XXL Nutrition

Plan van Aanpak (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kellyslater

Novice
Lid geworden
17 aug 2011
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m82
Massa
67kg
Beste lezer,

Onderstaand wat gegevens over mij en mijn plan van aanpak.

Doel:

Ik weeg 67 kilo nu, 1.82 lang. Ik weet mijn vetpercentage niet, ter referentie heb ik een foto bijgevoegd. Mijn doel is een paar kilo aankomen (voornamelijk in spieren), streefgewicht: +-75 kilo.

[IMG=http://img854.imageshack.us/img854/5245/jagewoon.jpg][/IMG]

Leefgewoonte:

Ik (golf)surf veel, een conditiesport (veel pedellen). Ben nu (op moment van nemen foto) in goede conditie voor mijn doen. Naast surfen doe ik aan zwemmen om mijn conditie op peil te houden.

Plan van aanpak:

Voedingschema:

8 u - 3 volkoren boterhammen pindakaas + banaan + *
11 u - 2 volkoren boterhammen met drie geroerde eieren en spek + shake**.
2 u - yoghurt met cruesli (+-600 ml) + banaan
6 u - eten wat de pot schaf (vaak groente/aardappelen/vlees of pasta of rijst) + shake
10 u - magere kwark (500 ml) + shake

*Ik drink alleen water, 2-3 liter per dag.
** Ik heb het eigenlijk niet over een echte shake (maar lekker kort woord!), maar over het volgende: Lucovitaal Gewichtstoename. 35 gram poeder hiervan + 250 ml volle melk = 128 kcal.

Trainingschema:

Bestaat voornamelijk uit veel push ups, zwemmen en surfen. (en ook 4 x per week krachtoefeningen voor mij rug, fysio..)
Ben hier elke week minimaal 5 dagen mee bezig.

Vragen:

Wat ik mij nou voornamelijk afvraag: kan ik met deze (cardio) training mijn huidige fysiek houden (ben namelijk wel tevreden met hoe mijn lichaam eruit ziet), dus eigenlijk hetzelfde vetpercentage houden.. maar toch wat voller worden? Moet zeggen dat ik al eens eerder deze ''shakes'' heb genomen, en toen in een maand tijd naar 71 kilo ging (van 67), alleen toen er niet bij sporten zoals nu. (en had dus het idee ik alleen in vet was aangekomen)

Tweede vraag: Is mijn voedingsschema gezond of mis ik koolhydraten, eiwitten of iets anders?

Derde vraag: Is optrekken bevorderend voor spiergroei in de armen?

Ik hoop dat mijn vragen niet storend zijn en dat jullie mij van nuttig advies kunnen voorzien, zou erg tof zijn! Ieder geval bedankt voor het lezen.
 
Beste lezer,

Onderstaand wat gegevens over mij en mijn plan van aanpak.

Doel:

Ik weeg 67 kilo nu, 1.82 lang. Ik weet mijn vetpercentage niet, ter referentie heb ik een foto bijgevoegd. Mijn doel is een paar kilo aankomen (voornamelijk in spieren), streefgewicht: +-75 kilo.

[IMG=http://img854.imageshack.us/img854/5245/jagewoon.jpg][/IMG]

Leefgewoonte:

Ik (golf)surf veel, een conditiesport (veel pedellen). Ben nu (op moment van nemen foto) in goede conditie voor mijn doen. Naast surfen doe ik aan zwemmen om mijn conditie op peil te houden.

Plan van aanpak:

Voedingschema:

8 u - 3 volkoren boterhammen pindakaas + banaan + *
11 u - 2 volkoren boterhammen met drie geroerde eieren en spek + shake**.
2 u - yoghurt met cruesli (+-600 ml) + banaan
6 u - eten wat de pot schaf (vaak groente/aardappelen/vlees of pasta of rijst) + shake
10 u - magere kwark (500 ml) + shake

*Ik drink alleen water, 2-3 liter per dag.
** Ik heb het eigenlijk niet over een echte shake (maar lekker kort woord!), maar over het volgende: Lucovitaal Gewichtstoename. 35 gram poeder hiervan + 250 ml volle melk = 128 kcal.

Trainingschema:

Bestaat voornamelijk uit veel push ups, zwemmen en surfen. (en ook 4 x per week krachtoefeningen voor mij rug, fysio..)
Ben hier elke week minimaal 5 dagen mee bezig.

Vragen:

Wat ik mij nou voornamelijk afvraag: kan ik met deze (cardio) training mijn huidige fysiek houden (ben namelijk wel tevreden met hoe mijn lichaam eruit ziet), dus eigenlijk hetzelfde vetpercentage houden.. maar toch wat voller worden? Moet zeggen dat ik al eens eerder deze ''shakes'' heb genomen, en toen in een maand tijd naar 71 kilo ging (van 67), alleen toen er niet bij sporten zoals nu. (en had dus het idee ik alleen in vet was aangekomen)

Tweede vraag: Is mijn voedingsschema gezond of mis ik koolhydraten, eiwitten of iets anders?

Derde vraag: Is optrekken bevorderend voor spiergroei in de armen?

Ik hoop dat mijn vragen niet storend zijn en dat jullie mij van nuttig advies kunnen voorzien, zou erg tof zijn! Ieder geval bedankt voor het lezen.

derde vraag ja
optrekken is voor het trainen van de rugspieren, lats en biceps.
 
derde vraag ja
optrekken is voor het trainen van de rugspieren, lats en biceps.

Hey

Misschien niet geheel duidelijk in de vraag. Ik bedoelde eigenlijk, zoals de push up oefening niet bevoorderend is voor spiertoename (veel herhalingen), is optrekken dat misschien wel?
 
Hey

Misschien niet geheel duidelijk in de vraag. Ik bedoelde eigenlijk, zoals de push up oefening niet bevoorderend is voor spiertoename (veel herhalingen), is optrekken dat misschien wel?

voor de groei armen doe je beter dumbbell oefeningen voor bicep en tricep
voor de rug doe je pushups
en voor de borst en tricps doe je opdrukken?
nu ga je sterker worden van opdrukken maar veel spier ga je niet bijkomen van opdrukken

koop dumbbells en ga dumbbell presses doen, dumbbell fly's bench press inclane en declane voor de borst
 
voor de groei armen doe je beter dumbbell oefeningen voor bicep en tricep
voor de rug doe je pushups
en voor de borst en tricps doe je opdrukken?
nu ga je sterker worden van opdrukken maar veel spier ga je niet bijkomen van opdrukken

koop dumbbells en ga dumbbell presses doen, dumbbell fly's bench press inclane en declane voor de borst

Ik hoef ook niet echt veel spieren (qua omvang) erbij. Armer mogen 1/2 cm breder.. Waar het me vooral om gaat is dat ik mijn huidige fysiek hou met de sporten en oefeningen die ik doe in combinatie met mijn voedingsschema... alleen dan net iets breder (van 67 naar 75). Ben geen bodybuilder, maar jullie weten wel veel af van voeding en training! Vandaar dat ik hier om raad vraag!

Zou optrekken wel een kleine groei kunnen stimulieren?
 
optrekken kan wel een kleine groei stimuleren. Maar daar gaan geen dikke kilo's van bijkomen. van 67 naar 75 kilo met puur aankomen in spieren kost je waarschijnlijk een jaar met goed eten en goede krachttraining. optrekken is slechts een klein stukje krachttraining.
 
Back
Naar boven