XXL Nutrition

Platina's Trainingslog

Bezoekers in dit topic

Ano_1992_1

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
13 apr 2007
Berichten
1.704
Waardering
19
Welkom op mijn log

ik weet niet of ik het lang zal volhouden of niet, maar we zien dat dan wel.

Deze voormiddag om 10h start de weging voor mn tornooi in lendelede. Ben wel goed in vorm, maar mijn onderrug wil niet goed mee. We zien wel.

Ik train in 2 clubs, 4x/week

dinsdag - club 1 (zeer lastig)
woensdag - club 2 (gematigd)
donderdag - club 1 (zeer lastig)
vrijdag - club 2 (gematigder tot niet lastig)

Je leest later wel wat ik ervan gebakken heb. Mijn laatste krachttraining was zondagavond, de enige avond in de week (fullbody) omdat de rest van de week judo is.

En btw binnen anderhalve week ga ik voor bruine gordel ;)

stats:

Lengte: 1m84
Gewicht: 70kg
Leeftijd: 15 jaar 9 maanden
Training sinds: - judo: mijn 9e jaar
- powertraining: sinds juni '06 aangepast aan mijn leeftijd dan natuurlijk

zo, ik weet niet of hij hier juist staat, maar dit is mijn log en verplaats hem anders maar ;)
 
3e judoka die hier een log heeft, vet man, blijven posten:thumbup:
 
Idd succes, en welke club(s) train je judo ?
 
wat zijn je huidige krachtstats
 
ik train in Roeselare en Ingelmunster, en krachtstats hou ik niet echt bij. Daarbij heb ik niet zoveel gewichten thuis dus ga ik meer voor explosiviteit of uithouding.

Tornooi verliep zeer goed vandaag. Bij het opwarmen dacht ik dat ik al mn rug had geblesseerd (kangoroespringen) maar dat viel nog mee.
Ik zat in een poule van 3 en moest dus maar 2x vechten.

Eerste kamp tegen een kennis van I,ngelmunster, ik dacht dat ik ging verliezen. Hij heeft een zeer sterke grip en is breder dan mij. Ik heb nog proberen mn kumi kata te verdedigen maar hij had me al na 30sec in de nek vast. Een paar koka's tegen, maar dan scoorde ik met een ippon-seoi-nage / tai otoshi combinatie een waza-ari, werd verder nog op een haar na gewurgd (buitengestapt) en geklemd (kon mijn arm gelukkig blijven vasthouden), en zat nog 12sec in een houdgreep. Gewonnen, maar hij was beter dan mij :D

Tweede kamp was tegen iemand van Hooglede, ik had via een vriend horen zeggen dat hij niet zo goed was. Toch wilde ik zeker spelen en opletten om geen domme dingen te doen. Eerst een wat zekere kumi kata nemen en wat beenvegen proberen, maar toen zag ik mijn kans en kwam Harai goshi in, ippon. Het volledige gevecht was in 20sec over.

Ben wel zeer tevreden, eindelijk nog eens een overwinning :D Heb al een half jaar veel verloren in wedstrijden en mijn zelfbeeld daalde. Bij deze weer opgekrikt :p
Nu doet mn onderrug wat zeer maar dat is normaal na een tornooi merk ik bij mezelf. Vanavond sla ik mijn training wel over, misschien morgenavond als het dan al wat beter gaat met mijn rug.

;)
 
Ik lees hier dat Judokadomie grip traint.

Moet ik ook eens aan beginnen :D Iemand schema's of oefeningen?
 
Goed gevochten vandaag man !
Static holds + crushing power trainen ..
1) je moet je kumi kata kunnen blijven vasthouden
2) je moet de GI ( judogi ) als het ware doodknijpen soms :p
 
oke, bedankt voor je reply ;)
 
ja ik train grip maar nog nie zo vaak maar ga het vaker doen, de beste manier op sterker te worden in judo zonder er veel zwaarder van te worden;)
 
Natuurlijk moet je wel zien dat je je voorarmen niet overtraint. Aangezien je met elke judotraining toch je voorarmen belast. Dus probeer dit ergens goed in te lassen. :)
 
28 - 01 - 08

Deze avond: griptraining, stootzak om mn onderrug wat wakker te maken en deatlifts met veel herhalingen in laag gewicht.
 
Ik heb een paar alternatieve oefeningen geprobeerd voor herstel van de onderrug + core verstevigend:

- je rug krullen (proberen je enkels in je nek te leggen) en zo op je buik heen en weer rollen, houdt goed spanning op onderrug zonder pijn gewaar wording.

- Schouders op een bank en hielen op een stoel, en recht als een plank 3x 15sec houden

- Je ligt in opdrukhouding, maar met de ellebogen op de grond. Zo 3x 45sec houden

- Buikspieren afwisselend hellend naar rechts en naar links rechtkomen.

- Deadlift niet te diep met een goed gehouden rug, 6 kg, 3x60 herhalingen, goed voor doorbloeding hoorde ik

- Tegen het einde van mijn core / grip training mn boxbanden om mn handen gedaan, dikke skiwanten erover en 10 minutjes slaan op de boxzak. In het begin wat terughoudend maar naar het einde toe lekker los slaan en voelen dat mijn rug zich opspant, zonder pijn.

;)
 
Ja lap ik heb het zitten gisteren rug zwaar geblesseerd, vandaag naar osteopaat en vermoedelijk een tijdje niet trainen :(
 
Sterkte dude
 

zal ik nodig hebben :mad:
ben echt sportverslaafd, 1 dag niet gesport is een dag niet geleefd
Nu zit ik hier bijna onbeweeglijk voor de pc, aaarghhh.....

Binnen een uurtje naar de osteopaat hopelijk is het dan wat beter.
week tot anderhalve week rust (rug geneest normaal redelijk rap als je de spier rust)

Heb nog 2 dagen school en dan een week vakantie, dat wordt liggen en chillen, om toch het pk te kunnen meedoen

(door nieuwe reglementen gaan de eerste zes door, met wat geluk ben ik daarbij en hoef ik niet te vechten, weekje later zal ik wel OK zijn voor VLaamsKampioenschap

Nu zondag gordelexamen kan ik ook al vergeten :mad::mad::mad:


:fire::headbang::splat::yell::janken::sad::angstig::eek!::bang:
 
succes en sterkte van deze kant;)
 
Ik ga vanavond
- wat op de crosstrainer op zolder (ben het beu van stil te zitten en rug gaat al veel beter)
- grip training zeer zwaar gaan
- grote compound oefeningen
- kijken of ik rugoefeningen erbij kan nemen met zeer licht gewicht

Hiervoor speciaal een nieuw cd'tje branden, meccano twins!!
 
Back
Naar boven