AndroidHealthClinic

plateau

Bezoekers in dit topic

nilsjei1234

Competitive Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
3 nov 2002
Berichten
1.580
Waardering
0
Damn ik zit de laatste tijd op een plateau qua groei...

Dieet is rond de 4000-4500 cals..

trainingsschema is...

week 1
ma borst + triceps + biceps
di Schouders en rug
wo rust
do benen
vr borst + triceps + biceps
za + zo rust

week 2

ma Schouders en rug
di borst + triceps + biceps
wo rust
do benen
vr Schouders en rug

ik doe vooral basisoefeningen en houd een hoog volume aan...

Tips om door mijn plateau heen te komen?

gebruik nu qua supplementen alleen whey eiwitten een multi anti oxidanten en vit c
 
Waarom train je eigenlijk zo in een 2 weken cyclus ???
Doe alle spiergroepen 1 maal per week !!!
een 3 kwartier tot max 1 u training! En een hoog volume is niet altijd goed als ik denk dat je je sets bedoeld!!

Dus ik zou eens beginnen met alles 1 maal per week te doen

Mijn trainingschema is

Maa : Rug + triceps
DI : benen en kuiten

Donderdag : schouders + trapz+onderarmen
Vrijdag : Borst bi

Voor mij werkt dit goed! Probeer et anders ook eens.
 
hij doet dit omdat hij niet vastzit in een wekenschema. en dat is imo véél beter voor bb dan zeggen : alles 1k per week. want dit gaat gewoon niet op. sommige spiergroepen herstellen sneller dan anderen. en elke spiergroep op hetzelfde niveau zetten is dan redelijk slecht, want je loopt het risico dat je te lang wacht om bepaalde spiergroepen te trainen, of dat je bepaalde spiergroepen te snel opnieuw traint.

als je op plateau zit Niels, en daar heeft hij een punt, is dat je eens alles overhoop moet gooien.

probeer eens een volledig ander trainingsschema, of volledig andere oefeningen, en eet meer. vaak is het omdat je op dit moment niet genoeg meer eet om te groeien, dat je niet meer groeit. je zit dan op een 'maintenance phase' waarin geldt ingenomen Kcal = verbruikte Kcal

zie je? ik hoop dat die tips je zullen helpen.
 
Nilsje, ik zag t al eerder toen je t op msn al aangaf, maar ik zie dat je de schouders voor de rug pakt. zit hier een bepaalde theorie achter qua prioriteit of iets dergelijks?
 
Originally posted by Spike
hij doet dit omdat hij niet vastzit in een wekenschema. en dat is imo véél beter voor bb dan zeggen : alles 1k per week. want dit gaat gewoon niet op. sommige spiergroepen herstellen sneller dan anderen. en elke spiergroep op hetzelfde niveau zetten is dan redelijk slecht, want je loopt het risico dat je te lang wacht om bepaalde spiergroepen te trainen, of dat je bepaalde spiergroepen te snel opnieuw traint.

als je op plateau zit Niels, en daar heeft hij een punt, is dat je eens alles overhoop moet gooien.

probeer eens een volledig ander trainingsschema, of volledig andere oefeningen, en eet meer. vaak is het omdat je op dit moment niet genoeg meer eet om te groeien, dat je niet meer groeit. je zit dan op een 'maintenance phase' waarin geldt ingenomen Kcal = verbruikte Kcal

zie je? ik hoop dat die tips je zullen helpen.


Ja Spike daar heb je wel gelijk in dat sommige spieren sneller recuperen dan andere. Ik hou het liever op alles 1 maal per week voornamelijk natuurlijk he, soms doe ik als ik een achterblijvende spier heb deze 2 maal! Maar ik zou die tips van die Kcal zeker eens proberen! Verhoog ze eens en kijk wat er gebeurt! Laat ons weten wat je bereikt hebt
 
Hmm dit schema heeft robin voor me gemaakt, heeft ook goed resultaat opgeleverd serieus..

maar ik denk dat ik gewoon nog meer moet eten ofzo..
:)

of meer slapen kweenie...
 
Zou ook eerder rug doen en daarna pas de schouders (zelf train ik ze apart).
Zou als ik jou was een tijdje wat lager in je volume gaan zitten. minder sets en wat lager in je herhalingen gaan zitten.
Doe dat een maand en kijk of het je wat heeft geholpen. Daarna kun je eventueel je oude schema weer oppakken.
 
ik heb dat juist andersom. Als ik eerst rug doe word me schoudertraining nix meer. Eerst schouders en daarna rug is voor mij het lekkerst te trainen.
 
Back
Naar boven