Hey allen,
Kort even voorstellen:
Man
28j
1m77
Begonnen op 92kg (25/12)
Momenteel gestagneerd op 86,5kg
Volgens formules die ik vond, ligt mijn onderhoud op +- 2.700kcal.
Ik doe 3-4x krachttraining per week en heb een licht actieve job.
Ik eet nu elke dag niet meer dan 2.100 kcal. (Alles wordt gewogen en in een app gestoken)
Drink minstens 2l water.
Qua macro’s zit ik meestal rond de 160g eiwitten, 80g eiwit en de rest kh.
Tijdens het begin vd cut merkte ik dat mijn gewicht vlot achteruit ging (ongeveer 0,5-0,7 kg/week)
Nu merk ik dat mijn gewicht niet meer achteruit gaat en zelfs licht stijgt.
Mijn gewicht en VP ‘meet’ ik op een digitale weegschaal in de gym (basic-fit). Niet super betrouwbaar, dat weet ik.
Volgens deze weegschaal ben ik gestart op een VP van 26% en zou ik nu op 22% zitten.
Mijn doel is vetverlies zodat ik over enkele maanden kan bulken en spiermassa bijmaken.
Wat ik ‘raar’ vind is dat mijn kracht niet echt achteruit gaat zoals ik veel lees tijdens het cutten.
Ik heb het gevoel zelfs sterker geworden te zijn, mijn BP is van 90kg naar 100kg gegaan.
Squat is ook een tiental kilo bijgekomen en DL ook.
Kan het zijn dat ik spieren bijmaak tijdens mijn cut? (Ik lees veel tegenstrijdige info, sommigen beweren dat je geen vet kan verliezen en spieren bijkomen tegelijk, anderen beweren dit dan weer wel)
Ik heb al gehoord van ‘refeeden’. Is dit iets wat ik moet overwegen? Moet ik zakken in kcal?
Wat raden jullie aan?
Ps: in de spiegel zie ik degelijk een verschil. Ik zal eens beginnen met de lintmeter wat opmetingen doen.
Bedankt om alles te lezen en eerlijke feedback te geven.
Moest er iets onduidelijk zijn, shoot!
Qua supps neem ik multivitamines, creatine en pwo.
Kort even voorstellen:
Man
28j
1m77
Begonnen op 92kg (25/12)
Momenteel gestagneerd op 86,5kg
Volgens formules die ik vond, ligt mijn onderhoud op +- 2.700kcal.
Ik doe 3-4x krachttraining per week en heb een licht actieve job.
Ik eet nu elke dag niet meer dan 2.100 kcal. (Alles wordt gewogen en in een app gestoken)
Drink minstens 2l water.
Qua macro’s zit ik meestal rond de 160g eiwitten, 80g eiwit en de rest kh.
Tijdens het begin vd cut merkte ik dat mijn gewicht vlot achteruit ging (ongeveer 0,5-0,7 kg/week)
Nu merk ik dat mijn gewicht niet meer achteruit gaat en zelfs licht stijgt.
Mijn gewicht en VP ‘meet’ ik op een digitale weegschaal in de gym (basic-fit). Niet super betrouwbaar, dat weet ik.
Volgens deze weegschaal ben ik gestart op een VP van 26% en zou ik nu op 22% zitten.
Mijn doel is vetverlies zodat ik over enkele maanden kan bulken en spiermassa bijmaken.
Wat ik ‘raar’ vind is dat mijn kracht niet echt achteruit gaat zoals ik veel lees tijdens het cutten.
Ik heb het gevoel zelfs sterker geworden te zijn, mijn BP is van 90kg naar 100kg gegaan.
Squat is ook een tiental kilo bijgekomen en DL ook.
Kan het zijn dat ik spieren bijmaak tijdens mijn cut? (Ik lees veel tegenstrijdige info, sommigen beweren dat je geen vet kan verliezen en spieren bijkomen tegelijk, anderen beweren dit dan weer wel)
Ik heb al gehoord van ‘refeeden’. Is dit iets wat ik moet overwegen? Moet ik zakken in kcal?
Wat raden jullie aan?
Ps: in de spiegel zie ik degelijk een verschil. Ik zal eens beginnen met de lintmeter wat opmetingen doen.
Bedankt om alles te lezen en eerlijke feedback te geven.
Moest er iets onduidelijk zijn, shoot!
Qua supps neem ik multivitamines, creatine en pwo.