XXL Nutrition

Plateau bankdrukken

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voorgoud

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
20 feb 2018
Berichten
258
Waardering
136
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
17%
Beste bbers.

Ik zit met het probleem ik blijf maar hangen op 130/135kg met bankdrukken.
De ene week red ik bijvoorbeeld 110kg 6hh, en de week erop bijvoorbeeld weer 5hh. Ik heb al verschillende methode's aangepast met andere herhaling/gewicht. Hebben jullie mischien tips om dit plateau door te breken? alvast bedankt!

MVG
 
Up the dose! :D
 
Gezien je stats... ben je aan t cutten?
Kan ermee te maken hebben he ;)
 
Gezien je stats... ben je aan t cutten?
Kan ermee te maken hebben he ;)
Nee nee, ben niet aan het cutten nu. Start ik binnekort mee. Dus daar kan het ook niet aan liggen. Maar ik zit echt al een half jaar vast op dit gewicht. Mischien wel me natuurlijke limiet behaald ‍♂️
 
Je eet op onderhoud?
Dan is t ook lastig spiermassa op te bouwen.
Zeker als je al een tijd traint kan je dan ook stagneren in sterker worden.

Misschien microladen?
Schijfjes van 0,5 of 1,25 kg?
 
Haha sterker nog ik zit al rond de 20% vet ongeveer, op 100kg. Word wel beetje vettig nu.

Switch je oefeningen. zet je incline eerst en ga daar progressief op overloaden. Flat bench volgt daarna wel weer. Als een varkentje rondlopen in de winter is alleen maar chill
 
Je eet op onderhoud?
Dan is t ook lastig spiermassa op te bouwen.
Zeker als je al een tijd traint kan je dan ook stagneren in sterker worden.

Misschien microladen?
Schijfjes van 0,5 of 1,25 kg?
Heb ik ook mee gewerkt met schijfjes van 1,25kg. Helaas blijft het schommelen de ene week ben ik soms weer net iets sterker dan de andere week.
Verder eet ik inderdaad op onderhoud of erboven, Zolang ik niet aan het cutten ben bereken ik me kcal niet. Zolang ik maar weet dat me macro's goed zitten en die zitten 100% goed.
 
Switch je oefeningen. zet je incline eerst en ga daar progressief op overloaden. Flat bench volgt daarna wel weer. Als een varkentje rondlopen in de winter is alleen maar chill
Haha precies jij snapt het. Ik vind sowieso dat hele droge niks voor een natural bodybuilder. Dan hou je zowat niks meer over. Al heb je gewoon een strakke buik ben ik al dik tevreden! En dan oog je ook nog groot.
 
Meer slapen is the key dan
 
Post een filmpje van je techniek
 
Doe maar niet, kan er niet tegen als je billen van het bankje afkomen..
 
Hoe lang train je al? Natuurlijke max op hetzelfde gewicht gaat natuurlijk een keer komen.
Een verandering in sets naar 3 reppers weleens een tijd gedaan? Dus beginnen 110kg x 3 sets x 3 reps en zo wekelijks proberen te verhogen.
Van oefening veranderen, dus incline beginnen waar je wel wat op vooruit kan gaan wil ook helpen.
Mijn beste verandering toen ik een tijdje vast zat was verandering van barbbell. Een tijdje trainen met een bar met kleinere diameter, of 10kg bar kan voor een aparte progressie zorgen. In begin is dit niet fijn en til je minder.

Een andere fout kan zijn dat je te vaak je 1rm test wat tegen gaat werken.
 
Hoe lang train je al? Natuurlijke max op hetzelfde gewicht gaat natuurlijk een keer komen.
Een verandering in sets naar 3 reppers weleens een tijd gedaan? Dus beginnen 110kg x 3 sets x 3 reps en zo wekelijks proberen te verhogen.
Van oefening veranderen, dus incline beginnen waar je wel wat op vooruit kan gaan wil ook helpen.
Mijn beste verandering toen ik een tijdje vast zat was verandering van barbbell. Een tijdje trainen met een bar met kleinere diameter, of 10kg bar kan voor een aparte progressie zorgen. In begin is dit niet fijn en til je minder.

Een andere fout kan zijn dat je te vaak je 1rm test wat tegen gaat werken.
Bedankt voor de tips, ga ik proberen! Ik train nu toch wel zo een 4 jaar, met af en toe wat lange rust periode”s tussendoor gehad. Is 110kg 3x3 niet een beetje licht en weinig setjes? Of was dit maar een voorbeeld. Heb zelf namelijk vorige week 110kg 5x5 gedaan. Ik zat zelf te denken om is een tijd decline bench press toe te voegen, om mischien wat meer aan de zware gewichten te kunnen wennen, omdat je met decline natuurlijk zwaarder kan. Ik train zelf met een PPL schema ( dus alle spiergroepen 2x pw) dus ik kan genoeg variëren qua oefeningen.
 
Je kunt ook 6 week program van candito doen op je bench. Dan train je in verschillende repranges met verschillen in intensiteit. Gaan best wat mensen lekker op hier op het forum (inclusief ikzelf).
 
Dat klinkt als een issue met techniek of je schema :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven