AndroidHealthClinic

plateau doorbroken, spieren groeien weer

Mister TN

True Natural BodyBuilder
Elite Member
15 jaar lid
True Natural
Waardering
470
Lengte
1m82
Massa
100kg
Vetpercentage
9%
Post hier hoe jij erin geslaagd bent jouw plateau te doorbreken qua spiergroei (dus niet qua kracht of vetverlies).

Wat heb jij precies veranderd in je training, voeding of supplementen (dus niet doping!) waardoor jouw spieren na een maanden- of jarenlange stagnatie plots opnieuw merkbaar zijn gaan groeien, of van een trage groei in een duidelijk merkbaar hogere groeiversnelling zijn terechtgekomen?

Laat ik enkele verzonnen voorbeelden geven van het soort reacties dat ik wens te zien:

Ik trainde reeds 3 jaar lang 3 maal per week via een full body workout. Het laatste jaar waren mijn spieren zogoed als niets gegroeid. Toen ben ik overgeschakeld op een 4-split programma waarbij ik elke spiergroep 1 x per week train. Ik volg dit nu reeds een jaar en ben al 4 kg droge spiermassa bijgekomen.

Ondanks een optimaal trainingsprogramma en een goed uitgebalanceerd voedingsschema 30/50/20 protein/carb/fat kwam ik het laatste half jaar geen gram spiermassa meer bij. Blijkbaar at ik gewoon te weinig, want nadat ik mijn calorie-iname met 500 verhoogde begon ik weer geleidelijk verder te groeien. Ik heb sindsdien (10 maanden) zeker 3 kg vetvrije massa bijgepakt.

Ondanks een optimaal trainingsprogramma en een hoog calorisch dieet (3500 kcals) kwam ik het laatste jaar geen gram spiermassa meer bij. Blijkbaar at ik te weinig eiwitten, want nadat ik mijn eiwit-iname verdubbelde van 150 g naar 300 g per dag (totaal kcals bleven op 3500) begon ik weer geleidelijk verder te groeien. Ik heb sindsdien (10 maanden) zeker 3 kg vetvrije massa bijgepakt en een paar kg vet verloren.

Sinds ik 6 g creatine monohydraat per dag ben beginnen nemen, kan ik duidelijk harder trainen (meer gewicht en meer reps). De eerste 2 weken kwam ik 3 kg bij (vocht in de spieren), maar door het harder trainen ben ik ook verder blijven groeien en heb bovenop de 3 kg vocht zeker ook nog 2 kg droge spiermassa bijgewonnen op 8 maanden tijd. Voordien zat ik echt op een plateau en kwam ik nauwelijks nog vooruit.

Jarenlang waren mijn triceps mijn zwakke punt: weinig massa en definitie. Ik trainde altijd mijn triceps na mijn bost en shouders omdat ze daarbij toch al zwaar belast worden. Sinds in mijn triceps op een andere dag ben gaan trainen, in het begin van mijn workout, zijn mijn triceps er drastisch op vooruit gegaan. Op twee jaar tijd zijn mijn armen, door de groei van mijn triceps, zeker 2 cm in omtrek toegenomen en ik heb een duidelijk hoefijzer definitie in de triceps nu.

Ik ben dus op zoek naar concrete voorbeelden/ervaringen van jouzelf waarbij één zeer specifieke wijziging in uw training, dieet of supplementen u overduidelijk door een hardnekkig plateau geholpen heeft in termen van spiergroei (dus niet kracht of vetverlies). Vergeet er niet bij te vertellen hoe groot de vooruitgang was.
Als je alles gelijkertijd veranderd hebt (training, voeding en supplementen) of als je bent beginnen kuren, dan kunnen we er helaas niets uit leren.

Laat maar komen. :popcorn:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Wat is in jouw ogen een plateau?

Geen merkbare toename in droge spiermassa voor minstens 5 maand ondanks optimale training en dieet.

Maar ik ben ook wel geinteresserd in indrukwekkende versnellingen van de groei in spiermassa. Bv. van 2 kg per jaar naar 5 kg droge massa per jaar.

Laatst bewerkt:
als je niet groeit en je houdt je strikt aan een goed voedingsschema, iedere 6/8 weken een nieuw trainingsschema en je let op je slaap dan weet ik het niet meer..........

Gestopt met roken, drugs gebruiken, bijna geen alcohol:p begonnen met ontbijten, gezonder eten, nieuwe oefeningen(allemaal sinds half jaar) hierdoor 7/8 kilo droge spiermassa aangekomen

Ik denk dat als je hier een beetje de logjes doorleest je zo weer nieuwe impulsen hebt om door je plateau heen te breken, succes!

Sinds ik voor en na mijn training Taksi drink maak ik de gains van mijn leven.

Ik gain nu zo'n 800gr vvm per anderhalf a 2 maanden (dat ligt eraan of ik 367 of 822ml drink). Ik ben 25 en 1.87m.

Gewoon meer eten en zorgen voor variatie in je trainingschema's (max 7/8 weken met een schema)

Hij vraagt hoe jullie het hebben gedaan!!?

Niet hoe je het zou kunnen door breken.

Terug
Naar boven