Fitness Seller

Peiling Plantaardig eten en krachttraining combineren?? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ik ben van huis uit opgevoed met 'eten gooi je niet weg' en 'honger kennen we hier niet' en iets vies vinden had ik ook snel afgeleerd. Eten wat de pot schaft. Ook nooit verwend m.b.t. snoep/frisdrank/chips/fastfood etc. en ik merk dat je dit soort dingen uit je opvoeding toch meeneemt.
Herken ik veel van. Eet nu wel zo goed als alles. Lijkt alsof tegenwoordig sommige ouders liever geen strijd aangaan of de tijd en energie er niet voor hebben. Hoe vaak ik wel niet zie dat een jankend kind zijn of haar zin krijgt is ongelofelijk. Nou kom ik deze enkel tegen rondom winkelcentra dus mijn beeld is absoluut niet volledig.
 
Het doden van dieren an sich is denk ik niet het probleem, zo is de natuur. De wijze waarop dieren nu behandeld worden in de bio-industrie is echter onnatuurlijk.
Is maar hoe je 't bekijkt, hoe wij het doen is allang niet meer de natuur. De hoeveelheid die wij doden al helemaal niet: in België worden 318 miljoen (550 miljoen in NL) dieren per jaar geslacht, dat is 28 keer de Belgische bevolking, dat is absurd.
En vooral omdat 't niet eens "nodig" is.
Daar is vis niet eens bij meegeteld. Als we op deze manier door gaan met vissen hebben we tegen 2048 de oceaan letterlijk leeg gevist.

Maar goed, ik weet dat voor velen vlees eten gemakkelijk is/ze het lekker vinden/"nodig" hebben, ik vind dat voor mij persoonlijk gewoon geen reden om daaraan mee te werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben van huis uit opgevoed met 'eten gooi je niet weg' en 'honger kennen we hier niet' en iets vies vinden had ik ook snel afgeleerd. Eten wat de pot schaft. Ook nooit verwend m.b.t. snoep/frisdrank/chips/fastfood etc. en ik merk dat je dit soort dingen uit je opvoeding toch meeneemt.
Zoiets heet een normale opvoeding toch?
 
Is maar hoe je 't bekijkt, hoe wij het doen is allang niet meer de natuur. De hoeveelheid die wij doden al helemaal niet
Zou wel terug willen naar een soort Little House on the Prairie stand van zaken, toen kon/moest het nog natuurlijk en met goede zorg.

Zou dat acceptabel zijn?
 
Zou wel terug willen naar een soort Little House on the Prairie stand van zaken, toen kon/moest het nog natuurlijk en met goede zorg.

Zou dat acceptabel zijn?
Het zou in ieder geval al een verbetering zijn van de kwaliteit van het dier zijn leven.
 
Het doden van dieren an sich is denk ik niet het probleem, zo is de natuur.

Waarom niet? En de natuur is wel meer, zo zijn er ook geen wetten tegen verkrachting in de natuur maar ik denk niet dat mensen het chill gaan vinden als ik hun dochtertjes over de wasbak buig.

De waarheid is je hoeft niet plantaardig te gaan, ook niet om het milieu/aarde te redden.

Wat verstaan we hier onder 'redden'? Ik neem aan dat je het ermee eens bent dat volledig vegan leven superieur is aan niet volledig vegan leven als het aankomt op het milieu. Wellicht is er ergens een cut-off point waar je x aantal dierlijke producten zou kunnen consumeren mits aan criteria xyz voldaan wordt en mits veranderingen abc123 doorgevoerd worden, maar het is natuurlijk niet 'optimaal' voor het milieu.

en zul je b12 moeten pakken.

Vitamine B12, nodig om processen in je lichaam te versnellen, moet bij een veganistisch dieet uit een potje komen.

:roflol: :roflol: ik snap niet waarom mensen hier zoveel over struikelen, ik kan het echt niet serieus nemen. Tabje dbol als ontbijt is prima maar B12? *ONNATUURLIJK* om nog maar te zwijgen van al die overige supplementen die er veel gebruiken. Dit leest echt hetzelfde voor mij alsof iemand als argument tegen whey protein aangeeft 'maar dat moet je wel oplossen in water ofzo of zelfs shaken'. Really, who gives a fuck? B12 wordt gemaakt door bacterieen dus je hebt niet eens last van mogelijke slechtere absorptie vergeleken met normaal voedsel ivm co-factoren (als in: beta-caroteen uit een wortel is veel en veel beter dan dezelfde hoeveelheid beta-caroteen uit een pil omdat de wortel andere stoffen heeft die helpen met het gebruik en de absorptie van de beta-caroteen). Althans, ik heb hier nooit tegenbewijs voor gevonden.
 
8qq33g0mknz11.jpg
 
maar wat gebeurt er dan met alle varkens en koeien als we met zijn allen full vegan gaan ,het worden dan nutteloze dieren en voor

de gezelligheid hoef je ze ook niet te houden :thinking:
 
maar wat gebeurt er dan met alle varkens en koeien als we met zijn allen full vegan gaan ,het worden dan nutteloze dieren en voor

de gezelligheid hoef je ze ook niet te houden :thinking:
Die dieren worden gekweekt om te slachten. Hoe meer mensen vegan gaan, hoe minder dieren er op termijn gekweekt worden, hoe meer plaats er vrij komt voor andere gewassen te telen.

Overigs zijn koeien best gezellig. :')
IMG_20190921_134610.jpg
 
Die dieren worden gekweekt om te slachten. Hoe meer mensen vegan gaan, hoe minder dieren er op termijn gekweekt worden, hoe meer plaats er vrij komt voor andere gewassen te telen.

je bedoelt dus geleidelijk aan laten uitsterven
 
je bedoelt dus geleidelijk aan uitsterven
Betwijfel of ze gaan uitsterven.

En dan nog moest dat gebeuren: kiezen tussen een miserabel leven of er niet meer zijn, denk dat dan "niet bestaan" de betere optie is. Maar zoals ik al zei, gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
 
:roflol: je weet dat je door dit soort uitspraken boeren heel boos maakt
Maakt me vrij weinig uit wat boeren daarvan vinden :eyes:

Zeggen dat je houdt van je dieren maar ze wel dood maken als ze geen geld meer voor je opbrengen. Vind het maar iets raars.
 

Interessante punten over hoger vitamine gebruik en afweerstoffen in planten.
 
Overigs zijn koeien best gezellig. :')

Ben ik het niet mee eens, mijn schoonmoeder is vreselijk.

maar wat gebeurt er dan met alle varkens en koeien als we met zijn allen full vegan gaan

Zijn al sanctuaries voor, natuurlijk niet genoeg als morgen iedereen plotsklaps vegan zou worden. Overigens zouden er dan veel minder koeien e.d. gefokt worden. Uitsterven zouden ze niet maar je zou wel een enorme reductie zien.
 
Waarom niet? En de natuur is wel meer, zo zijn er ook geen wetten tegen verkrachting in de natuur maar ik denk niet dat mensen het chill gaan vinden als ik hun dochtertjes over de wasbak buig.
Relax man. Deze vergelijking slaat natuurlijk als een tang op een varken.
 
Sinds wanneer staan dieren naast mensen in de hiërarchie? Wij zijn gewoon top of the food chain, moeten ze maar sneller evolueren :trollface:
 
Sinds wanneer staan dieren naast mensen in de hiërarchie? Wij zijn gewoon top of the food chain, moeten ze maar sneller evolueren :trollface:
Vegans staan onder de dieren. Ergens tussen kakkerlakken en pissebedden en de plantjes.
 
Back
Naar boven