AndroidHealthClinic

Plattekaaskaart - Kwarktaart (high protein, low sugar)

Bezoekers in dit topic

mini

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
6 jan 2005
Berichten
39
Waardering
4
Lengte
1m83
Massa
94kg
Vetpercentage
11%
http://www.facebook.com/FitnessReci...15957698.17746.174689475989202&type=3&theater

Tips:

- voeg frambozen of stukjes ananas toe

- voeg 25-35 g kokosolie aan de bodem toe. Dit maakt de bodem harder en vaster en voegt wat gezonde vetten toe(weliswaar verzadigde maar betreft wel mct's)


Ingredienten (6 grote servings):
- 750 g magere platte kaas / kwart
- 120 g All Bran plus
- 50 g noten (ik verkies pecannoten)
- 10 g of gelatin bladeren
- stevia (zoetstof-
- 3,5 scoops = 100 g proteine poeder, whey delicious vanille


Werkwijze:

- Neem een cakevorm (springvorm)

- snijdt een stuk bakpapier uit, zo groot al je springvorm

- spray een beetje non-stick cookingspray op de bodem en leg het bakpapier hier vervolgens op

- doe de all bran plus en de noten in de blender en blend deze in fijne stukjes

- verdee de massa over de bodem van de springvorm en druk de bodem good aan

- neem een beetje lauwwarm (kamertemperatuur) en leg de gelatine bladeren hier in voor ongeveer 5min (tot ze zacht zijn)

- kook ongeveer 150ml water

- wanneer het water kookt neem deze dan van het vuur

- wring de gelatinebladeren uit en voeg deze toe aan het gekoot water en roer

- neem een grote kom

- doe in de kom de platte kaas / kwark voeg wat stevia toe en vervolgens het water mt de opgeloste gelatinebladeren

- voeg het proteinepoeder toe (indien nodig nog een beetje extra water)

- meng alles

- verdeel de vulling over de bodem

- zet de plattekaastaart voor minsten 2uur in de koelkast

- neem de plattekaastaart uit de koelkast en verdeel door 6.


Voedingswaarde: (1serving):
Energie 268 cal
Proteine: 31 g
Koolhydraten: 19 g (suikers8 g)
Vet: 8 g
Vezel: 6 g

Je vindt deze en nog meer Fitness Recepten op www.facebook.com/FitnessRecipes.
Je vindt alle gerechten met foto, bereidingswijze en voedingswaarde in de foto albums.
Er zijn verschillende albums, oa. recepten met proteinepoeder, recepen met tonijn, zalm, runds, snacks, ....

Enkele van onze gerechten zijn ook terug te vinden in het blogoverzicht op www.xxlnutrition.nl
 
:-)

Hoe je het ook bekijkt, ik deel gratis 'gezonde fitness' recepten, leuke variaties,...

En meer van die gerechten zijn te vinden op de facebookpage :-)

Het zou leuk zijn om wat meer likes te krijgen vanuit Nederland en België. Momenteel 118 000 likes waarvan maar 1200 uit Nederland en België. Ik vond dat dit beter moest kunnen...
 
:-)

Hoe je het ook bekijkt, ik deel gratis 'gezonde fitness' recepten, leuke variaties,...

En meer van die gerechten zijn te vinden op de facebookpage :-)

Het zou leuk zijn om wat meer likes te krijgen vanuit Nederland en België. Momenteel 118 000 likes waarvan maar 1200 uit Nederland en België. Ik vond dat dit beter moest kunnen...

Oh ben jij degene die mijn tonijn-burger foto daar geplaatst heeft ... cool.
 
Wazzup,
Welke foto is het? Er zijn er een paar.
Bijna alle recepten zijn door mezelf gemaakt en ook de foto's zijn door mezelf genomen. Buiten enkele. Deze recepten en foto's komen normaal van fans of van vrienden. Het is niet de bedoeling dat er gerechten of foto's van iemand anders worden gebruikt zonder toestemming (en indien deze worden gebruikt dan vermeld ik normaal ook wie deze is). Alvast mijn excueses.
Deze kan onmiddelijk verwijderd worden als je wil of ik kan jou vermelden....
Laat het me maar weten.
Ik zal het proberen beter te controleren.
 
Wazzup,
Welke foto is het? Er zijn er een paar.
Bijna alle recepten zijn door mezelf gemaakt en ook de foto's zijn door mezelf genomen. Buiten enkele. Deze recepten en foto's komen normaal van fans of van vrienden. Het is niet de bedoeling dat er gerechten of foto's van iemand anders worden gebruikt zonder toestemming (en indien deze worden gebruikt dan vermeld ik normaal ook wie deze is). Alvast mijn excueses.
Deze kan onmiddelijk verwijderd worden als je wil of ik kan jou vermelden....
Laat het me maar weten.
Ik zal het proberen beter te controleren.

Deze:

https://www.facebook.com/photo.php?...5989202.-2207520000.1349266737&type=1&theater

(tuna burger dus)

Maar bij deze heb je mijn toestemming. No worries.
 
@ mat,

FitnessRecipes heeft een blog op de site van XXL nutrition maar XXL nutrition heeft niets te maken met FitnessRecipes. Buiten het feit dat ik een fan ben van hun producten en er af en toe een promotie voor post.:)

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 21:23 ----------

@ Wazzup, bedankt.
Het is en kan niet de bedoeling zijn dat er foto's worden gebruikt van 'derden' zonder dat er specifiek toestemming voor is gegeven. Ik kijk het in ieder geval na hoe het komt.
Alsnog bedankt voor de toestemming.
 
oud recept.met volle kwark veel lekkerder oh.mager smaakt zuur
ik gebruik veel mnder zoetstof.zoetstof is troep
 
Back
Naar boven