MuscleMeat

Plateau?!

Bezoekers in dit topic

RolandvA

Novice
Waardering
0
Lengte
1m83
Massa
83kg
Vetpercentage
25%
Hello allen!

Ik lees al een lange tijd mee als bezoeker en nu toch maar aangemeld als “officieel lid” omdat ik met het volgende loop:

Vorig jaar eind september woog ik 99.7 kilo. (Ik ben vertegenwoordiger voor een horeca groothandel en daar ging het dan ook faliekant mis). Best confronterend en daarom het roer omgegooid. In negen maanden tijd ben ik met veel sporten en een aangepaste levensstijl inmiddels beland op de 82.8. Een heerlijk gevoel. Enkel loop ik nog steeds met het welbekende “zwembandje”.

Mijn doel is nooit geweest om met een wasbordje of iets dergelijks te lopen. Enkel willen die laatste kilo’s er niet af en daarom wend ik me tot jullie. Wat gaat er fout? Wat doe ik fout? Ik heb al meerdere dingen aangepast in mn schema/sportroutine maar het lukt gewoon niet.

Mijn schema ziet er als volgt uit:
Ontbijt:
300ml magere melk
Scoop whey
50 gram havermout

Tussendoor 1:
Banaan
Smart Protein Cappucino drink

Lunch:
3 volkoren boterhammen
6 plakjes kipfilet

Tussendoor 2:
Crunchy protein choco bar
Volkoren boterham + 2 plakjes kipfilet

Avond:
Eten wat de pot schaft (wel tracken en reserveer hier 600 kcal voor)

Tussendoor 3:
250 gram magere kwark + kwart scoop whey voor de smaak.

(Omwille van geen vaste werkplek pak ik de cappucino en smart bar).

Ik heb uitgerekend dat ik 2407 kcal nodig heb om uit te komen op een vetverlies van 0.5 kg per week. Ik ben hier nu al verder onder gaan zitten (met bovenstaand kom ik uit op ongeveer 2000 kcal) maar het heeft niet het gewenste effect.

Ik doe 4x per week KT en daarna 1 tot 2x per week los hiervan nog cardio (probeer dan rond de 700 kcal te verbranden).

Wie helpt me? Of heeft tips?

Wat zijn je exacte macro's?
Dus behalve je kcal ook je eiwitten/vetten en koolhydraten?

Want zo op het eerste gezicht ziet het ernaar uit dat je alle vetten mijdt... en juist vetten heb je nodig voor je hormonen en je vetstofwisseling.
Kijk ook even in dezelink

https://forum.bodybuilding.nl/topics/geupdatet-excel-voedingsschema.410162/

Eiwitten 2 gr per kg BW
Vetten minimaal 1 gr per kg BW
rest KH.

Hi Marina!

K: 146G 44%
E: 136G 42%
V: 20G 14%

Hier zal misschien nog een klein beetje fluctuatie in zitten voor wat betreft het avond eten.

Ben trouwens 1,83 lang en 26 jaar. Mocht je dat nog willen weten. :-)

Zit je al met al je activiteit/trainingen niet te laag? Misschien eens even refeed doen?

Hi Marina!

K: 146G 44%
E: 136G 42%
V: 20G 14%

Hier zal misschien nog een klein beetje fluctuatie in zitten voor wat betreft het avond eten.

Ben trouwens 1,83 lang en 26 jaar. Mocht je dat nog willen weten. :-)
20g vetten is sowieso veel te weinig. Zie ook post van marina1975 (best minstens 1g vet per kg lichaamsgewicht).
Het eten van (goede) vetten maakt je niet vet...

Zit je al met al je activiteit/trainingen niet te laag? Misschien eens even refeed doen?

Ik las op zaterdag of zondag (afhankelijk van wat thuis het beste uitkomt) altijd een refeed dag in. Ook om het voor mezelf wat dragelijker te houden.

Denk je dat ik nog meer cardio moet doen? In de meest optimale situatie hang ik elke dag een uur uit in de sportschool, enkel valt cardio nu wat vaker uit ivm drukte (zomer is hoogseizoen bij ons op het werk)

Ook boek ik weinig progressie meer met gewicht er bij. Misschien dat dit ook nog informatie is die jullie wellicht helpt?

Zal morgen eens proberen te kijken of ik tijd heb om te zoeken naar betere alternatieven om extra vet in mn schema te krijgen

post je schema eens voor tips qua vetten.
En weeg je echt al je voeding af? ook je bakvet meerekenen, suiker in koffie/thee echt alles.

Hoeveel meer eet je bij een refeed?
Als je elke dag onder je ondehoud eet en je weekend eet je met je refeed veel meer kan je je deficit weer teniet doen.

Dat je geen progressie meer boekt is ook omdat je in een kcal deficit zit.

post je schema eens voor tips qua vetten.
En weeg je echt al je voeding af? ook je bakvet meerekenen, suiker in koffie/thee echt alles.

Hoeveel meer eet je bij een refeed?
Als je elke dag onder je ondehoud eet en je weekend eet je met je refeed veel meer kan je je deficit weer teniet doen.

Dat je geen progressie meer boekt is ook omdat je in een kcal deficit zit.

Mn schema staat in de startpost, tenminste ik denk dat je dat bedoelt? Verder op het avondeten na valt er ook niet bijster veel af te wegen mijn inziens. Avondeten weeg ik idd wel af (gekookt en niet ongekookt) en de havermout bij het ontbijt ook. Over de dag heen drink ik enkel koffie (zwart) en water.

Ik ben bang dat mijn refeed dag wellicht roet in het eten gooit als ik echt kritisch ga nadenken.

ook brood kan varieren. Soms is een snee 25 gram en soms 40... afhankelijk van soort, snijmachine etc.
Kan ook al wat aan kcal schelen.

Een grote banaan kan wel 150 kcal bevatten.. een kleine maar 100.

1 scoop whey is bij sommige eiwitten 25 gram en bij sommigen soms wel 40 gram.
Weeg het eens af alllemaal. Het kan zomaar een paar honderd kcal schelen...

Ah op die manier! Mn scoops heb ik inderdaad afgewogen en daar alles op gebaseerd. Voor brood hou ik een marge in van 10% per snee (vries op zondag altijd alles in voor de hele week).

Wat zou jij zelf nog als vet willen toevoegen of vervangen?

Walnoten erin havermout eruit?

Vette vis (bv zalm), avocado, alle soorten noten, pindakaas, eieren, olijfolie, melk, (donkere) chocolade, ... voor meer vetten. Keuze te over!

Back
Naar boven