AndroidHealthClinic

Plateau Busters for the 'Arms'

Bezoekers in dit topic

Ano_1982_9

Monstrous Giant
15 jaar lid
Lid geworden
30 nov 2004
Berichten
10.728
Waardering
74
Lengte
1m79
Massa
112kg
Origineel artikel van Charles Poliquin: Arm Yourself

Een paar manieren om je armen tot groei te dwingen is of om ze sterker te maken, zodat je met je normale routine meer gewicht kunt gebruiken (overloading) of door meer mechanische stress te creeren!

Ik behandel nu 3 manieren die hierop gebaseerd zijn:


1. The Repeated Maximum Effort Method:

Load a straight bar or EZ curl bar to 100% of your 1RM. Do a single rep in perfect form. Wait ten seconds, remove 2 to 5% of the load and do another single rep.

Rest 10 seconds, again remove 2-5% of the load, and do another single.

Continue in this manner until you have done 5-7 singles. Rest 4-5 minutes and repeat. Do a total of 3 of these drop sets and you are done.

Strive to increase the weight used every workout.

This method works well for flexors or extensors.


2. Contrast Training

Set up a curl bar with your 5RM. Do 5 reps. On your fifth rep, your spleen should be coming out of your eyes. Rest 3-4 minutes.

Add 15% to the weight that was your 5RM. Curl the weight as high as you can–let us say 30 degrees–and hold it there for 8 seconds. Lower, and raise again as high as you can–let us say 20 degrees this time–and hold it there for 8 seconds before lowering.

Rest 3-4 minutes. Then add 2-5% to your 5RM and crank out 5 full-range reps.

What happens is that those 2 8-second reps will cause post-tetanic faciliation and a few minutes later, you are 2 to 5% stronger.

Rest 3-4 minutes and add 15% to your new 5RM. Again do two isometric reps, pausing twice for 8 seconds.

Rest 3-4 minutes and again put the new 5RM resistance on the bar and crank out 5 full-range reps.

This method works well with flexors but not as well with extensors.


3. Fixation/Insertion Super Sets

In kinesiology, the origin is what is fixated and the insertion is what moves. If you can somehow superset movements that combine these two opposite functions, you tear fibers at both ends and you get super compensation.

Here is a nasty super set for biceps:

Do 4-6 reps of close-grip chin ups (or close grip pulldowns, if you are not strong enough to do the chin ups), rest 8-10 seconds, and then do 8-10 reps of incline dumbbell curls.

Do five sets, resting approximately 2 minutes between sets, and I guarantee you there will be no way you can bend your elbows for at least 5 days without feeing extreme soreness.

Here is what is happening: When you are doing the chin-up, the origin is at the elbow and the insertion is at the shoulder. Then, when you do the incline dumbbell curls, it is the opposite: the origin is at the shoulder and the insertion is at the elbow.

Mechanically, you are doing two extremes and you are inducing fiber damage beyond belief.

For triceps, you can superset weighed dips with overhead triceps extensions. Do 5 reps of weighted dips, rest 8-10 seconds, and then do 10-12 reps of overhead triceps extensions with a rope.

Rest 2 minutes and repeat. Do a total of 5 sets and you will not be able to brush your hair for a few days.

Again, because of varying arm position in these two movements, you have the elbows below the shoulders in one movement and the elbows above the shoulders in the next.

The pain is quite exquisite.



@ Heb m'n laatste training de Fixation/Insertion supersets gedaan en heb sinds tijden niet meer zo'n lekkere pomp gehad! Vooral de Close-grip Chins waren heerlijk om te doen, wanneer je normaal alleen maar met dumbbells traint. M'n hele arm was vol en dik en de aders zwelden lekker op!

Voor degenen die dus een stagnatie hebben met de groei van de armen, probeer dan een van de drie methoden!!
 
hey kerel ff een vraagje?

als je die 5-7 singles afgerond hebt moet je 4-5 min rust nemen en then repeat.
mijn vraag is,moet je dan de eerste single er weer zoveel gewicht op gooien dat je maar 1 rep kan maken?

(maximum effort method)
 
diablo zei:
hey kerel ff een vraagje?

als je die 5-7 singles afgerond hebt moet je 4-5 min rust nemen en then repeat.
mijn vraag is,moet je dan de eerste single er weer zoveel gewicht op gooien dat je maar 1 rep kan maken?

(maximum effort method)


Yep, als je met je 2de (drop)set begint, pak je weer een gewicht waar je maar 1 hh mee kunt doen; daarna weer 2-5% eraf halen etc.

Dus constant setjes maken met je 1RM, daar komt het op neer!
 
Ga ik zeker binnenkort es proberen, thanx!
 
RubenSossa zei:
Yep, als je met je 2de (drop)set begint, pak je weer een gewicht waar je maar 1 hh mee kunt doen; daarna weer 2-5% eraf halen etc.

Dus constant setjes maken met je 1RM, daar komt het op neer!


moet van. toch weer met de biceps bezig dus zal eens een poging wagen,ben er best wel nieuwschierig na.
en het advies wat je laatst gaf heeft vet geholpen(mijn boven armpjes waren kleiner als onder?)nu dus niet meer,thanx man! :D
 
heey interessant, zeker het proberen waard.
 
Tnx man! Erg handig, ook toevallig dat ik sinds gisteren begonnen ben met supersetten voor m'n armen, dips met overhead extension!
 
Leuke tips voor biceps, bij mij dé spiergroep bij uitstek die grandioos suckt, kan best wel wat "andere" methodes gebruiken dus bij deze: dank.
Alleen lijken de wacht (tussen)tijden me wat lang, (4 minuten?)
 
Laatst bewerkt:
heb je zoiets ook voor de borst ?
 
IK ben op zich best wel een CP aanhanger en denk dat het Fixation/Insertion schema goed zal werken (hij heeft goed naar POF compound aftershocke gekeken, maar.....


In kinesiology, the origin is what is fixated and the insertion is what moves.

Nu heb ikzelf ook wat opl. in de kynesiologie hoek achter me en wat ik daar geleerd heb is dat de origo de oorsprong van de spier is en dat daarbij altijd uitgegaan word van het centrum van je lichaam.

Dus of je nu chins of incline curls doet de origo van de biceps blijft altijd thv de schouder en de insertie altijd thv de onderarm



you tear fibers at both ends and you get super compensation.


Maw een spier is aan 1 kant te trainen? ?

Een spier is niet aan 1 kant te belasten (het binnenkantborst verhaal) Of je nu chins of incline curl doet je belast vezels door de gehele spier heen, niet alleen aan de kant waar beweging zit
Ik dacht dat BOS onlang nog iets geplaatst heeft dat CP er zelf ook vanuit ging dat dit alleen maar perceptie was? ?



Ik vind zelf trouwens The Repeated Maximum Effort Method goed werken (rest-pause reps)
 
you tear fibers at both ends and you get super compensation.


ik denk dat ie de aanhechtingen bedoelde, ipv de spierbuik.
 
Belasting van de aanhechtingen heeft geen spiergroei tot gevolg en heeft dus ook niet met supercompensatie van de spier te maken.
 
Close-grip Chins: kan iemand mij dit uitleggen wat het is?
 
Load a straight bar or EZ curl bar to 100% of your 1RM. Do a single rep in perfect form. Wait ten seconds, remove 2 to 5% of the load and do another single rep:

moet dit zittend of staand uigevoerd te worden? en is dit iets om 8 weken in je schema te plaatsen, Rubensossa?
 
Hij gaat er in dit verhaal van uit dat de origin het gefixeerde eind is en insertion de kant waar de belasting verplaatst wordt.
Of dit in kynesiologisch opzicht juist is laat ik in het midden, maar het klopt wel dat bij chinnen en curls de load zich aan de tegenovergestelde einden van de spier bevind.
Curls: lichaam het fixatiepunt en de hand met dumbbell de load.
Chinnen: handen het fixatiepunt en het lichaam de bewegende load.

En ik kan me voorstellen dat de dynamische krachten op de aanhechting welke beweegt met de load groter zijn dan de aanhechting welke het fixatiepunt is.

Van de supersets met chinnen/curlen en dippen/extensions had ik al gelezen ooit eens, en deze ook gedaan, is idd een goede manier om te shocken.
En die maximum load dropsets ga ik zeker ook eens proberen, mijn armen willen maar moeizaam groeien (teveel met andere spiergroepen bezig :D , nee, ik heb een apparte armendag)

Oeps, er kwam een vraag terwijl ik bezig was.
Close grip chins zijn chins met je handen op maximaal schouder breedte of daarbinnen, je handpalmen naar je toe om de stang leggen om de biceps goed te belasten.
 
Laatst bewerkt:
Chinnen of curls zal voor de belasting van de aanhechting niet uitmaken omdat beide bewegingen bestaan uit elleboogflexie. In feite word nij chins ed de biceps helemaal niet gebruikt thv de schouder. Integendeel zelfs bij chins ed moet de biceps op lengte komen omdat ander de triceps niet kan verkorten (aktieve insufficientie)

Dat is ook de reden dat chins ed de biceps nooit optimaal kunnen belasten. Er is wel verkorting v.a. 1 zijde, maar verlenging vanaf de ander zijde. (onvoldoende spannings potentiaal)


Andere belasting zou wel onstaan als er naast elleboogflexie ook schouderfexie zou zijn waarbij de biceps dus ook aan de origo zijde verkort zou worden


Powerblade zei:
En die maximum load dropsets ga ik zeker ook eens proberen,

Prima manier, maar zorg bij banken ed wel voor een goede spotter. :)
 
Laatst bewerkt:
stenly zei:
Load a straight bar or EZ curl bar to 100% of your 1RM. Do a single rep in perfect form. Wait ten seconds, remove 2 to 5% of the load and do another single rep:

moet dit zittend of staand uigevoerd te worden? en is dit iets om 8 weken in je schema te plaatsen, Rubensossa?


Als je het met een stang doet zou ik het staand doen, anders word het wel een heel kleine bewegingsuitslag (wat trouwens prima is als je de mediale kop wilt accentueren :) )
 
3XL zei:
Dat is ook de reden dat chins ed de biceps nooit optimaal kunnen belasten. Er is wel verkorting v.a. 1 zijde, maar verlenging vanaf de ander zijde. (onvoldoende spannings potentiaal)

Klopt wat je zegt, ik was even vergeten dat bij de optrekkende beweging bij het chinnen de biceps zich aan de elleboogzijde moeten verlengen, daardoor kan zich daar idd minder spanning opbouwen.

Maar kan het dan een goede oefening zijn om vooral ht onderste deel van de biceps voller te krijgen of gaat de spanning door de gehele spier verloren?
 
Ik denk dat de eerste manier van training erg arbeidsintensief is. Snel een setje doen wat gereken en dan de schijven eraf en dan door. Als je dat gereken niet meetelt ben je al meer dan 10 sec bezig.

De tweede manier vind ik zeer bijzonder en zou ik wat verder speurwerk naar moeten doen. Zoals hij zelf spreekt over "post-tetanic faciliation" wat er zou plaatsvinden, nog nooit van gehoord maar lijkt me een mooie kreet.

De derde beschrijving zit vol met verkeerde conclusies en lijkt me niet eens het proberen waard.

Maar ik vind wel dat verandering in je trainingsschema de sleutel tot succes is dus wellicht kunnen deze trainingen dat zijn.
 
Back
Naar boven