XXL Nutrition

Plan A - Is dit rendabel genoeg?

Bezoekers in dit topic

VikingJ

Cool Novice
Lid geworden
22 okt 2017
Berichten
140
Waardering
43
Lengte
1m73
Massa
60kg
Vetpercentage
12%
Hoe kijken jullie tegen mijn training aan.
Ik wil dit voorjaar gaan starten, ik hou me nu een beetje fit met wat gewichten en conditietraining en voeding. Dit omdat mijn jaar abonnement bij de sportschool afgelopen is, en ik binnen enkele maandjes ga verhuizen.
Ik ga trainen in een powercage en heb 2 schema's die ik kan afwisselen, zou ik de schema's om en om doen in dezelfde week of is het beter af te wisselen in periodes?

Zondagochtend Krachttraining
Maandagavond Kickboks/MMA
Dinsdag Rust
Woensdagochtend Krachttraining
Donderdagavond Kickboks/MMA
Vrijdag Rust
Weekend extra dag, als er tijd voor is.

Dit zijn de schema's voor KT
MMA Schema Absoluut
Deadlift
4 sets, 6 herhalingen

Incline Dumbbell Bench Press
4 sets, 6 herhalingen

Wide-Grip Pull-Up
25 herhalingen

Front Squat
4 sets, 6 herhalingen

Russian Twist
4 sets, 12 herhalingen

Front Press
4 sets, 6 herhalingen

Close-Grip Bench Press
4 sets, 6 herhalingen

MMA Schema Explosief
Incline Bench Press
4 sets, 12 herhalingen

Dumbbell Bent-Over Row
4 sets, 12 herhalingen

Squat Jump
4 sets, 12 herhalingen

Close-Grip Push-Up
4 sets, 12 herhalingen

Russian Twist
4 sets, 14-16 herhalingen

Leg Press
4 sets, 12 herhalingen

Front Press
4 sets, 12 herhalingen
 
Dit is geen goed schema, er is sowieso al geen logische indeling: compounds, isolatie en buikspieren worden lukraak door elkaar gedaan. Hou het simpel:

Training A:
Frontsquat
Overhead Press
Deadlift
Chinups
Abs/obliques

Training B:
Squat
(Incline) Bench
Rows
Triceps/Biceps
Abs/obliques

En doe minimaal 2x per week nektraining erbij: nek extensions en nek curls.
 
Dit is geen goed schema, er is sowieso al geen logische indeling: compounds, isolatie en buikspieren worden lukraak door elkaar gedaan. Hou het simpel:

Training A:
Frontsquat
Overhead Press
Deadlift
Chinups
Abs/obliques

Training B:
Squat
(Incline) Bench
Rows
Triceps/Biceps
Abs/obliques

En doe minimaal 2x per week nektraining erbij: nek extensions en nek curls.

Oke ik vind het prima, het hele concept van krachttraining vind ik kicken en het boeit me, maar je kan inderdaad ook fout trainen of teveel doen. Maar verder zou ik nog een extra dag kunnen focussen op beenspieren?
En in welke aantal herhalingen kan ik het beste werken? De technieken heb ik grotendeels nog doorgenomen bij de sportschool voordat mijn abonnement afliep. Als bevestiging, en ik heb een barbarian wall pulley van marktplaats gehaald, hierop kan ik prima nek trainingen doen of niet? Ik zal straks even googlen.
 
Dit zijn mijn investeringen, misschien al zelfs iets teveel en het budget is overschreden.
Kan ze nu nog niet kwijt in dit omgebouwde kantoor pandje waar ik verblijf ><
Daarom train ik nu met kettlebell en conditie voornamelijk, en ik pak nog even een viking run mee
Maar de focus gaat op wat ik als eerste posten... liefste begin ik vandaag nog

HGE_fightgear.jpeg


HGE_ironmasterKB.jpg


HGE_powercage.jpg


HGE_wallpulley.jpg
 
Dit is zeker voldoende om deftig te trainen.

Ik zou wel nog 2 korte 30 mm halterstangen kopen en wat 30 mm schijven zodat je ook dumbbel werk kan doen.
 
Dit is zeker voldoende om deftig te trainen.

Ik zou wel nog 2 korte 30 mm halterstangen kopen en wat 30 mm schijven zodat je ook dumbbel werk kan doen.
oh die had ik al :)
en een curl stang... met genoeg gewicht...
verschillende schijven van 1.25 - 2.5 - 5 - 10 kilo. + 2 x 15 kilo voor Dumbells,
dumbells heb ik zelfs 2 setjes... een set tot 15 en een set tot 12,5 (verstelbaar)
 
Oke ik vind het prima, het hele concept van krachttraining vind ik kicken en het boeit me, maar je kan inderdaad ook fout trainen of teveel doen. Maar verder zou ik nog een extra dag kunnen focussen op beenspieren?
En in welke aantal herhalingen kan ik het beste werken? De technieken heb ik grotendeels nog doorgenomen bij de sportschool voordat mijn abonnement afliep. Als bevestiging, en ik heb een barbarian wall pulley van marktplaats gehaald, hierop kan ik prima nek trainingen doen of niet? Ik zal straks even googlen.

Ik zou er voorlopig even niets bij doen, squats en deadlifts in combinatie met je MMA training zal je benen al behoorlijk op hun donder geven. Gebruik het weekend om goed te herstellen en eventueel wat rustige cardio te doen, zoals wat fietsen om de boel te doorbloeden.

Qua herhalingen zou ik het in het begin ook simpel houden: de compound lifts 3-5 sets met 3-6 reps, dat is een mooie rep range om kracht en wat massa te bouwen. En voor de abs, chinups en arm isolatie zou ik werken met een rep goal: bijvoorbeeld 30 chinups in zo min mogelijk sets.

Nek training heb je weinig voor nodig: gewoon wat gewichtsplaten en het gewicht langzaam opbouwen met high reps. Op het laatst doe je met gemak 5x20 neck extensions met een 20 kg plaat. Google anders even op Alphadestiny Neck Training, genoeg ideeën.
 
En uit gekkigheid heb ik van die hangschoentjes gekocht voor in de pull up bar voor ab training haha
 
Tof man, ik hoef er nu ook niks meer bij...Volgende punt is de voeding (wat binnen het budget past) Eigen schema's maken en bijhouden in Fitatu APP.
Heb de laatste tijd maar wat aangemodderd om te kijken waar dat toe zou leiden want ik ben er een half jaar heel strikt mee geweest en mijn omgeving snapt het niet, maar daar heb ik verder geen boodschap aan want ik voel me prettig bij het hebben van een gedisciplineerde dagstructuur.
 
Die vrouwen ook vaak dragen?
is dat zo... in de beschrijving stond geloof ik silverster stalone (dat was niet de reden van aanschaf) en ja ik weet ook nog niet hoe dat resulteert. maar ik had een verjaardagskorting op bol.com.
 
is dat zo... in de beschrijving stond geloof ik silverster stalone (dat was niet de reden van aanschaf) en ja ik weet ook nog niet hoe dat resulteert. maar ik had een verjaardagskorting op bol.com.

Van die fitness handschoentjes zonder vingers? Of speciale met haken in oid?
 
Volgens mij bedoeld hij Gravity Boots
 
Volgens mij bedoeld hij Gravity Boots
ja idd.....my bad.

Er staat hangschoenen en niet hand :) dacht dat het een spellingsfoutje was.

Geen ervaring mee. En ga het niet proberen ook. dan zijn er betere oefeningen imo.
 
Ok ben mee nu :)

Zal je moeten testen of ze je helpen bij die oefening of dat ze meer last opleveren.
Ja ik dacht misschien pak ik daarmee de onderste regionen aan want opzich heb ik wel een beetje 6 pack maar niet de 8 pack zoals ze dat afbeelden en vanaf de zijkant mag de maag van mij wel platter... maarja ik ben 30 kilo afgevallen dit jaar dus verder ben ik al zeer tevreden... maar als je geen doelen hebt dan bereik je minder is mijn conclusie.... en je kan bijvoorbeeld een schijfje pakken van 5 kilo in mijn geval, maybe 10. (als voorbeeld) en er zit ook een boekje bij met wat oefeningen dus opzich wel geinig, hopelijk heb ik er wat aan.
 
Back
Naar boven