XXL Nutrition

Plateau/Cutten

Bezoekers in dit topic

LSMB

Novice
Lid geworden
30 jan 2015
Berichten
3
Waardering
0
Lengte
1m91
Massa
95kg
Vetpercentage
15%
Hoi!

Ik had een vraag(oke een aantal) over mijn huidige schema en tips over hoe nu door te gaan

Ik train nu 3 jaar en ben in die tijd enorm gegroeid. Ik heb in die tijd voornamelijk in de 8-12 reps getraind maar ik zie nu echt een plateau. Ook ben ik bezig met cutten omdat ik iets te hoog in mijn vet zat (16%). Nu zat ik te denken om een full-body te doen met max 6 reps om meer kracht te ontwikkelen. Maar omdat ik vind dat mijn borst nog wat achterligt die evt los van mijn fullbody aan te pakken? Hoe denken jullie hierover? Of is dat complete onzin omdat je in je cut toch niet of nauwelijks spiermassa aankomt?

Ja ik weet dat ik relatief vroeg begin met cutten mbt de zomer - maar ik zit aan antidepressiva en mijn dokter vertelde me dat de kans groot is dat ik daarom meer moeite heb met vet verliezen. Vandaar dat ik dit nu zo probeer zodat slagingskans om rond de 10% te komen groter is.

Dit is mijn huidige schema:
Legs
Squat

4x12/10/8/6

Leg Press/Leg Curl SUPERSET

3x12

Lunge

4x10/8/6

Leg Ext

4x12

Chest/Abs

Dumbell press

4x12/10/8/6

Dumbell fly/Landmine press SS

4x12

Dips

4x10/10/8/8

Decline barb press

4x12/10/8/6

Back

Pull-ups

4x12/10/8/8

T-bar row

4x12

Barbell row/Rope pull

4x12

V-bar pulldown/hyperexte SS
4x10

Bicep/Tricep/Calves

Barbell curl

4x12/10/8/8

Lying bicep curl

4x12

Preacher hammer dumb curl

4x12/10/10/10

Spider Curl

4x12

Seated tricep press

4x12/10/8/8

Skullcrusher

3x12/10/10

Close grip BP/DIPS SS

4x12

Kneeling cable tricep exten

4x12

Sitting calf raise

4x15

Leg press calf raise

4x15

Standing calf raise

3x20

Shoulders

Side laterals to front raise

4x12

Shoulder press

4x12/10/8/8

Smith machine shrug

4x12

Behind back side raise

4x12

Reverse fly

3x12

Dumbell shrug

4x12

-----------

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met mijn vragen (Y)
Alvast bedankt!
 
Hmm ik snap het niet zo goed denk ik. Slaag je er nog steeds in gewichten te verhogen of train je al een hele tijd op hetzelfde gewicht? Gewicht verhogen = meer kracht, gelijk welke reprange je gebruikt denk ik? Wanneer je meer op kracht gaat trainen en borst daarin meeneemt zal die wel mee ontwikkelen lijkt me? Misschien hier op het forum wat schema's bekijken en n goeie uitzoeken?
 
Ik zou wel je trainingsprikkelen (rep ranges, sets, gewichten, oefeningen etc.) wat vaker variëren. Als je langer traint, moet je meer variatie aan je training toevoegen om resultaten te kunnen blijven maken. Bijvoorbeeld, kan je afwisselen tijdens de week tussen en volume (hogere reps) en een intensiteit training dag (lagere reps, hogere gewicht).

Natuurlijk zorg ervoor dat je voeding nog steeds op order is (genoeg eten, boven je onderhoud gaan zitten om aan te komen) en dat je je lichaam voldoende rust geeft om te kunnen herstellen.
 
Back
Naar boven