerekt worden om te kunnen scheuren.
 
Back
Naar boven