XXL Nutrition

Plateau bereikt

  • Topic starter Lion
  • Startdatum
  • Reacties 42
  • Weergaven 3K
  • Volgers 11

Bezoekers in dit topic

Lion

Cool Novice
Lid geworden
23 aug 2022
Berichten
101
Waardering
84
Lengte
1m70
Massa
71kg
Vetpercentage
15%
Dag beste leden,

Weet iemand hoe ik een plateau kan doorbreken? Ik zit al meer dan 6-7 maanden +/- op hetzelfde gewicht en vetpercentage en zelf met meer cardio (elke dag 45 min tot 60 min) + minder calorieën eten, verlies ik geen gram vet meer.

Gewicht 72kg, lengte 170cm.

Ik cut nu al bijna 1,5 jaar, ik kom van 108kg en 35% vet. Ik zit nu ongeveer op 72kg en 15% echter wil ik de 10% halen maar helaas zak ik niet meer.

Iemand een idee?
 
Dag beste leden,

Weet iemand hoe ik een plateau kan doorbreken? Ik zit al meer dan 6-7 maanden +/- op hetzelfde gewicht en vetpercentage en zelf met meer cardio (elke dag 45 min tot 60 min) + minder calorieën eten, verlies ik geen gram vet meer.

Gewicht 72kg, lengte 170cm.

Ik cut nu al bijna 1,5 jaar, ik kom van 108kg en 35% vet. Ik zit nu ongeveer op 72kg en 15% echter wil ik de 10% halen maar helaas zak ik niet meer.

Iemand een idee?
Allereerst netjes dat je zo bent afgevallen in gewicht.
Wat eet je nu zoal en track je alles exact ?
 
Allereerst netjes dat je zo bent afgevallen in gewicht.
Wat eet je nu zoal en track je alles exact ?
ongeveer 1700 calorieën waarvan minimum 150-170 gram eiwit per dag, 130-150 gram koolhydraten en de rest vetten.

Ik doe hierbij ook elke dag cardio.
 
ongeveer 1700 calorieën waarvan minimum 150-170 gram eiwit per dag, 130-150 gram koolhydraten en de rest vetten.

Ik doe hierbij ook elke dag cardio.
Al laag in je vet gezeten op 45g ED
45x9= 405
150 eiwit: 600
175g carbs blijft er dan over. Heb je wat meer energie van lijkt me. je zit ~op je BMR met 1700Kcals. evt kun je nog gaan kijken wat 2 dagen hoog 2 dagen laag gaat doen.
 
Niet afvallen, betekent dat je teveel eet en/of te weinig verbrandt. Daar zul je iets moet aanpassen dus.
 
Gefeliciteerd met je prestatie!

knap dst je al zo lang bezig bent.

Doe je naast de cardio ook krachttraining? Een VP van 15% ziet er beter uit met wat spiermassa dan 10% zonder.
 
Niet afvallen, betekent dat je teveel eet en/of te weinig verbrandt. Daar zul je iets moet aanpassen dus.
Dus een plateau bereiken, bestaat niet? Ik ben al meer dan 35 kg afgevallen en val niet meer af ondanks dat ik nu nog meer moeite doe en dieper ga dan ooit.
 
Nalopen of je alles goed tracked en inderdaad ook echt niks meer verliest.

Dus de volledige logs van voeding en gewicht per dag erbij pakken. Laat maar zien dan kijken/checken we mee.
 
Dus een plateau bereiken, bestaat niet? Ik ben al meer dan 35 kg afgevallen en val niet meer af ondanks dat ik nu nog meer moeite doe en dieper ga dan ooit.
Soms wordt het lastiger omdat je al zolang bezig bent, soms verkijken mensen zich op hoeveel ze binnen krijgen.
 
Gefeliciteerd met je prestatie!

knap dst je al zo lang bezig bent.

Doe je naast de cardio ook krachttraining? Een VP van 15% ziet er beter uit met wat spiermassa dan 10% zonder.
Thanks! Uiteraard doe ik krachttraining Zie mijn eerste post in een ander topic, daar zijn ook foto’s te zien.

krachttraining gaat lekker, ik bench bv 115, deadlift 200kg, dumbel press 50kg. Qua kracht wat ingeleverd maar ik wil nu echt naar die 10% om dan clean te gaan bulken. Maar zolang ik die 10% niet behaal zit ik ‘vast’
 
Nalopen of je alles goed tracked en inderdaad ook echt niks meer verliest.

Dus de volledige logs van voeding en gewicht per dag erbij pakken. Laat maar zien dan kijken/checken we mee.
Nou een voorbeeld van gisteren:

Ontbijt:
protein brood 110 gram - 312 calorien, 24,2 gram eiwit, 12,1 gram koolhydraten

Kipfilet plakjes 135 gram - 139 calorien, 25,6 gram eiwit, 1,4 gram koolhydraten

Middag:
Aardappel pure 400 gram, 336 calorien, 9,2 gram eiwit, 53,6 gram koolhydraten

Gehakt américaine 200 gram, 210 calorien, 44 gram eiwit, 0,6 gram koolhydraten

Mozarella 40 gram, 86 calorien, 6,8 gram eiwit, 0,4 gram koolhydraten

Avond:

mager kwark 470 gram, 240 calorien, 39,5 gram eiwit, 17,4 gram koolhydraten

Whey Usn 40 gram, 152 calorien, 29,6 gram eiwit, 2,2 gram koolhydraten

Duet vanille dieet koek vanille, 234 calorien, 3,6 gram eiwit, 30 gram koolhydraten.

Moet zeggen dat elke dag anders is, sommige dagen zijn cleaner dan andere dagen, maar ik probeer altijd rond de 1700-1800 calorien te zitten, niet hoger. Tel erbij dat ik elke dag op een hometrainer 45 min tot 60 min cardio doe..

Geen idee waar het mis gaat
 
Je hebt het over een periode dat je niet meer afvalt, ik neem aan dat dat meer dan 1 dag beslaat. Dus van alle dagen over die hele periode moet je een grafiekje of tabel hebben.
 
Je hebt het over een periode dat je niet meer afvalt, ik neem aan dat dat meer dan 1 dag beslaat. Dus van alle dagen over die hele periode moet je een grafiekje of tabel hebben.

Want?
 
Met zo'n lange periode van cutten en wat je al bereikt hebt, zou ik zelf zeggen geef jezelf even een pauze. Eet een maandje op, of zelfs beetje boven onderhoud en ga dan weer verder.
 
Want anders heb je geeneens data om de uitspraak te kunnen doen dat je niet afvalt. Daarvoor moet je toch op de weegschaal hebben gestaan, dat bijgehouden hebben.

Maar bijvoorbeeld eens in de 2 maanden willekeurig op de weegschaal stappen met exact hetzelfde gewicht betekend niet dat je bijvoorbeeld geen 2kg bent afgevallen maar door net te eten en drinken dat gewicht extra in je maag hebt.

Verder ga ik niet al die etenswaren van 1 dag (wat toch niks zegt) narekenen voor hem en zou gewoon kcal en gewicht per dag van alle dagen willen zien. Wanneer de etenswaren van die ene dag met hun kcal kloppen, dan is die verdere data nodig om te achterhalen waar het aan ligt dat het afvallen niet lukt. Of wat je ook best vaak ziet is dat het afvallen gewoon een stuk langzamer gaat en dat niet meer snel genoeg bevonden wordt, of dat het hier en daar een paar weken lang gemaskeerd wordt door vochttoename en andere zaken. Daar is allemaal data voor nodig om in te zien en te corrigeren.

En anders als die data er niet is, dan is dat wat er mis gaat.

Ja "gewoon minder eten" kan ook, maar ook dat kan verkeerd gedaan worden zonder de cijfers te kunnen controleren.
 
Dag beste leden,

Weet iemand hoe ik een plateau kan doorbreken? Ik zit al meer dan 6-7 maanden +/- op hetzelfde gewicht en vetpercentage en zelf met meer cardio (elke dag 45 min tot 60 min) + minder calorieën eten, verlies ik geen gram vet meer.

Gewicht 72kg, lengte 170cm.

Ik cut nu al bijna 1,5 jaar, ik kom van 108kg en 35% vet. Ik zit nu ongeveer op 72kg en 15% echter wil ik de 10% halen maar helaas zak ik niet meer.

Iemand een idee?
Knap zo lang. Uuhh, ik zou effe een dieetpauze inlassen. Eventjes minder bijhouden. En NIET gaan bingen. Maar effe chill voelen wat je lichaam nodig heeft. Daarna weer verder avallen.
 
  • Like
Waarderingen: Lion
Want anders heb je geeneens data om de uitspraak te kunnen doen dat je niet afvalt. Daarvoor moet je toch op de weegschaal hebben gestaan, dat bijgehouden hebben.

Want je hebt een grafiek of tabel nodig om te weten of je niet afvalt? Lol :roflol:
 
Want je hebt een grafiek of tabel nodig om te weten of je niet afvalt? Lol :roflol:
Nee maar om het voor hulp/controle aan andere mensen te communiceren wel.

Myfitnesspal en andere apps geven dat er iig van. Als je het in excel of bijna elke andere digitale vorm hebt is dat ook op een of andere manier als een tabel opgeslagen. Text wil ik ook best een tabel noemen, kwestie van formatting.

Hoe hou je die data anders bij? Ik ga geen half jaar aan foto's van iemands notitieboekje doorbladeren om te kijken wat z'n gewichtveries zou kunnen zijn. En ik kan geen gedachten/herrineringen lezen. Dus ja voor controle heb je het in een grafiek of tabel nodig.
 
Back
Naar boven