Fitness Seller

Stelling Pleegt de Europese Unie (indirect) genocide in (West) Europa? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

 
Laatst bewerkt:
EU is per definitie niet democratisch. Leiders en beleid zijn niet gekozen en kan dus onmogelijk democratisch zijn.
 
Gezien niemand meer wilt reageren op het topic, post ik nog even dit artikel in navolging van een van mijn vorige posts.

Verzet in EU tegen aanpak bijstandstoerisme

Het Nederlandse streven om bijstandstoerisme door EU-burgers aan te pakken, stuit op weerstand in de Europese Unie. Veel andere EU-lidstaten en de Europese Commissie in Brussel vrezen dat het vrije verkeer van personen wordt bedreigd.

Nederland en enkele andere landen willen dat er een einde komt aan de zogenoemde uitkeringsmigratie. Zij vinden dat het niet kan dat EU-burgers in een ander EU-land bijstand krijgen zonder daar ooit gewerkt te hebben.
Weliswaar besloten de EU-lidstaten vrijdag dat een werkgroep zich over de problematiek gaat buigen, maar niet op het door Nederland gewenste niveau.

''Daar zijn ik en de andere initiatiefnemers buitengewoon ongelukkig over'', aldus staatssecretaris Fred Teeven (Veiligheid en Justitie) in Luxemburg na overleg met zijn collega's.
''Het onderwerp is niet van de agenda af'', benadrukte de bewindsman. Hij wijst erop dat Denemarken zich bij het initiatief heeft aangesloten en andere landen als België, Frankrijk en Spanje het probleem inmiddels ook zien.
Teeven wil uitkeringsmigranten het liefst tijdelijk ongewenst verklaren. ''Daar zijn we nog ver vanaf'', erkent hij.
http://www.nu.nl/economie/3495232/verzet-in-eu-aanpak-bijstandstoerisme.html

Ik ben benieuwd. Gezien het belachelijk bestuur daar voorspel ik weinig inzet en verandering. Hoe noem je zo'n ongekozen bestuur dat referenda afwijst etc.? Er moet kritischer gekeken worden naar deze club lijkt me toch?
 
 
Laatst bewerkt:
@xrockx,

heb jij wel een sociaal leven? Hoe komt het dat jij zo veel tijd hebt om dergelijke topics te starten??? Je plaatst enorme teksten, analyseert die, bespreekt die, en verdedigt die, dit gedurende de hele dag.

Komisch dat uitgerekend jij de persoon bent die de drang voelde dit neer te kladden.
 
De islam is een roofdier die de zwakke prooi Europa aanvalt. Vergeet niet, de islam heeft al tweemaal Europa proberen te veroveren maar tweemaal hebben we hun kunnen terugdringen. Als het zo verder gaat, zal West-Europa veroverd worden zonder enige vorm van oorlog.
 
Naar mijn mening een correcte visie over de toekomst van Europa. Dit topic gaat alleen niet over de islam, maar de grote boze leiders die dit allemaal mogelijk maken. Islam is maar één van de problemen. Massa-immigratie is de oorzaak en die word toegejuicht door de EU. Dat Brusselse clubje is de hoofdverantwoordelijke voor het verlies van (geciviliseerde) cultuur en identiteit van West Europese landen. Hier is onze kontenlikpolitiek helaas niet tegen opgewassen. Iedereen die ontkent dat deze zogenaamde leiders een communistische(/islamitische?) heilstaat willen maken sluit zijn ogen voor de sombere toekomst. Er moet duidelijk ingegrepen worden en ik hoop van harte dat men massaal tegen de EU stemt voordat wij (en andere landen) helemaal geen macht meer hebben.
 
Waar bij ons referenda en de algemene mening van het wolk word weggewuifd door de politiek, heerst er in IJsland nog een sterk staaltje democratie in deze.

IJsland: democratie belangrijker dan EU-toetreding

IJsland heeft de toetredingsgesprekken met de EU voor onbepaalde tijd beëindigd. Dit zou democratie zijn, aldus de nieuwe minister van Buitenlandse Zaken van IJsland. Het volk zou voor twee partijen hebben besloten, die geen EU-toetreding willen.

De sfeer tussen de EU en IJsland is op dit moment alles behalve goed. De nieuwe minister van Buitenlandse Zaken van het land, Gunnar Bragi Sveinsson, is voor zijn eerste buitenlandse reis naar Brussel gegaan. Daar deelde hij de Europese commissie mee dat de sollicitatie van IJsland om lid te worden van de EU ingetrokken zou zijn.

“Zo functioneert democratie”, zei Gunnar Bragi Sveinsson donderdag in Brussel. Sinds drie weken is de nieuwe regering van IJsland in functie. Beide partijen, die de nieuwe regering van IJsland vormen, zouden zich tegen een EU-toetreding van IJsland hebben uitgesproken. “Wij zijn een deel van Europa en willen onze relatie opeen andere manier sterker maken”, citeert de EUObserver de minister van Buitenlandse Zaken.

De voor het toetredingsproces verantwoordelijke Europese Commissaris, Štefan Füle, zei:

“Het was voor mij persoonlijk niet gemakkelijk. Maar ik ben ook een professional en ik respecteer, zonder vragen en twijfel, de wil van de gekozen vertegenwoordigers en burgers.”

De voormalige IJslandse regering was in 2010 de toetredingsonderhandelingen met de EU gestart. Ongeveer een derde deel van het onderhandelingspakket is al afgerond. “Het niveau van de gelijkschakeling aan de EU-besluiten in IJsland is eigenlijk beter dan dat van een serie andere lidstaten”, aldus Füle. Volgens actuele peilingen is op dit moment nog slechts 25% van de IJslanders voorstander van een EU-toetreding.

Samenwerken met Europa is al jarenlang mogelijk geweest zonder de dictators in Brussel. Wachten is natuurlijk op de eerste oproep van de Europese Unie om IJsland te boycotten of sancties op te leggen.
 
Wat? Een Europees land dat de mening van de burger respecteert??? Waar gaat dat heen?

Maar het valt op dat toetreden tegenwoordig niet meer zo populair is als vroeger. Je zou ook voor minder als je ziet wat voor een puinhoop de EU is.

De volgende trend is dan misschien dat landen de unie verlaten.
 
Back
Naar boven