AndroidHealthClinic

Platte spieren

Bezoekers in dit topic

mellctr

Novice
Lid geworden
29 apr 2019
Berichten
2
Waardering
0
Ik train nu al ongeveer 2 jaar af en aan, en sinds afgelopen december weer strak 3/4 dagen met steeds 1/2 dagen ertussen voor rust. Ik train vooral benen en buik en nauwelijks cardio. Eind maart was mijn lichaam echt top. Totdat mijn spieren serieus een week later helemaal plat waren. Tijdens het trainen merkte ik ook dat ik gegeven moment geen aansluiting meer voelde dus zeg maar geen pijn of reactie. Ook gewoon totaal geen pump erna. Ik weet dat het niet nodig is perse maar als het uit het niet gebeurd dan valt het wel op.

De spierzwakte duurde ongeveer ander halve week en toen voelde ik weer aansluiting en na een week trainen was alles weer een beetje strak en gevormd maar wel toch wat kleiner.

Na nog een week gebeurde het serieus weer. En ik weet oprecht niet wat er aan de hand is.

Ik eet voldoende proteïne en zelfs koolhydraten. Hou het ook bij. Toen alles slap werd ben ik zelfs meer gaan eten maar ben daar alleen maar dikker van geworden dus ben daar ook weer klaar mee.

Ik train best zwaar en probeer elke keer ook zwaarder te gaan. Mijn kracht is tijdens het slap worden van mijn spieren ook niet (veel) afgenomen (70 kilo deadlift werd 65 kilo)

Wat slaap betreft. Ik slaap 6/7/8 uurtjes.

Beetje een lang verhaal maar iemand moet mij echt het verlossende antwoord geven .
Heeft iemand dit ook meegemaakt of kent iemand die het heeft meegemaakt ?

Dit is zoooo vreselijk demotiverend want ik werk echt hard voor mijn lichaam
 
Laatst bewerkt:
Pump? Aansluiting? Pijn na het trainen? Geen van deze factoren bepalen het uiteindelijke resultaat van je trainingen.

En tja, "ik eet zelfs koolhydraten" klinkt ook niet echt bemoedigend. Alsof koolhydraten eigenlijk slecht voor je zouden zijn.

Verder weten we eigenlijk helemaal niets: geen lengte en gewicht, niets over hoe je traint en niets over je voeding. Alleen een vage opmerking over spieren die "ineens helemaal plat zijn". Heb je dit echt gemeten of is dit gewoon een gevoel wanneer je in de spiegel kijkt? Meten is weten.
 
Ik train nu al ongeveer 2 jaar af en aan, en sinds afgelopen december weer strak 3/4 dagen met steeds 1/2 dagen ertussen voor rust. Ik train vooral benen en buik en nauwelijks cardio. Eind maart was mijn lichaam echt top. Totdat mijn spieren serieus een week later helemaal plat waren. Tijdens het trainen merkte ik ook dat ik gegeven moment geen aansluiting meer voelde dus zeg maar geen pijn of reactie. Ook gewoon totaal geen pump erna. Ik weet dat het niet nodig is perse maar als het uit het niet gebeurd dan valt het wel op.

De spierzwakte duurde ongeveer ander halve week en toen voelde ik weer aansluiting en na een week trainen was alles weer een beetje strak en gevormd maar wel toch wat kleiner.

Na nog een week gebeurde het serieus weer. En ik weet oprecht niet wat er aan de hand is.

Ik eet voldoende proteïne en zelfs koolhydraten. Hou het ook bij. Toen alles slap werd ben ik zelfs meer gaan eten maar ben daar alleen maar dikker van geworden dus ben daar ook weer klaar mee.

Ik train best zwaar en probeer elke keer ook zwaarder te gaan. Mijn kracht is tijdens het slap worden van mijn spieren ook niet (veel) afgenomen (70 kilo deadlift werd 65 kilo)

Wat slaap betreft. Ik slaap 6/7/8 uurtjes.

Beetje een lang verhaal maar iemand moet mij echt het verlossende antwoord geven .
Heeft iemand dit ook meegemaakt of kent iemand die het heeft meegemaakt ?

Dit is zoooo vreselijk demotiverend want ik werk echt hard voor mijn lichaam

Ik weet niet of je het al doet, maar misschien een idee om een log bij te houden van je trainingen en voeding?
Misschien dat je zo een patroon kan ontdekken waardoor dit steeds gebeurt, zo niet dan kan je uitsluiten dat je training of voeding de oorzaken zijn.
 
Pump? Aansluiting? Pijn na het trainen? Geen van deze factoren bepalen het uiteindelijke resultaat van je trainingen.

En tja, "ik eet zelfs koolhydraten" klinkt ook niet echt bemoedigend. Alsof koolhydraten eigenlijk slecht voor je zouden zijn.

Verder weten we eigenlijk helemaal niets: geen lengte en gewicht, niets over hoe je traint en niets over je voeding. Alleen een vage opmerking over spieren die "ineens helemaal plat zijn". Heb je dit echt gemeten of is dit gewoon een gevoel wanneer je in de spiegel kijkt? Meten is weten.

Dat van de pump etc geef ik aan omdat ik het normaal wel altijd heb en nu veranderd het ineens zo extreem.

En: ''Alsof koolhydraten eigenlijk slecht voor je zouden zijn.''. Dit maak jij ervan lol. Ik geef het alleen aan omdat ik weet dat mensen er voor kunnen kiezen om ze uit hun eetpatroon te sluiten en ik doe dat niet.

Tot slot ik heb het niet gemeten maar ik ken mijn lichaam genoeg om te merken als iets anders is. En dat is het nu.
 
Misschien eerst wat meer info geven
leeftijd
lengte
gewicht
dieet (cutten of bulken)
Hoe lang dieet je al
hoeveel kcal eet je en de ekv
Wat is je onderhoud
Hoe vaak train je / je schema
....
 
Dat van de pump etc geef ik aan omdat ik het normaal wel altijd heb en nu veranderd het ineens zo extreem.
Je hebt het over (spier)pijn, aansluitingen(?) en pumps die "ineens heel anders aanvoelen" en dat kan honderden redenen hebben.

En: ''Alsof koolhydraten eigenlijk slecht voor je zouden zijn.''. Dit maak jij ervan lol. Ik geef het alleen aan omdat ik weet dat mensen er voor kunnen kiezen om ze uit hun eetpatroon te sluiten en ik doe dat niet.
Dan snap ik niet waarom je graag wil benadrukken dat je "zelfs" koolhydraten eet. Maar goed...

Tot slot ik heb het niet gemeten maar ik ken mijn lichaam genoeg om te merken als iets anders is. En dat is het nu.
Dus je weet het niet.

Je vindt het vast allemaal niet leuk om te horen en cherry picked er wat opmerkingen uit, maar je negeert volledig de opmerking over je stats, je training en je voeding.
 
je bent dus vetter geworden en je spiermassa is afgenomen?
 
Vergeten na te kuren?
 
Pump? Aansluiting? Pijn na het trainen? Geen van deze factoren bepalen het uiteindelijke resultaat van je trainingen.

Er zijn wel degelijk studies die beargumenteren dat de pomp (opzwellen van spiercellen) bijdraagt aan hypertrofie. In the Brutality of Mountaindogtraining van John Meadows staan een aantal van deze studies gelinkt, misschien interessant als je daar eens naar zou kijken (enkel ter aanvulling).
 
Er zijn wel degelijk studies die beargumenteren dat de pomp (opzwellen van spiercellen) bijdraagt aan hypertrofie. In the Brutality of Mountaindogtraining van John Meadows staan een aantal van deze studies gelinkt, misschien interessant als je daar eens naar zou kijken (enkel ter aanvulling).
Het gaat erom dat ze haar “plotselinge platte spieren” koppelt aan het net zo plotseling ontbreken van een pump. Ik ben bekend met de werking ervan en de relatie mbt spiergroei.
 
Laatst bewerkt:
Ik train nu al ongeveer 2 jaar af en aan, en sinds afgelopen december weer strak 3/4 dagen met steeds 1/2 dagen ertussen voor rust. Ik train vooral benen en buik en nauwelijks cardio. Eind maart was mijn lichaam echt top. Totdat mijn spieren serieus een week later helemaal plat waren. Tijdens het trainen merkte ik ook dat ik gegeven moment geen aansluiting meer voelde dus zeg maar geen pijn of reactie. Ook gewoon totaal geen pump erna. Ik weet dat het niet nodig is perse maar als het uit het niet gebeurd dan valt het wel op.

De spierzwakte duurde ongeveer ander halve week en toen voelde ik weer aansluiting en na een week trainen was alles weer een beetje strak en gevormd maar wel toch wat kleiner.

Na nog een week gebeurde het serieus weer. En ik weet oprecht niet wat er aan de hand is.

Ik eet voldoende proteïne en zelfs koolhydraten. Hou het ook bij. Toen alles slap werd ben ik zelfs meer gaan eten maar ben daar alleen maar dikker van geworden dus ben daar ook weer klaar mee.

Ik train best zwaar en probeer elke keer ook zwaarder te gaan. Mijn kracht is tijdens het slap worden van mijn spieren ook niet (veel) afgenomen (70 kilo deadlift werd 65 kilo)

Wat slaap betreft. Ik slaap 6/7/8 uurtjes.

Beetje een lang verhaal maar iemand moet mij echt het verlossende antwoord geven .
Heeft iemand dit ook meegemaakt of kent iemand die het heeft meegemaakt ?

Dit is zoooo vreselijk demotiverend want ik werk echt hard voor mijn lichaam
Dat gebeurd wel eens. Je lichaam kan ook gewoon wat vermoeid zijn.
 
Wat Natty87 zegt (maar dan met een 't');). De ene dag is de andere ook niet. Het is ook niet altijd verklaarbaar. Slaap/voeding/stress/afleiding(privé/werk)/energie/stimulaten(ook koffie)/flow, zoveel factoren die invloed hebben. Soms zet je een PR of gaat een hardloopwedstrijd geweldig ondanks een waardeloze voorbereiding of zelfs na een tijdje helemaal off (blessure, vakantie). Soms bereid je alles goed voor en komt het er niet uit.
Als je geen consistent voedingsschema hebt, zou het ook zomaar kunnen dat je ongemerkt een tijdje beneden onderhoud hebt gegeten, wat aan je lichaam gaat vreten.
 
Plat en geen pomp is heel vaak te weinig carbs en/of sodium en potassium. Te weinig in verhouding met hoe vaak je traint.
 
Wanneer ik fiets heb ik wel eens platte band maar ik heb dan wel een pomp.
 
Bij mij is vocht inname super belangrijk. Voeding is altijd in orde. Maar zodra ik te weinig vocht binnenkrijg zie ik er heel plat uit
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Back
Naar boven