AndroidHealthClinic

Ploegendienst

Bezoekers in dit topic

fredje1800

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
19 feb 2020
Berichten
957
Waardering
855
Lengte
1m85
Massa
100kg
Vetpercentage
14%
Ik loop nu sinds kort ploegendiensten. Maar in hoeverre heeft ploegendienst effect op je spiergroei tegenover normale dienst?

Mvg
 
Zoals je bij vntl kan zien is het niet heel bevorderlijk voor je gains.
Block Grandma GIF
 
Ik loop nu sinds kort ploegendiensten. Maar in hoeverre heeft ploegendienst effect op je spiergroei tegenover normale dienst?

Mvg
Voor je gains maakt het niet zoveel uit voor je ritme wel maar scheelt ook met wat voor rooster je hebt. Wij werken met 2-2-2, dus 2x ochtend 2x middag en 2x nacht en dan 3.5 dag vrij.
 
Voor je gains maakt het niet zoveel uit voor je ritme wel maar scheelt ook met wat voor rooster je hebt. Wij werken met 2-2-2, dus 2x ochtend 2x middag en 2x nacht en dan 3.5 dag vrij.
Ok top. Ja ik loop zelf ook een soort gelijk rooster.
2ochtend
2middag
1vrij
2nachten
3 vrij
Herhaal

Dacht misschien toch doordat je iets minder slaap pakt met nachtdiensten en ochtenddienst dat het wat zou belemmeren op lange termijn. Ervaar nu zelf gelukkig nog geen nadelen.
 
Ok top. Ja ik loop zelf ook een soort gelijk rooster.
2ochtend
2middag
1vrij
2nachten
3 vrij
Herhaal

Dacht misschien toch doordat je iets minder slaap pakt met nachtdiensten en ochtenddienst dat het wat zou belemmeren op lange termijn. Ervaar nu zelf gelukkig nog geen nadelen.
Helemaal optimaal is het natuurlijk niet plus voor je gezondheid in het algemeen ook. Kwa gains icm met aas merk ik zelf weinig verschil, kwa vermoeidheid wel meer.
 
Helemaal optimaal is het natuurlijk niet plus voor je gezondheid in het algemeen ook. Kwa gains icm met aas merk ik zelf weinig verschil, kwa vermoeidheid wel meer.
Nee dat geloof ik ook wel op lange termijn. Toch moet ik wel zeggen wat ik persoonlijk wel een groot voordeel vind. Ik train nu altijd op de dagen dat ik vrij ben of voor het werk, dus altijd met volle energie. En met middagdiensten pak ik ook weer makkelijk 8/10 uur slaap.
 
Als je goed tegen de onregelmatigheid kan zou het zelfs beter kunnen zijn dan tegen je zin in 5 dagen van 9 tot 5 te moeten werken.
 
Ik loop nu sinds kort ploegendiensten. Maar in hoeverre heeft ploegendienst effect op je spiergroei tegenover normale dienst?

Mvg
In het begin misschien, omdat je nog moet wennen. Op jongere leeftijd wen je vaak sneller dan wanneer je al ouder bent. Er zijn ook meningen dat het gezondheidsklachten kan veroorzaken.

 
Als je goed tegen de onregelmatigheid kan zou het zelfs beter kunnen zijn dan tegen je zin in 5 dagen van 9 tot 5 te moeten werken.
Ja dat geloof ik ook wel. Ik moet ook wel zeggen met die 5 ploegendienst die ik loop ben je ook niet zo snel ontregeld. Stel ik kom uit me laatste nachtdienst en ik slaap die dag tot 15:00 kan ik die zelfde avond ook weer rond 0:00 slapen en dan om 10:00 wakker worden.
 
Min ritme is gelukkig goed 3 uur wakker op mijn vrije dag 😂. Lag er dan ook wel vroeg in uurtje of 7?
 
  • Haha
Waarderingen: vntl
Back
Naar boven